Beantwoord

Wifi versterkers bij Ziggo

  • 11 December 2021
  • 9 reacties
  • 513 keer bekeken

Recent bij KPN Wi-Fi versterkers en een nieuwe router gekocht in de hoop dat Wi-Fi overal in het huis het zou doen.....teleurstellend resultaat. De advertentie beloofde het.

Een bevriend iemand heeft een abonnement bij Ziggo met een super Wi-Fi hulpmiddel. Je logt in en ping en je hebt verbinding. 

Waarom heeft KPN dit nou niet? 

Groet,

Een oud Telfort gebruiker..

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 December 2021, 11:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je logt in en ping en je hebt verbinding. 

Kunt u dit wat nader toelichten?

KPN Wi-Fi versterkers plus nieuwe router gekocht, omdat het Wi-Fi signaal niet overal sterk genoeg is om te kunnen werken achter een laptop.  De KPN advertentie belooft dat elk Wi-Fi probleem zou worden opgelost. Helaas werkt het bij dikke muren, waardoor je toch genoodzaakt bent te gaan bedraden. 

Een vriend van mij woont in eenzelfde huis met ook dikke muren. Hij heeft een abonnement bij Ziggo en kocht Ziggo Wi-Fi versterkers.

Zeskantige apparaten ( zie website , smart WiFi pods ) steek je in een stekkerdoos en voilá...een sterk signaal voor internet ( oa Teams overleg )

 

Contact maken en ping... je hebt een sterk Wi-Fi signaal.

Staat de wifi van dat router wel uit?En je moet ze dan wel allemaal handmatig een naam geven(dezelfde).

Reputatie 7
Badge +24

Werken die dingen van Ziggo misschien via het stroomnet? 🤔

De SuperWiFi's werken gewoon via WiFi. En nee, dat werkt niet zo goed bij dikke muren. Bekabeld aansluiten dus. Dan werkt het wel gewoon goed.

Werken die dingen van Ziggo misschien via het stroomnet? 🤔

nee,wel mesh.Hetzelfde als superwifi alleen dan met een ingebouwde adapter.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @19bellen hoewel de kabel natuurlijk altijd de beste manier is om je wifiversterkers aan te sluiten moet het ook draadloos kunnen met de Superwifi punten.

Had je de KPN Thuis app er al eens bij gehad? Met het (ver/her)plaatsen van de Superwifipunten moet je vaak al een heel eind kunnen komen!
In het onderstaande topic kun je hier ook meer informatie over vinden:
 

 

Jaja, de app gebruikt om het Wifi signaal.

Het beloofde , zie KPN advertentie, wordt niet waargemaakt. 

Twee Wifi punten gekocht plus een nieuwe router in de hoop dat ik niet hoeft te bekabelen. Mij inmiddels neergelegd bij de miskoop.

Heb je misschien DSL met nog een lage snelheid?

Want er zijn 2 factoren bij wifi: het zendbereik (tot zo'n 20 meter van af een modem/superwifi/accesspoint zou dat gewoon goed moeten zijn).

En de beschikbare snelheid van de lijn.

Reputatie 7
Badge +10

Die zogenaamde belofte moet je ook met een korreltje zout nemen. Oeder huis is immer anders, groot, klein, vpmet verschillende diktes van muren, beton of gips, isolatiematerialen enz.

Soms is het maatwerk en kun je vooraf niks beloven.

 

Wat sowieso belangrijk is, is dat je die Superwifi’s ism de Box12 juist geinstalleerd hebt.

Dat wil zeggen, dat de Superwifi’s de wifigegevens van de Box12 hebben overgenomen (of een eigen naam en wachtwoord mag ook), en de wifi van de Box12 uitgezet. Als de Box12 binnenkort zijn update binnenkrijgt zal de wifi weer aangaan, en doet hij mee met de Superwifi’s. 

 

En dan uiteraard waar heb je ze neer gezet. Zijn dat de best plaatst om het bereik optimaal te krijgen?