Beantwoord

Te lang doorbetaald voor mijn toestel, KPN zorgeloos HS1 abonnement

  • 2 May 2024
  • 15 reacties
  • 128 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik heb in 2015 een KPN 2015 zorgeloos standaard HS1 abbonement afgesloten. Hierbij zat bij de maandelijkse prijs de kosten van het aflossen van een telefoon inbegrepen. In 2017 was het toestel afgelost en had de kosten naar beneden moeten gaan. Echter dit is niet gebeurd en ik heb tot deze maand altijd het hogere bedrag betaald. Ik zou graag een restitutie ontvangen voor de te veel betaalde kosten. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

Groeten,

Emile

 

 

 

icon

Beste antwoord door N.N. 2 May 2024, 15:14

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Daar kom je dan wel erg laat (7 jaar) achter @Formum_naam 

Ik weet niet of KPN daar nu nog wat aan gaat doen, gewoon even bellen, Facebooken, X’en of langs een lokale KPN-winkel gaan.

 

Beste N.N

Ik ben al in de winkel geweest, en die zeiden dat ik moest bellen. Toen heb ik kpn gebeld, en die hadden mij toen het email van een afdeling in kpn gegeven. En die zeiden toen toen weer dat ik het op de website moest aangeven. En er zijn ook andere forum paginas(meest recent een jaar geleden) waar mensen het zelfde probleem hadden en die zijn uiteindelijk geholpen door kpn medewerkers op de site. 

 

Dus hopelijk is er een kpn medewerker hier die mij op de zelfde manier kan helpen. 

 

Groetjes,

Emile

Ik zou in ieder geval dat abonnement vernieuwen. De huidige propositie is veel gunstiger qua inhoud ten opzichte van de kosten. 

Een abonnement uit 2015 is ook zonder telefoon kosten erg onvoordelig anno nu.

Ben je ook van die toestel kosten af. Maar gebruik je nog steeds die telefoon???

Reputatie 7
Badge +11

Beste N.N

Ik ben al in de winkel geweest, en die zeiden dat ik moest bellen. Toen heb ik kpn gebeld, en die hadden mij toen het email van een afdeling in kpn gegeven. En die zeiden toen toen weer dat ik het op de website moest aangeven. En er zijn ook andere forum paginas(meest recent een jaar geleden) waar mensen het zelfde probleem hadden en die zijn uiteindelijk geholpen door kpn medewerkers op de site. 

 

Dus hopelijk is er een kpn medewerker hier die mij op de zelfde manier kan helpen. 

 

Groetjes,

Emile

Vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN in @Formum_naam , dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 

Reputatie 7

Het is natuurlijk best wel vreemd dat jij jouw abonnement zolang door hebt laten lopen maar het laat onverlet dat jij recht heb op restitutie van de teveel betaalde toestelkosten. Ik ga er vanuit dat KPN dit alsnog netjes voor je gaat regelen, daar zijn ze immers wettelijk toe verplicht.

Reputatie 7
Badge +9

Heb je daadwerkelijk een toestellening met contract afgesloten doen der tijd heb dit bewijs materiaal nog liggen ? Want ik geloof dat deze manier van lenen pas vanaf 1 mei 2017 in is gegaan.

Dat zou dus betekenen dat je een heel oud type abonnement hebt, waarbij je toestel in je abonnement zat. Als toen je abonnement afliep, kon je een nieuwe halen omdat je anders teveel betaalde en je een dief van je eigen portemonnee was. In dat geval, heb je nu nergens recht op omdat dit toen de tijd gewoon zo werkte. 

--

Edit: ik denk dat je toen wel al het nieuwe type contract hebt gehad, ik vind dit onder zoeken:
Aanpassen abonnement en crediteren teveel betaalde toestelkosten | KPN Community

Reputatie 7

In dat geval, heb je nu nergens recht op omdat dit toen de tijd gewoon zo werkte. 

Zeer zeker heeft @Formum_naam wel recht op restitutie, daar is al lang geleden een gerechtelijke uitspraak over geweest.

Reputatie 7
Badge +9

In dat geval, heb je nu nergens recht op omdat dit toen de tijd gewoon zo werkte. 

Zeer zeker heeft @Formum_naam wel recht op restitutie, daar is al lang geleden een gerechtelijke uitspraak over geweest.

Ik had inmiddels een linkje toegevoegd als edit.

Beste N.N

Ik ben al in de winkel geweest, en die zeiden dat ik moest bellen. Toen heb ik kpn gebeld, en die hadden mij toen het email van een afdeling in kpn gegeven. En die zeiden toen toen weer dat ik het op de website moest aangeven. En er zijn ook andere forum paginas(meest recent een jaar geleden) waar mensen het zelfde probleem hadden en die zijn uiteindelijk geholpen door kpn medewerkers op de site. 

 

Dus hopelijk is er een kpn medewerker hier die mij op de zelfde manier kan helpen. 

 

Groetjes,

Emile

Vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN in @Formum_naam , dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 

Heb het profiel bijgewerkt, dus hopelijk komt er een moderator langs.

In dat geval, heb je nu nergens recht op omdat dit toen de tijd gewoon zo werkte. 

Zeer zeker heeft @Formum_naam wel recht op restitutie, daar is al lang geleden een gerechtelijke uitspraak over geweest.

Dankjewel voor de bevestining  @wjb, dat stelt wel gerust.

Heb je daadwerkelijk een toestellening met contract afgesloten doen der tijd heb dit bewijs materiaal nog liggen ? Want ik geloof dat deze manier van lenen pas vanaf 1 mei 2017 in is gegaan.

Dat zou dus betekenen dat je een heel oud type abonnement hebt, waarbij je toestel in je abonnement zat. Als toen je abonnement afliep, kon je een nieuwe halen omdat je anders teveel betaalde en je een dief van je eigen portemonnee was. In dat geval, heb je nu nergens recht op omdat dit toen de tijd gewoon zo werkte. 

--

Edit: ik denk dat je toen wel al het nieuwe type contract hebt gehad, ik vind dit onder zoeken:
Aanpassen abonnement en crediteren teveel betaalde toestelkosten | KPN Community

Ik heb het contract van destijds nog. Bedankt voor de link. Lijkt dat deze persoon door de klantenservice is geholpen. Toen ik belden wisten ze er geen raad mee maar misschien wat doorvragen naar een iets meer evaren persoon dus. Ik ga het nog eens via de klanten service proberen.

 

Ik zou in ieder geval dat abonnement vernieuwen. De huidige propositie is veel gunstiger qua inhoud ten opzichte van de kosten. 

Een abonnement uit 2015 is ook zonder telefoon kosten erg onvoordelig anno nu.

Ben je ook van die toestel kosten af. Maar gebruik je nog steeds die telefoon???

Abonnement is is ondertussen verniewd. Telefoon heb ik een tijdje geleden vervangen. Maar niet heel lang geleden. Had er lang mee gedaan.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Formum_naam en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 🙂

Normaliter is dit het beste telefonisch te regelen (0800-0402), maar ik lees dat je dit al geprobeerd hebt dus doen we het via deze weg. 
Ikzelf kan hier niks in regelen, dat gaat via een andere afdeling. Ik heb dus een melding voor je doorgezet zojuist naar deze afdeling. Je krijgt hier een SMS en e-mail over ter bevestiging. 

Ze nemen binnen 2 werkdagen contact met je op en hopelijk is het dan snel afgehandeld. 🙂

Bedankt voor het melden en bedankt voor het helpen allemaal!

Hi @Formum_naam en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 🙂

Normaliter is dit het beste telefonisch te regelen (0800-0402), maar ik lees dat je dit al geprobeerd hebt dus doen we het via deze weg. 
Ikzelf kan hier niks in regelen, dat gaat via een andere afdeling. Ik heb dus een melding voor je doorgezet zojuist naar deze afdeling. Je krijgt hier een SMS en e-mail over ter bevestiging. 

Ze nemen binnen 2 werkdagen contact met je op en hopelijk is het dan snel afgehandeld. 🙂

Bedankt voor het melden en bedankt voor het helpen allemaal!

Super bedankt! Hopelijk is het nu snel opgelost. 

Groeten Emile

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Formum_naam!

Ik kreeg een bevestiging van mijn collega's dat het nu afgehandeld en opgelost is. 
Ik zie dat je inmiddels ook een e-mail ter bevestiging hebt gehad hierover, met hun telefoonnummer en een pincode voor als je nog vragen hebt. 🙂
Fijn dat het afgehandeld is!

Heel goed dat je dit gemeld hebt en maak hier gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt!

Reageer