Nieuwe hardware bij monteurs: XGS-PON ONT

  • 19 July 2023
  • 81 reacties
  • 11081 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12

KPN heeft een nieuwe XGS-PON ONT's geleverd aan Monteurs, deze worden op dit moment nog niet gebruikt voor DHZ installaties, daar krijgen klanten nog een genexis voor.

Het gaat om een Nokia XS-010X-Q ontwikkeld voor KPN zodat ze op een TK01 passen.

In plaats van drie zal hij vier lampjes hebben, de gebruikelijke Power, Connection en Alarm en dan komt een vierde genaamd Data bij.

In principe is de werking identiek, en blijven de adviezen zoals stroomloos maken hetzelfde als bij de genexis.

Voor de geïnteresseerden heb ik nog intern de vraag uit staan of ik de datasheets mag delen, zolang ik hier geen OK op heb gekregen zal ik deze niet delen.

 


81 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb deze, hiervoor een grijze.

Is deze wel goed of krijg ik ook een nieuwe?

 

 

Ik heb deze, hiervoor een grijze.

Is deze wel goed of krijg ik ook een nieuwe?

 

 

Die hoort niet bij de vervanging @joop2011 , uitsluitend de XGS-PON-units.

 

Reputatie 7
Badge +20

@N.N. 

Hartelijk dank.

Dat dacht ik al, want hij is 2 jaar geleden vervangen toen ik naar 200/200 ging i.v.m. 5 x KPN veilig.

Dat is nu bij KPN tv+ ook bij 100/100 en die snelheid is voldoende bij ons. 

Reputatie 7
Badge +9

@Ik_Combineer Kan je de man helpen? Het lijkt op de GNX kastje hier boven maar ik zie geen gaatjes voor power/LAN bij zijn kastje

 

Reputatie 7
Badge +20

@Ik_Combineer Kan je de man helpen? Het lijkt op de GNX kastje hier boven maar ik zie geen gaatjes voor power/LAN bij zijn kastje

 

 

Ik zie op die foto via jouw link de blind kastje.

Waarschijnlijk heeft hij / zij geen glasvezel aangevraagd (bij het aansluiten)

Het kaste, zie mijn foto met de zwarte glasvezel decoder), moet bij hem / haar gemonteerd worden als hij / zij gebruik gaat maken van glasvezel.

Reputatie 7
Badge +12

@TDN graag volgende keer mij taggen in het bericht zelf 😅

Reageer