Vraag

Allerlei opnames verdwenen, verwijderde opnames weer terug

  • 3 May 2024
  • 2 reacties
  • 94 keer bekeken

Sinds gisteravond zijn er allerlei opnames verdwenen. En veel opnames die ik heb gewist, zijn weer terug. Ik kan nu een aantal series waar ik middenin zat niet afkijken. Wéér, want dit is bepaald niet de eerste keer dat dit gebeurt. 

Meer info over het probleem

- De spontaan verdwenen opnames en de verwijderde/weer opgedoken opnames zijn zowel losse opnames als series.


- Het gaat om programma's die ik opgenomen en verwijderd heb in de afgelopen weken en maanden, en dus niet om (te) oude opnames.


- De opnames zijn verdwenen uit mijn mobiele app, iPad-app, tv en web-app.

 

- Uitloggen en opnieuw inloggen in de apps lost het probleem niet op.


- De afgelopen maanden heb ik alleen maar opnames verwijderd via de tv, omdat het via de app sowieso altijd een rommeltje wordt en gewiste opnames gewoon blijven staan.

 

Mijn bezwaren

1) Dit is geen incident, maar een structureel probleem. Volgens mij is dit al de vierde keer dat ik opnames zomaar kwijtraak.


2) Het kunnen opnemen en terugkijken van programma's van allerlei zenders is de voornaamste reden dat ik überhaupt een tv-abonnement heb. Daar heb ik op deze manier weinig aan, want ik heb niet de garantie dat ik mijn opnames daadwerkelijk kan bekijken.


3) Ik betaal voor een service die gebrekkig is en waarbij KPN z'n beloften niet nakomt.


4) De klantenservice vind ik tot nu toe onder de maat. Op veel van deze vragen, want ik zie dat ik niet de enige ben met het probleem, wordt niet of pas laat gereageerd. Bij veel mensen zie ik dat de voorgestelde oplossingen geen zoden aan de dijk zetten. Ook op een van mijn vragen hierover van maanden geleden is niet meer gereageerd. Toen heb ik het maar opgegeven, in de hoop dat het probleem niet meer zou terugkeren.


5) Ik zie geen tekenen van een structurele oplossing. Blijkbaar gebeurt dit af en toe en accepteert KPN dat? En als er geen oplossing is, zou op z'n minst een serieuze vergoeding terecht zijn. Een cadeautje van een paar gratis films, zoals vorige week werd aangeboden, staat niet in verhouding tot het regelmatig kwijtraken van opnames.

 

Mijn vraag

KPN, ik hoor heel graag wat hieraan gedaan kan worden. Hoe krijg ik de verdwenen opnames terug? En hoe kan ik erop vertrouwen dat dit niet blijft gebeuren?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Er was afgelopen 19 op 20 april een storing met tv kijken. De storing zelf is toen opgelost maar het gevolg was missende opnames bij een deel van de klanten.

Ten eerste excuses voor deze storing en de nasleep ervan. De herstelactie van afgelopen donderdag is afgerond. Alle opnames zouden weer beschikbaar moeten zijn. Het kan in een enkel geval helaas wel voorkomen dat er een opname mist, en/of dat reeds verwijderde opnames weer terug zijn.

Zoals sommigen hebben gemerkt is tijdelijk bij een deel van de klanten de opnamecapaciteit verhoogd van 200 naar 300 uur. Dit hebben we gedaan om zoveel mogelijk te voorkomen dat er problemen zouden ontstaan bij het terugzetten van de opnames en het limiet zou worden bereikt. Naar alle waarschijnlijkheid zal volgende week iedereen weer op 200 uur worden gezet. We proberen dit te doen zonder dat je er wat van merkt. Tip: verwijder alvast zoveel mogelijk de opnames die je niet meer gaat kijken.

Het kan overigens zijn dat je verschillen ziet tussen de opnames in de TV+ app en op de tv-ontvanger. Dit wordt nog onderzocht.

Dag Jeroen,

 

Bedankt voor de uitleg en de excuses. Er kan een keer wat misgaan. Maar: dit is de zoveelste keer, voor mij is er niets opgelost, en op veel van de vragen die ik gesteld heb heb ik nog geen antwoord. Zou jij, of een andere medewerker, alstjeblieft kunnen ingaan op onderstaande vragen? Alvast bedankt daarvoor!

 

  1. Goed om te weten dat er een herstelactie is geweest, maar voor mij heeft die niet geholpen. Ik ben nog steeds dezelfde opnames kwijt en zie nog steeds dezelfde al verwijderde opnames staan, zowel op tv als in de app. Ik ben dus niet hier en daar een opname kwijt, maar echt heel veel., en heb niet een paar verwijderde opnams terug, maar een enorme lading. Moet ik nog iets doen om het resultaat van de herstelactie te zien? Of heb ik pech en ben ik weer alles definitief kwijt?
  2. Zoals aangegeven ben ik nu al voor de vijfde keer opnames kwijt. Het kunnen opnemen en terugkijken van programma's van allerlei zenders is de voornaamste reden dat ik überhaupt een tv-abonnement heb. Daar heb ik op deze manier weinig aan, want ik heb niet de garantie dat ik mijn opnames daadwerkelijk kan bekijken. Ik betaal voor een service die gebrekkig is en waarbij KPN z'n beloften niet nakomt. Blijkbaar gebeurt met enige regelmaat en accepteert KPN dat. Is dan niet op z'n minst een serieuze vergoeding voor de gebrekkige opname- en opslagfunctie terecht? Een cadeautje van een paar gratis films, zoals eerder werd aangeboden, staat niet in verhouding tot het regelmatig kwijtraken van opnames.

  3. Ik zie geen tekenen van een echte oplossing. Steeds wordt er gewezen naar een incidentele storing. Maar als zo’n storing regelmatig voorkomt, zoals in mijn geval, is er een onderliggend probleem. Wordt er gewerkt aan een oplossing en manieren om dit in de toekomst te voorkomen? Een mogelijkheid om verloren opnames weer terug te zetten die gegarandeerd voor iedereen werkt, bijvoorbeeld (zoals gezegd heeft de recente herstelactie voor mij geen resultaat gehad)?

Reageer