Vraag

Gebruik tv app in het buitenland

  • 7 May 2024
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik gebruik de app ook regelmatig in het buitenland. Wat mij opvalt is dat het beeld bij KPN vaak onscherp wordt (alsof ik vegeten ben mijn ril op te zetten) en dan na verloop van tijd weer scherp wordt om daarna weer onscherp te worden enz.

Opvallend is dat ik daar geen last van heb bij Netflix en/of NPO+ - heel raar.

Is dat de kwaliteit van het KPN signaal? En daarop volgend kan dat dan niet anders?

Dan ook normaal kijk ik ook regelmatig naar de twee Belgische zenders maar KPN heeft in zijn wijsheid kennelijk bedacht dat de Nederlandse kijker daar in het buitenland geen behoefte aan heeft (?). Navraag leert mij dat je bij Ziggo wel naar de Belg kan kijken.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dit heeft te maken met auteursrechten.

De vraag heb ik vaker gezien, hopelijk pakt een moderator het op.

 

Onscherp beeld ligt aan het apparaat waarmee je kijkt.

Welke mediabox / player gebruik je? 

Hallo Joop,

Het probkleem zit echt niet in de settop box. Het probleem doet zich ook voor als ik met mijn (zeer snelle) Dell laptop kijk en/of met mijn Lenovo laptop/tablet en, zoals al eerder aangegeven, alleen bij KPN en niet bij Netflix of NPO+.

Ik heb een Beelink Gemini T34M 6/128 GB SSD Windows 10 dual wifi 5G welke ik specifiek voor de TV heb aangeschaft/gebruik. 

De verbinding (netwerk) gaat hier overigens via een FWA (fixed wireless acces) verbinding, een router met SIM card. Die gebruikt KPN in Nederland ook. Als je een storing of andere problemen hebt krijg je er een in bruikleen.

En voor je gaat zeggen dat het signaal dan misschien te zwak is, dat is het niet :-).

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SLiCRoberto, welkom terug!
Ik heb hier niet direct een verklaring of oplossing voor, welke APN heb je ingesteld? Kun je zowel “Internet”  als “portalmmm.nl” eens proberen?

Hallo Thomas,

Ik kan een heleboel zeggen en doen mar wat je nu vraagt is voor mij onduidelijk.

Hoe bedoel je APN. Ik heb gewoon een FWA verbinding via Vodafone hier. Deze keuze is destijds gemaakt omdat deze provider het beste signaal levert hier (dat is allemaal nu eenmaal anders als in Nederland).

Ik neem aan dat ik gebruik maak van een “Internet” verbinding en hoe verander/controleer ik dat dan?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, de APN instellingen is inderdaad iets op je FWA apparaat. Hoe dit bij een Vodafone aansluiting werkt heb ik eerlijk gezegd geen verstand van. Vanuit KPN kan ik je daar ook niet goed mee helpen.
Je zou dit vraagstuk eens bij hen neer kunnen leggen, misschien heeft Vodafone nog wat dingen die je kunt proberen

Reputatie 7
Badge +22

@SLiCRoberto welke merk en typenummer (mobiele telefoon) heb je, Android/Apple? Omdat je het over de KPN TV+ app hebt. 😃

Reputatie 7

Onscherp beeld ligt aan het apparaat waarmee je kijkt.

Dat onscherpe beeld komt doordat er tegenwoordig van adaptive bitrates gebruik gemaakt wordt waarbij de bitrate teruggeschroefd wordt als de snelheid van de verbinding te laag wordt. Het resultaat van die lagere bitrate is een onscherp beeld. Helaas zien we dit in het buitenland tegenwoordig heel vaak gebeuren en niet alleen in Duitsland maar ook in Europa.

Ik vind het weer jammer dat er opnieuw naar andere partijen gewezen wordt maar men zou eigenlijk de hand in eigen boezem moeten steken en eerst intern eens moeten kijken of er een oorzaak te vinden is.

Mijn vermoeden is toch echt dat de route naar het TV platform van KPN heel slecht is vanuit het buitenland. Dit fenomeen speelt zelfs op glasvezel aansluitingen in Spanje.

All,

@Dennis Schreve Ik heb dit op alle aparaten, Dell laptop, Lenovo Thinkpad, Beelink Gemini en Motorola GSM. En dan alleen bij KPN, niet bij Netflix, NPO+, etc. Heel bijzonder. 

Hier gebruik ik hoofdzakelijk de Beelink en de Lenovo.

@joop2011 Nou Joop als het goed lees zijn er maar twee keuzes; Dit accepteren/er mee leren leven of op zoek gaan naar een andere povider.

@Thomas van KPN Eerder al had ik een paar andere Internetproviders die met een ander systeem werkte (en ook nog eens een slecht signaal doorgaven - plaats zendantenne) maar het probleem van dit wazige/onscherpe beeld is er altijd al geweest bij KPN.

Ik denk dat deze discussie hier maar moet stoppen. Bedankt allemaal!

Reageer