Beantwoord

Het beeld van History Channel stottert systematisch

  • 7 May 2024
  • 7 reacties
  • 55 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

KPN,

wij hebben een systematisch probleem om programma’s op History Channel (terug) te kijken. Met name met terugkijken (American Pickers specifiek) gaat het fout. Het beeld en geluid raken volledig verstoord. Wat hierbij opvalt is dat de artefacting niet random is en zelfs reproduceert bij versneld terugspoelen. Zowel beeld als geluid gaan overhoop en het programma is niet meer te kijken. Tenzij je zoekt naar een psychedelische trip 😊

Geautomatiseerde troubleshoot cyclus doorlopen tot en met het punt van het opnieuw laden en installeren van de op de TV settop box (Arris) software. Toen vond ik het wel genoeg. Er trad geen verbetering op bij het kijken van de specifieke American Pickers aflevering.

Dit lijkt mij niet betrekking te hebben op hardware/software aan de ontvangstkant, maar iets wat specifiek met de de doorgifte van deze content fout gaat. Kijk ik naar de NPO 1 t/m 3 geen enkel probleem vast te stellen. Steekproeven bij de commerciëlen tot en met het tiende kanaal ook geen enkel issue.

Kunnen jullie hiernaar kijken? Het viel mij op dat een vergelijkbaar probleem drie jaar terug ook al eens is gemeld, met nota bene precies hetzelfde programma ook nog:

 Met wat ik uit het topic opmaak is het toen ook niet aan de ontvangstkant opgelost.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 May 2024, 14:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @rationeel 2.0! Een psychedelische trip via History Channel is nieuw voor mij. 😄 Lijkt me inderdaad niet de bedoeling, dus ik kijk met je mee. 

Dit gebeurt alleen bij de American Pickers aflevering? Verder gaan alle andere programma's op History Channel wel goed? 
Zo ja, wat als je het via iTV Online test? Hapert het daar ook zo of gaat het dan wel goed?

Kun je mij ook vertellen om welke aflevering het precies gaat? Wanneer werd deze uitgezonden? 

Reputatie 3
Badge +1

Ach, zelfs psychedelica heeft zo zijn kwaliteit. Het staat of valt met het verwachtingspatroon dat de kijker op een zeker moment in de tijd heeft. De verwachtingen liggen nogal uiteen🤗

Even terug herleidende moet ik het hebben gehad over de American Pickers aflevering van afgelopen dinsdag, die startte vijf uur ''s middags. Wij zullen die aflevering dinsdagavond om ca. 19:30 uur hebben trachten terug te kijken. In onze pogingen hebben wij de al gekeken content meermalen teruggespoeld, in het terugspoelen kwamen diezelfde artefacts langs.

Een dag later, woensdag hebben we de bulk van de aflevering zonder veel problemen kunnen afkijken. Dit kan ik ook afleiden uit het feit dat wanneer ik nu terugkijk ik bij het einde uitkom. Ik veronderstelde toen dat jullie de prioriteit van de History stream al hadden aan gepast.

Ik ben zojuist naar het programma ervoor gegaan (my history moment) en toen doorgespoeld. Zie in de beginfase van de aflevering toch weer dezelfde artefact. Ik verwacht dat je dit moet kunnen reproduceren.

Heb die hele ITV app nog nooit gepakt. Doe met Pc's of laptops teveel andere dingen. Tabletten zijn Venus voor ons. Een goede reden voor een eerste keer. Dit is in ieder geval wat ik kan vertellen. Ik kijk even verder. 

Reputatie 3
Badge +1

Ja, bij de ITV omgeving in een browser gaat het ook fout, tussen 06:30 en 06:47 zie je het fout gaan. Enjoy the ride. 

PS. Mooie functionaliteit die ITV. Heb nog niet de gelegenheid gehad er kennis van te nemen.

Ik hoop dat je met deze info iets kan. Lijkt stream specifiek (?). 

Reputatie 7
Badge +17

Ach, zelfs psychedelica heeft zo zijn kwaliteit. Het staat of valt met het verwachtingspatroon dat de kijker op een zeker moment in de tijd heeft. De verwachtingen liggen nogal uiteen🤗

Dat is zo, enige psychedelische zender waar ik ervaring mee heb is Baby TV in de avonduren. 😵

Ik heb het ook teruggekeken en ja. Dat was een ervaring. 😅 Ik ga het doorzetten naar de iTV collega's. Mocht ik een terugkoppeling van hen krijgen hierover dan laat ik het je weten! 
Heel erg bedankt voor het melden. 

Ja ik vind het ook super handig, alle online opties! We hebben een app, maar ook iTV Online voor in de webbrowser en een Smart TV app. Opties zat dus! Handig als er soms ruzie is thuis over wie er TV wil kijken. 😁

Reputatie 3
Badge +1

Met wat ik nu weet lijkt het terug te voeren op deze ene specifieke aflevering. Geen uitwaaierend probleem vastgesteld bij andere afleveringen. Los van alles ben ik best benieuwd wat er is gebeurd. Een translatie issue of zo bij het “coden” van die afleveringen (coden van de aflevering voordat ze kan worden gedecodeerd bij de klanten).

Mijn vrouw en ik zijn best harmonieus, vandaar dat die iTV nog niet zo naar boven is geborreld. Al bracht de psychedelica wel het een en ander naar boven. Baby TV laat ik daarom even liggen, maar dat kan een vooroordeel zijn. iTV is zeker flexibilisering. Ben best benieuwd wat dit voor televisie in the long run gaat betekenen. Programma’s asynchroon kijken is een individualisering van de kijkervaring. Ik vind dat zelf mooie mogelijkheden! Wel ben ik benieuwd wat dit doet met de vroegere collectiviteit van kijkervaringen. Voetbal en nieuws blijven altijd wel tijdgebonden aan het moment van verschijnen/optreden. Een socioloog zou eens naar de impact gevraagd moeten worden.

Maar dat is allemaal offtopic! Dank je nog voor je antwoord, en als je nog wat terughoort, dan hoor ik het graag van je.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb inmiddels reactie van de iTV collega's en die zeggen dat het helaas niet te herstellen is. De aflevering zelf is met deze kwaliteit aangeleverd dus dit kunnen wij helaas niet herstellen. 🙃 Lijkt om een uitzondering te gaan dus hopelijk gaat het met toekomstige uitzendingen wel goed. 

Gelukkig dat het harmonieus is daar. 😄 Ik vind het ook mooie ontwikkelingen. Komt ook omdat ik het prettig vind zelf te kunnen bepalen wat en wanneer ik kijk. Al heeft het ook wel wat om even te moeten wachten op een uitzending. 
Lijkt me inderdaad een mooi onderzoek voor een socioloog!

Geen probleem hoor! Maak ook gerust weer nieuwe topics aan als je ergens vragen over hebt of als je gewoon wilt kletsen over hoe mensen TV kijken. 
We hebben ook een leuk topic over hoe je televisie kijkt, laat daar ook gerust een reactie achter als je dat leuk vindt!

Reputatie 3
Badge +1

Dank je voor je antwoord @Sanne van KPN. Gevalletje garbage in garbage out begrijp ik😀. Op zijn best kan dat jullie houding jegens deze content provider nog beïnvloeden. Voor wat het waard is is het altijd goed dat iets dergelijks boven water is gekomen.

Zal eens naar dat TV-kijk topic kijken. Om eerlijk te zijn ben ik zelf geen grote…..structurele TV kijker. Als ik een avond een open mind heb ga ik graag een paar uur een computergame spelen (noem ik voer voor de kleine hersens, ons reptielenbrein, we kunnen tegenwoordig moeilijk met een speer gaan rondrennen, dan wordt het een puinhoop). Dit is waarschijnlijk een deel van het antwoord op onze harmonie 😶.

Ik zag dat je antwoord al als beste antwoord was gemarkeerd. Helemaal goed.

Dank je voor je inspanning!   

Reageer