Een virtueel bezoekje achter de voordeur: hoe kijk jij televisie?

  • 8 April 2024
  • 47 reacties
  • 840 keer bekeken
Een virtueel bezoekje achter de voordeur: hoe kijk jij televisie?
Reputatie 7
Badge +30

Regelmatig zien we in de community topics waarin klanten elkaar supergoed helpen. Eén van de topics waarin dit mooi te zien is, is dit topic over het vervangen van de stroomstekker van de TV+ Box. Er wordt meegedacht en er worden zelfs foto's van opstellingen gedeeld. Geïnspireerd door dit topic, vragen wij ons af: hoe kijken jullie thuis televisie?

 

Is jouw tv-ontvanger bekabeld of draadloos verbonden? Heb je alle kabels strak weggewerkt of liggen deze half weggestopt achter het tv-meubel? Kijk je naar jouw favoriete zenders op een televisie van 32 inch of lijkt het bij jou meer hier op: een heuse thuisbioscoop?!

 

 

Denk je er misschien aan je woonkamer opnieuw in te richten, ben je verhuisd of zoek je om andere redenen naar tips & tricks hoe jij het beste jouw tv, tv-ontvangers, soundbar en andere apparatuur in of op je tv-meubel kunt plaatsen? Of wil je helemaal geen tv-meubel, omdat je van een rustige inrichting houdt óf omdat je er simpelweg geen ruimte voor hebt? Dan hopen we dat je hier inspiratie op kunt doen!

 

Hoe je het ook aangesloten hebt, wij zijn heel benieuwd. Deel foto's van jouw opstelling, vragen over het aansluiten én de beste tips hieronder!

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 
 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een levendige community te creëren, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!
 

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs. 


47 reacties

Ik kijk ‘ouderwets’ TV via de DIW7022. De V10 plus de SW#2 en de DIW7022 staan achter het TV-toestel opgesteld en alles is bekabeld aangesloten.

Ik heb een Samsung soundbar van 3 jaar oud via een SP/DIF-kabel aangesloten op de DIW7022 om naar de radio te kunnen luisteren zonder het Sony 43inch 4K TV-toestel van 7 jaar oud aan te hoeven hebben.

Verder heb ik nog een Sony DVD/CD-speler van 1 jaar oud aangesloten op het TV-toestel via HDMI

Zie bijgaande foto's:

achterzijde en voorzijde

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is het leuke van de KPN TV+ Box, @N.N.: je maakt hiermee van iedere TV een smart TV! Ideaal, als je het mij vraagt.

Gebruik je de DVD speler nog vaak? Wij hebben de Blu-ray speler een tijdje geleden de deur uit gedaan, omdat wij deze amper nog gebruiken. Vind het altijd leuk om te zien als mensen deze nog wel gebruiken.

Dat is het leuke van de KPN TV+ Box, @N.N.: je maakt hiermee van iedere TV een smart TV! Ideaal, als je het mij vraagt.

Gebruik je de DVD speler nog vaak? Wij hebben de Blu-ray speler een tijdje geleden de deur uit gedaan, omdat wij deze amper nog gebruiken. Vind het altijd leuk om te zien als mensen deze nog wel gebruiken.

Voor CD's zelden of nooit en af en toe voor DVD's die ik nog eens terug wil zien, vooral de ooit zelf opgenomen DVD's @Denise van KPN 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben zelf team ‘kabels half weggestopt', het is een warboel van kabels achter het tv-meubel. Verder staat er op het meubel een televisie, de V10, de Arris 2952, een Playstation 4 en een Nintendo Switch (allemaal bekabeld aangesloten, vandaar de warboel). Oh ja en nog twee boxjes voor het geluid, een zoutlampje en twee kandelaartjes. Lekker vol, laten we het daar maar op houden.😅

 

Ik gebruik de Playstation als dvd-speler voor mijn Jurassic Park/World dvd collectie🤣, de rest van het huishouden gebruikt 'm ‘gewoon’ om te gamen.

Bij mij

43" 4k tv, TV+ eronder, bekabeld op v10 in verband met Multicast. Losse versterker met 5 speakers om me heen. Sub geluid geïntegreerd in links en rechts front speakers voor mooie spreiding. Apps veelal via de tv zelf.

Verder nog bluray speler voor CD, DVD en Bluray Discs. 

 

Bij mijn moeder 

43" 4k tv. Arcadyan hmb2260. Stereo Soundbar. Bluray speler voor cd en DVD. Ze heeft geen Bluray Discs. Apps via de tv zelf.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hier hangt de tv aan de muur. met daarachter dan wat kabels die de achter het muurtje langs lopen naar een open kastje in de muur waar een tv-ontvanger en switch staan. Moet eigenlijk nog wat extra gat maken voor 1 kabel die hangt nu onder de tv naar het kastje toe. 

Reputatie 7
Badge +30

De foto verbergt net het, voor dit topic, interessantste deel. Maar deze had ik bij de hand, dus je moet het er maar mee doen 😄

De tv is een Philips, 42 inch dacht ik? Zit aan de muur met een beugel zodat ik hem bij kan draaien naar op welke bank of stoel ik zit/lig. 

Eronder een Philips Tab8805 soundbar met subwoofer, met HDMI aangesloten op TV en een TV+ Box. Die staat in het tv meubel achter de plant. Ernaast staat een bluray speler. Die ik nauwelijks gebruik, maar ook niet weg doe. Want ik heb best wel een aardige collectie aan schijfjes, waaronder ook series die niet op streamingsdiensten te vinden zijn. Dus als ik die wil kijken dan heb ik wel een afspeelapparaat nodig. 

Voorheen had ik daar ook een mediaspelertje staan, maar die heb ik niet meer nodig sinds ik TV+ heb.

Qua kabels, het modem (een Box 12) staat in de woonkamer in de hoek van de tegenoverliggende muur. Dus er moet een stukje overbrugd worden. Hiervoor heb ik een cat5e kabel onder de plint lopen die eindigt onder de verwarming in de foto. Daar zit die kabel in een Netgear GS105e, waar dan weer de TV+ en de TV zelf op zijn aangesloten.

Je ziet daar ook een verlengdoos, deze zit aangesloten op het stopcontact rechts buiten beeld. Hier zit de stroomstekker van de switch in, en een aanvullende verlengdoos die in het tv meubel ligt achter de linker deur. In die verlengdoos zitten de TV+ Box en de TV. Ook achter de linker deur liggen wat externe harde schijven die ik bijna niet meer gebruik. Maar als ik ze gebruik plug ik ze ook in die verlengdoos. 

Je ziet op de foto ook nog een controller liggen. Die gebruikte ik op dat moment om uit te testen op de TV+ Box. Tegenwoordig ligt die in een la 😁 Gamen doe ik op de laptop en mijn Steamdeck

 

Boven heb ik, in mijn werk/hobbykamer een oude 22 inch Silvercrest staan met daarop mijn tweede TV+ Box. Ik was heel blij dat het lukte om de afstandsbediening daarvan af te stemmen op deze tv want de afstandsbediening van de tv zelf ben ik al een jaar of twee kwijt 😅 en anders krijg ik hem niet meer aan en uit.

Qua kabels hier heb ik een TP-Link homeplug in het stopcontact zitten (je ziet hem achter de tv). Daarop zit een TP-Link switch, en daarop zit de TV+ Box, en een SuperWifi 1 (links buiten beeld in de vensterbank).

Reputatie 7
Badge +24

Wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben met een wirwar aan kabels achter de televisie. Ik heb in ieder geval 2 kabels minder sinds ik tv via de Smart TV app kijk. 

Wat ik nog wel heb? De TV+box, V10A, een switch, Yamaha receiver, 3 boxen (R/L/Mid), een HTPC die ik nauwelijks meer gebruik en een subwoofer ernaast. Maar die is draadloos. 

Ik ben me wel aan het oriënteren om alles aan de achterkant van de tv meubel vast te maken, iets zoals hieronder. 

@PeterG mooie collectie films heb je. 

 

Dank je @Alex van KPN . Haha, dat is nog maar 33 % van de dvd en bluray collectie. En niet te vergeten zo'n 300 cd's.  Tja, in 23 jaar lokale omroep, toen nog de tijd van cd's (1989 tot eind 2012) koop je wel eens wat. Vaak wekelijks meerdere cd's.

Reputatie 7
Badge +24

Dank je @Alex van KPN . Haha, dat is nog maar 33 % van de dvd en bluray collectie. En niet te vergeten zo'n 300 cd's.  Tja, in 23 jaar lokale omroep, toen nog de tijd van cd's (1989 tot eind 2012) koop je wel eens wat. Vaak wekelijks meerdere cd's.

De goede oude tijd dat je naar een platenzaak ging en een middagje muziek luisterde. 

Reputatie 7

Brrrr, ik wordt hier onrustig van,… Al die wirwar aan rommeligheden op de foto's yak!

Waar zijn de mooie wandmeubels met zo mooi weggewerkte of geen zichtbare media ontvangers en apparaten?

Dat moet en kan echt wel een stuk netter en beter hoor! 🤣

Ik spreek nu in woorden, dan denken jullie maar in beelden. (het is nog niet helemaal af, dus niet foto-waardig. en een garantieding wat weer wekenlang duurt. Dus dat duurt nog wel een lange poos, i.v.m. andere tussenkomende prioriteiten)

  • Tv wand van ommenabij een meter of vier lengte.
  • een brede WCD met 4 aansluitingen ingefreesd in de muur, inmiddels voorzien van randaarde. Bevind zich in/achter het meubel.
  • Coax en dubbele UTP aansluiting als zijnde ingefreesde WCD. Bevind zich ook in/achter het meubel.
  • Vlakke tv-steun die op 20mm van de muur zit, hieraan geplaatst een  55” Sony Bravia met Google TV. Gebruik alleen maar Apps, ook voor regulier tv kijken. 
  • Tevens In de muur 1 kabelgoot van 50mm pvc met 45 graden bochtjes (voor doorvoer kabels vanaf TV naar in het TV meubel. om hier aan te sluiten op de WCD's.
  • Wandmeubel in Zwart eiken gemonteerd aan de muur, lengte van 2600mm breed. met 4 klepvakken en in elk vak een middelplank. Op dit wandmeubel staat nog een oude Soundbar, Polk Signa S4, komt een Sony HT-A5000 en ook Subwoofer binnenkort voor terug. Die staat gewoon netjes op het meubel i.p.v. aan de muur, anders komt de tv zelf weer zo hoog te hangen. En dat kijkt niet fijn. 
  • Rechts naast het meubel een Subwoofer, gewoon zichtbaar op de vloer. Wel zo netjes. 
  • En in het meubel een PS5, en nog wat niet belangrijke rommel e.d. Maar dat zie je niet :) 
  • Bekabeling zo kort mogelijk gekocht, en indien benodigd, mooi bij elkaar gebonden met tie-wraps, zodat als je een klepkastje open doet, je geen rompslomp aan meterslange kabels ziet liggen. 

Ook geen achterspeakers want dat is niet echt nodig vind ik. En ledstrips of wat dan ook er in verwerkt, lijdt alleen maar af,… Dus dat zijn zaken die komen gewoon niet. Zo min mogelijk apparatuur, in een minimalistische maar nette en moderne opstelling. Is tevens makkelijk schoonmaken.  Evenzogoed wel heel veel geld kwijt aan de kleine verbouwing en aankoop van de nieuwe spullen in die hoek afgelopen en aankomende tijd,...

 

Met zo'n muziek computer is voor mij de charme van radio maken er grotendeels af. Met een koffertje thuis uitgekozen platen/cd's vond ik meer body hebben. Grammofoonplaten draaiden we ook nog veel. Al mijn favoriete platen heb ik inmiddels ook op CD. En die ik niet op CD kon krijgen staan op MiniDisc. Dat werkt hier ook nog.

Reputatie 7
Badge +12

Eigenlijk kijk ik hier altijd tv op, een 65” Philips 65PUS8535/12 welke ik nu een jaar of twee/drie heb. Ben er dik tevreden over. Heb een grote ellende aan kabels maar dit zit allemaal in 1 van de kastjes. Verder links in de donkere kast een stapel lp’s. Me moeder heeft een eigen platenzaak en waardeer een goede plaat ontzettend. 
 

In principe heb ik ook in me slaapkamer nog een 55” tv maar hier heb ik me kpn ontvanger niet op aangesloten. Ik kijk sowieso heel weinig tv.

Reputatie 7
Badge +24

Met zo'n muziek computer is voor mij de charme van radio maken er grotendeels af. Met een koffertje thuis uitgekozen platen/cd's vond ik meer body hebben. Grammofoonplaten draaiden we ook nog veel. Al mijn favoriete platen heb ik inmiddels ook op CD. En die ik niet op CD kon krijgen staan op MiniDisc. Dat werkt hier ook nog.

Jij kon als DJ zelf bepalen wat je draaide, bij de grote stations is dat in ieder geval verleden tijd nu. 

Reputatie 7
Badge +24

Eigenlijk kijk ik hier altijd tv op, een 65” Philips 65PUS8535/12 welke ik nu een jaar of twee/drie heb. Ben er dik tevreden over. Heb een grote ellende aan kabels maar dit zit allemaal in 1 van de kastjes. Verder links in de donkere kast een stapel lp’s. Me moeder heeft een eigen platenzaak en waardeer een goede plaat ontzettend. 
 

In principe heb ik ook in me slaapkamer nog een 55” tv maar hier heb ik me kpn ontvanger niet op aangesloten. Ik kijk sowieso heel weinig tv.

Is dat een G-Klasse van Lego? Of een Land Rover misschien? 😎

Reputatie 7
Badge +12

Zeer zeker een Land Rover, met een ambulance beer als berijder 😎

Reputatie 7
Badge +24

Zeer zeker een Land Rover, met een ambulance beer als berijder 😎

Heel mooi! 

Aan de Zeeuwse kust kijkt men zo tv 📺 

Wat een grappig item is dit en alvast excuses voor mijn reactie die ietwat off topic is.

Het valt me op dat KPN blijkbaar veel kattenliefhebbers trekt. Ik zie het terug in de KPN reclames, sommige profielfoto’s en nu ook op de foto’s hier: eentje op de vensterbank en eentje met een multifunctionele krabpaal.

Zelf ben ik meer van de honden en vooral vogels dus als ik een kat zie in de tuin ren ik naar buiten en roep hard KSSSST en/of gooi een schoen die (gelukkig) altijd het doel mist. Misschien heb ik nu toch een reden om over te stappen van K(atten)P(oezen)N naar een andere provider.😁

 

Reputatie 7
Badge +19

Leuk dat je het deelt @Zeeuwse! Mooi tv-meubel heb je trouwens, ik heb eentje staan die bijna exact hetzelfde is 😁

 

@Edu2020 Klopt, dit topic gaat meer over hoe men hun tv en apparatuur georganiseerd heeft. Wél leuk dat je het opmerkt want inderdaad, katten zijn geregeld het onderwerp van gesprek in de community 😁 er is zelfs een topic dat specifiek over Louis gaat, de kat van de reclames:

 

Reputatie 7
Badge +30

Aan de Zeeuwse kust kijkt men zo tv 📺 

Wat voor tv is dit, @Zeeuwse? Is het echt eentje met een curve of lijkt dat maar zo? Ziet er wel erg mooi uit!

Aan de Zeeuwse kust kijkt men zo tv 📺 

Wat voor tv is dit, @Zeeuwse? Is het echt eentje met een curve of lijkt dat maar zo? Ziet er wel erg mooi uit!

Danku 🙏

Een LG 55 geen curve die heb ik boven staan.

Model precies weet ik zo even niet.

Leuk dat je het deelt @Zeeuwse! Mooi tv-meubel heb je trouwens, ik heb eentje staan die bijna exact hetzelfde is 😁

Leenbakker! ( al wel een oudje ) 

Reputatie 7
Badge +28

Ik kijk TV via een Philips 50PUS8536/12 met Ambillight. In de TV zit het CI+-module van KPN-Digitenne. Onder de TV staat de VU+ DUO 4K ontvanger waarmee ik TV-zenders kijk via de schotel en via internet. Weer een etalage lager zie je een Philips DVD-speler staan. Die wordt niet vaak meer gebruikt, maar vanwege de grote verzameling DVD’s blijft de DVD-speler gewoon aangesloten. 
 

Hieronder foto’s van een paar willekeurige TV-zenders: TV 5 met Nederlandse ondertiteling, NOS TV Bonaire, RUV 2 IJsland en de lokale zender ZFM Zoetermeer. Als ik zou willen, zou ik duizenden TV-zenders uit de hele wereld in mijn ontvanger kunnen programmeren. 
 

 

Reputatie 7
Badge +21

In Leeuwarden kijken de huistijgers mee, nou ja eerst even de noepies opeten natuurlijk:
En om ook maar even de TV gegevens te vermelden, het is een Philips 65OLED806 met vierzijdig ambilight en hangt aan de muur met een verstelbare en draaibare beugel.

Tijgertje zit meestal bij mij, Simba en Pretzel waren op dit moment buiten achter de wilde vrouwen aan😍
 

 

Reageer