Beantwoord

Is de stroomstekker van de Tv+ box te vervangen voor een ander model?

  • 4 February 2024
  • 15 reacties
  • 320 keer bekeken

Reputatie 1

Beste allen,

 

Wij hebben de boel onlangs thuis verbouwd. Daarbij is de televisie op een nieuwe plek komen te hangen waar de stopcontacten achter de tv zijn komen te zitten. Klein puntje van detail is dat we niet gekeken hebben naar de grootte van de stekkers (niiiiiice). 
 

Alle stekkers heb ik weten weg te krijgen, behalve die van de TV box. Aangezien dit best een knoepert is en waarschijnlijk meer stroom vraagt dan een ‘standaard’ C7 stekker o.i.d. 
 

Mijn brandende vraag is nu: wie kan me vertellen wat mijn mogelijkheden zijn? 
 

Mijn dank is groot. 
 

Groetjes,

 

Niels

icon

Beste antwoord door Arjan van B 4 February 2024, 09:32

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Je hebt alleen stopcontact achter je tv gemaakt? Waar gaan de overige kabels langs? Kun je daar misschien nog een kabel doorheen trekken? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Niels16 
Je kunt een euro-verlengsnoer maken van deze eurostekker door een contra-stekker aan de andere kant   te monteren. (Knip het kleine haakse stekkertje er af en monteer daar de contrastekker aan.)

Reputatie 1

Je hebt alleen stopcontact achter je tv gemaakt? Waar gaan de overige kabels langs? Kun je daar misschien nog een kabel doorheen trekken? 

Goeiemorgen Ronald. Ja, 3 ‘gewone’ stekkers. Aangezien alles helemaal is ‘afgemonteerd’ kan ik daar niet meer bij.

 

Hoi @Niels16 
Je kunt een euro-verlengsnoer maken van deze eurostekker door een contra-stekker aan de andere kant   te monteren. (Knip het kleine haakse stekkertje er af en monteer daar de contrastekker aan.)

goeiemorgen Huistijger. Bedankt. Hier ga ik ook even naar kijken! 👍🏼

Reputatie 1

Ik moet zeggen dat ik ook met de dikke contra stekker achter de tv niet ga wegkomen. Het mooiste zou zijn als er een losse adapter verkrijgbaar is en de stekker daarvan los staat. Zoiets als:

https://www.led24.nl/voedingsadapter-12v-36w-120311483.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADtDITKmo0xC2nmhqKwK_S4O4nqq9&gclid=Cj0KCQiA5fetBhC9ARIsAP1UMgEqI3NnvzofTXK1Q1SqzvBYLOzD3a2PMegwdcgKSxrFDQEswtPUytEaAiv9EALw_wcB
 

Maar dan dus met een kleinere, haakse stekker én de juiste aansluiting voor het het tv boxje zelf. 
 

de adapter krijg ik namelijk wel weg door die gewoon op de achterkant van de tv, bovenop te leggen.

Reputatie 7
Badge +21

Pas wel op dat de gegevens hetzelfde zijn @Niels16 
De spanning is belangrijk en mag niet anders zijn dan 12 Volt, het stroomverbruik (Ampéres of Watt) mag wel hoger zijn, maar niet lager.
Dan heb je nog het probleem of dat 12 volt stekkertje wel past.
Een verlengsnoer is makkelijker.

Overigens er zijn ook platte euro stekkers en contrastekkers, dan kun je ook een langer verlengsnoer maken en de boel ergens anders verstoppen.

Reputatie 5
Badge +1

Waar heb je je tv box staan dan?

Ik heb zelf al mijn stekkers naar beneden gemaakt in het tv meubel daar komen alle kabels uit en staat ook de tv decoder.

 

Reputatie 1

Hey Ronald,

 

Ziet er goed uit! Wij hebben alleen geen tv meubel meer eronder hangen en willen het zo ‘kaal’ mogelijk.. ik kan dus niet de stekker wegmoffelen naar een tv meubel onder de kast ☹️

nu heb ik voor nood de box op stopcontact naast de tv aangesloten en loopt alleen de HDMI kabel nu naar de televisie

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Hey Ronald,

 

Ziet er goed uit! Wij hebben alleen geen tv meubel meer eronder hangen en willen het zo ‘kaal’ mogelijk.. ik kan dus niet de stekker wegmoffelen naar een tv meubel onder de kast ☹️

nu heb ik voor nood de box op stopcontact naast de tv aangesloten en loopt alleen de HDMI kabel nu naar de televisie

 

 

Ziet er ook heel netjes uit! 

Reputatie 7
Badge +21

Jammer dat je huis zo scheef staat @Niels16 
Kun je nu nog wel de kopjes op tafel houden?



😂🤣😋

Reputatie 1

Hey @huistijger zou je me kunnen uitleggen hoe zo’n kabel dan in elkaar steekt? Met een euro stekker en verloop? Ik begrijp het niet helemaal wat er dan precies vanaf moet en wat ik dan moet vervangen van de bestaande stekker. Heb je hier misschien een foto van hoe die er uiteindelijk uit komt te zien? Sorry voor mijn onkunde 🥲

Reputatie 1

Hey @huistijger zou je me kunnen uitleggen hoe zo’n kabel dan in elkaar steekt? Met een euro stekker en verloop? Ik begrijp het niet helemaal wat er dan precies vanaf moet en wat ik dan moet vervangen van de bestaande stekker. Heb je hier misschien een foto van hoe die er uiteindelijk uit komt te zien? Sorry voor mijn onkunde 🥲

Bij nader inzien begrijp ik het toch! Moet gewoon een haakse stekker hebben en daar vervolgens die contra stekker aan monteren om tot slot de bestaande adapter daarop aan te sluiten 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het materiaal niet in huis dus met het met de foto's van het internet doen.

veranderen in onderstaande
 

 

Reputatie 6
Badge +6

Of misschien is een (kort) verlengsnoer zonder haakse stekker al genoeg? Als je geen stopcontacten meer over hebt dan kun je ook nog een ander snoer splitsen met een kroonsteenje, en daar een extra contrastekker aanmaken.

 

 

Reputatie 1

Dank allen!! Hier kan ik zeker wat mee 👍🏼👍🏼👍🏼

Reputatie 7
Badge +16

@Niels16 en @Ronald31 jullie hebben ons geïnspireerd!!! 
 

Deel je nog hoe het is geworden, Niels16? 😅

Reageer