Beantwoord

Opnemen van NPO geeft als eerste GOS als optie, niet de gewone

  • 9 May 2024
  • 7 reacties
  • 50 keer bekeken

Zo onhandig dat als je een programma van NPO wil opnemen dat dan als eerste keus NPO GOS in de app staat. Heb al meerdere malen opnames gemaakt waarbij dan die hinderlijke voiceover het afkijken er niet aangenamer op maakt. In eerste instantie begreep ik niet eens waarom die stem er uberhaupt was en heb me gek gezocht om het uit te schakelen. Hoezo staat NPO GOS als eerste keus in de app om op te nemen in plaats van als 2e, zodat mensen die het nodig hebben (de minderheid schat ik in) daar voor kunnen kiezen? 

icon

Beste antwoord door PeterG 12 May 2024, 12:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Opnemen op NPO , welkom hier. 

Zou je nog even willen toelichten hoe je dit doet? Dan snap ik het beter. Ik ga in de app op mijn telefoon/tablet naar de gids, klik dan bij NPO op een programma en dan op opnemen. Ik denk dus dat ik je vraag verkeerd begrijp. 

Ik hoor graag van je. 

Klopt. Dit is via de oude app op de smartphone heel irritant. Maar… het is alleen als je de zoekfunctie gebruikt.

Hoe het in de nieuwe app (tv+) op de smartphone is weet ik niet. Die heb ik nu 5 maanden na de start van de uitrol nog steeds niet.

👉 Ik programmeer eigenlijk altijd vanuit de '’gids'’. En die begint gewoon bij de NPO kanalen met standaard geluid.

Dat zou kunnen. Ik gebruik inderdaad meestal zoeken dat vind ik handiger dan scrollen. 
En ik zal dan waarschijnlijk ook de oude app hebben? Wist niet dat er een nieuwe (op komst?) was

De nieuwe app is te herkennen aan het + teken in de button op telefoon en tablet. 

 

Hi @Opnemen op NPO , welkom hier. 

Zou je nog even willen toelichten hoe je dit doet? Dan snap ik het beter. Ik ga in de app op mijn telefoon/tablet naar de gids, klik dan bij NPO op een programma en dan op opnemen. Ik denk dus dat ik je vraag verkeerd begrijp. 

Ik hoor graag van je. 

Ha Alex. Bij mij werkt het meestal zo. Ik lees over bv een docu die uitgezonden gaat worden. Ik gebruik dan de zoekfunctie op het programma op te zoeken en klik zonder veel verder te kijken op opnemen. De ervaring leert dat ik dan meestal heb opgenomen via NPO GOS. Heel hinderlijk, maar kennelijk verschijnt deze opname optie meestal bovenaan ipv het opnemen via de ‘gewone' NPO

De nieuwe app is te herkennen aan het + teken in de button op telefoon en tablet. 

 

Ik kon de app trouwens net bijwerken in de App Store. Ging kennelijk niet automatisch 

Hi @Opnemen op NPO , welkom hier. 

Zou je nog even willen toelichten hoe je dit doet? Dan snap ik het beter. Ik ga in de app op mijn telefoon/tablet naar de gids, klik dan bij NPO op een programma en dan op opnemen. Ik denk dus dat ik je vraag verkeerd begrijp. 

Ik hoor graag van je. 

Ha Alex. Bij mij werkt het meestal zo. Ik lees over bv een docu die uitgezonden gaat worden. Ik gebruik dan de zoekfunctie op het programma op te zoeken en klik zonder veel verder te kijken op opnemen. De ervaring leert dat ik dan meestal heb opgenomen via NPO GOS. Heel hinderlijk, maar kennelijk verschijnt deze opname optie meestal bovenaan ipv het opnemen via de ‘gewone' NPO

Ik had nog wel de oude versie van de app. Weet niet hoe het gaat werken met de nieuwe..

Reageer