Beantwoord

Radiozender JOE

  • 25 November 2023
  • 48 reacties
  • 3167 keer bekeken

JOE is erg populair geworden inmiddels. Ik zou zeggen KPN: opschieten met die frequentie op de kabel te zetten. Daar maak je veel mensen blij mee. Moet nu de hele dag in de auto gaan zitten om JOE op DAB+ te beluisteren. En daar word je nu niet blij van.

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 November 2023, 13:28

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Robert de Winter, je kan het ook gewoon via internet luisteren, of een internet/DAB+ radio gebruiken.

Hier worden de diverse reden die meespelen benoemd.

Ik heb ‘m eens even opgezocht op een DAB radio.
Het eerste wat mij weer is dat de informatie met hoofdletters wordt weergegeven, er zijn nog een paar stations die dat doen, geen idee of dat bewust gedaan wordt maar voor mij hoeft het niet.

Reputatie 5
Badge +1

En zo gaan we over van een discussie over JOE toevoegen bij KPN naar de schrijfwijze van JOE.
Wat zou de volgende afdwaling worden?

. . de schrijfwijze van JOE.

NEEHEE, dat bedoel ik niet, de informatie over de plaat die draait ed, de RDS (als dat zo mag heten bij DAB).

Alhoewel ik nu zie dat het door elkaar wordt gebruikt, artiest in hoofdletters, titel in kleine letters.

Wat zou de volgende afdwaling worden?

Geen idee  :-)

Ik ben het wel met je eens, maar ja is dat heel erg, in dit geval ?
En jammer dat er geen forum software is wat aftakkingen ondersteunt zoals bij usenet.

Maar dit weer geheel ter zijde.

Reputatie 5
Badge +1

Het begrip RDS informatie snap ik helemaal.

En een korte afdwaling is helemaal niet erg.

JOE is erg populair geworden inmiddels. Ik zou zeggen KPN: opschieten met die frequentie op de kabel te zetten. Daar maak je veel mensen blij mee. Moet nu de hele dag in de auto gaan zitten om JOE op DAB+ te beluisteren. En daar word je nu niet blij van.

Casten van smartphone naar de kpn ontvanger kan ook. En kpn werkt niet met 'kabel', dus ook niet met frequenties.

Reputatie 7
Badge +9

JOE is erg populair geworden inmiddels. Ik zou zeggen KPN: opschieten met die frequentie op de kabel te zetten. Daar maak je veel mensen blij mee. Moet nu de hele dag in de auto gaan zitten om JOE op DAB+ te beluisteren. En daar word je nu niet blij van.

Casten van smartphone naar de kpn ontvanger kan ook. En kpn werkt niet met 'kabel', dus ook niet met frequenties.

Als @Robert de Winter  de +Box heeft tenminste.

Casten naar Chromecast kan ook nog. Zelf heb ik nog een audio-Chromecast, maar die zijn niet meer te krijgen. Maar kan uiteraard ook op TV-Chromecast.

Moet nu de hele dag in de auto gaan zitten om JOE op DAB+ te beluisteren

Haha, leuke grap. Al voor 3 tientjes heb je een DAB+ voor thuis. En de zender is ook via FM.

Verder kun je thuis via de app MyTuner (beschikbaar op smart-tv en streamingbox; ook te downloaden op de KPN TV+ box) naar Joe luisteren.

Zelf gebruik ik vaak de Nederland.FM app in mijn telefoon om Joe en ook KINK naar de box en dus de grote huisinstallatie te casten.

We leven wel in 2023. Dus meer mogelijkheden dan alleen het provider aanbod, hè.

Hoewel … gemak dient de mens als Joe én KINK gewoon een cijfertje zijn op de box.  En er zijn voldoende ongebruikte vrije zendernummers binnen radio. Zie

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/ 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Robert de Winter ,

Waarom wil je JOE via jouw TV-ontvanger beluisteren? Ik snap daar echt helemaal niets van. Zelf luister ik naar verschillende radiozenders via internet of via één van mijn DAB+-radio's. 

Wat zie jij als voordeel van luisteren via jouw TV-ontvanger? 

Noordzee schrijft: Wat zie jij als voordeel van luisteren via jouw TV-ontvanger? 

Heel simpel getalletje invoeren tussen 801 en 899.

Zoals jij per se radio wilt luisteren kan ik dan weer niet volgen. Maar dat moet je voorla doen als je dat wilt. Dus niet meteen (ver)oordelen.

Ik luister al sinds 2004 (!) het radio aanbod digitaal via de (Ziggo) kabel (decoder), Digitenne en nu al bijna 12 jaar via de KPN iTV ontvanger. Momenteel 40 gewone radio zenders en 50 non stop kanalen via Stingray.

FM gebruik ik al 20 jaar (?) niet meer. Noch via Ziggo (nu niet meer beschikbaar), noch via de ether.

DAB+ radiootje in de keuken en in de slaapkamer.

Woonkamer kpn aanbod EN apps als MyTuner en Nederland.FM. Uiteraard geluid via de 'grote’ set.

Voor DAB+ moet je natuurlijk wel een goede ontvangst hebben. Casten is voor mij absoluut een no go, als het anders kan.

Ik luister ook hoofdzakelijk radio via de vip5202 via een soundbar.

JOE is een nieuwe zendgemachtigde en hoort dus door KPN toegevoegd te worden aan het standaard radio aanbod. 

Helaas werkt het zo niet, @Peter14133 .

Dit zijn de enige echt verplichte zenders:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/must-carry-zenders/ .

Overige zullen gewoon een apart doorgifte contract met KPN moeten afsluiten.

Tijd voor nieuwe kamervragen! Bij de laatste veiling is er veel geld betaald voor deze licenties. Daar mag best wat tegenover staan.

Daar staan FM frequenties tegenover, @Peter14133 . Het elektriciteitsverbruik moeten ze wel zelf betalen.

Verder moeten ze voor DAB+ een contract regelen met een DAB+ zender eigenaar als o.a. MTVNL.

En voor elke provider ( die niet van de overheid zijn ) weer contracten voor doorgifte. Bij Odido zijn ze inmiddels een week of 2. Dus KPN én Ziggo volgen vast ook!

Reputatie 7
Badge +10

Als gouden tip binnen deze topic.

Voor degene die graag willen luisteren naar radiozender JOE!
Download vanuit de Google Play Store op de KPN+ TV ontvanger de app RadioNED+.
Deze zeer goede en kwalitatieve radio app, heeft ook gewoon radiozender JOE in zijn zenderlijst staan.

Dit is een gratis te gebruiken radio app, maar je kunt hem zelf ook nog upgraden naar een betaalde versie, voor maar 0,49,- eurocent per maand of 49,- euro voor een heel jaar.
Hiervoor krijg je wat meer radiozenders en mogelijkheden.

Maar om de landelijke radiozenders zoals Joe te luisteren, kun je gewoon de gratis versie van RadioNED+ gebruiken.

En dat allemaal gewoon via de KPN+ TV ontvanger van KPN.

Deze radio app, is ook beschikbaar op andere apparaten (zoals een Android Smartphone, Android Tablet, iPhone en iPad)

voor maar 0,49,- eurocent per maand of 49,- euro voor een heel jaar.

Doe mij de maandprijs dan maar, @Michel.uit.Arnhem . Of is 't € 4,90 per jaar???

Overigens zie ik over die kosten niet direct iets op de site versie

https://radioned.nl/

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @PeterG 

Je hebt volkomen gelijk, het is geen 49,- euro per jaar, maar wat je zegt 4,49,- per jaar!
Bedankt dat je mij daarbij even ondersteuning hebt geboden.

De pro versie is een in-app aankoop, en wordt gek genoeg niet vermeld op hun website, maar wel gewoon binnen de RadioNED+ app zodra je hem hebt gedownload.

Hieronder de huidige tarieven, als je voor de Pro versie wilt gaan:

 

 

Copyright

© radioNED

 

Prijs

Gratis

 

In-app aankopen

  • abonnement (maandelijks)€ 0,49
  • abonnement (jaarlijks)€ 4,49
  • eigen stations (jaarlijks)€ 1,49
Reputatie 6
Badge +6

Op de KPN TV+ box (Android TV) kost radioNED+ eenmalig €2,29

radioNED+ draait hier al maanden vrolijk door de kamer via de KPN TV+ box.

 

Let op: de radioNED+ is niet gratis. Door akkoord te gaan betaal je €4,49.  De versie zonder de + is wel gratis.

Zo te zien is de gratis versie niet aan de KPN box te koppelen. Wie weet hoe dat wel moet mag het zeggen.

Chromecast via de JOE app lukt wel, maar het geluid is slecht. Blikkerig en alleen het volume is aan te passen.

Wie beschikt over HEOS (bijvoorbeeld via de Marantz AV installatie) kan via de HEOS app en TuneIN JOE ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +10

Op de KPN TV+ box (Android TV) kost radioNED+ eenmalig €2,29

radioNED+ draait hier al maanden vrolijk door de kamer via de KPN TV+ box.

 

 

Hoi @Sebas14 

Netjes! 👍🏻
Voor een eenmalig bedrag (van 2,29,- euro) heb je op de KPN+ TV Ontvanger de RadioNED+ app.
Dat is niet duur, en je hebt daarbij alle mogelijkheden van deze app.

Je vergeet te vermelden dat je voor het KPN+ pakket €6,99 PER MAAND extra betaalt!

Reputatie 7
Badge +10

Je vergeet te vermelden dat je voor het KPN+ pakket €6,99 PER MAAND extra betaalt!

Hoi @Peter14133 

We hebben het hier over een losse radio app (RadioNED+) die door een ontwikkelaar is gemaakt en bedacht, dit staat volledig buiten KPN, en is ook via alle app stores te downloaden.

Het staat daarmee ook volkomen los van de abonnementskosten van KPN zelf, aangezien elke KPN klant met een televisie abonnement, ook weet dat hij of zij daar 12,50,- euro per maand voor betaald (tenzij je nog op een oude propositie zit).
Het Plus pakket waar jij op doelt, kost inderdaad 6,99,- euro per maand extra, als je hem als optie toevoegt aan je televisie abonnement van KPN.
Maar veel KPN klanten krijgen het Plus pakket er gratis bij, omdat zei profiteren van KPN Combivoordelen.

Maar het Plus pakket heeft totaal niets te maken met RadioNED+!
Zijn twee afzonderlijke diensten.
 

 

Reputatie 6
Badge +6

JOE is inmiddels ook te beluisteren via Delta en Caiway 

Bij Odido was hij al eerder toegevoegd aan het zenderaanbod.

 

Reageer