Hoe kan ik e-sim activeren als ik simkaart kwijt ben?

  • 4 May 2024
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

Hoi ik zou graag een e-sim activeren maar ik ben mijn oude simkaart kwijt en heb per ongeluk mijn oude e-sim verwijderd. Ik kan hierdoor ook niet bellen met de klantenservice kan iemand mij helpen?


8 reacties

Wat vervelend. De oude simkaart deed en doet het sowieso niet meer na activatie van de e-sim. 

De enige optie is nu om naar een kpn winkel. Daar activeren ze een simkaart om de sms te ontvangen. En loop je bellend met e-sim de winkel uit. Of je houdt het bij de simkaart. 

Via de telefonische helpdesk duurt het langer. Die moeten een simkaart naar je toesturen. 

Een kpn moderator van het forum kan je hierbij niet helpen omdat bepaalde verificatie niet gedaan kan worden. 

Check hier het adres van een winkel. Sommige zijn op zondag open. 

http://kpn.com/winkel

Succes.

Beste Peter,

 

bedankt voor je snelle reactie is het telefonisch helemaal niet mogelijk? Ik heb een telefoon waar geen simkaart in kan. En ik zit de hele maand in Amerika. 
 

met vriendelijke groet,

Alexandra

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een telefoon waar geen simkaart in kan.

Welke is dat dan?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Alexandravantverlaat 

Als je de e-sim per ongeluk verwijderd hebt van jouw toestel, moet je die e-sim nog kunnen "redden”. 

Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op hetzelfde toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal (als het goed is) de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig.

bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community 

Zie bij de veelgestelde vragen onderaan:

Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Elke in Nederland gekochte telefoon heeft een simslot. Hij moet namelijk bruikbaar zijn via alle providers. 

Zonder simkaart kan je de activatie code per sms niet ontvangen. 

De simkaart kan ook even in een ander toestel. 

Via de telefonische helpdesk wordt in deze situatie een simkaart toegestuurd. Naar je Nederlandse adres.

Iemand in Nederland kan de kaart in zijn telefoon houden en bij de hand op hetzelfde moment dat jij de e-sim moet activeren. 

Kan dan via WhatsApp of e-mail dit direct doorgeven aan jou.

Anders... de procedure van RBxx al geprobeerd?

Telefonische helpdesk vanuit buitenland 

+31612001200

Kosten van gebruikte provider. 

Helaas moet je wel zelf bellen. Onontkoombaar kosten te maken vanuit Amerika. 

 Beste Peter,

 

ik heb een amerikaans toestel gekocht. Vandaar dat er alleen een e-sim in kan. Het oude toestel is ingeruild en daar zat geen sim meer in na het overzetten kon ook de oude telefoon niet meer geactiveerd worden. Stappen van RBx heb ik geprobeerd op het oude toestel maar ik kon niks meer ontvangen.

Ik hoop niet dat je een iPhone hebt gekocht. Die hebben de wereld in vier regio's verdeeld. Een Amerikaanse werkt niet met een Europese simkaart. En ik denk zomaar dat dat dan ook voor e-sim het geval is.

Verder blijven nu de stappen over zoals hierboven door mij omschreven. Een fysieke simkaart is nu nodig. Die kan ook even in Nederland in een toestel. Mits tenminste iemand je brievenbus kan legen. 

Anders tijdelijk Amerikaanse provider gebruiken totdat je weer in Nederland bent.

Je abonnement loopt gewoon door als er geen toestel mee is verbonden. 

Sterkte en succes. 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Alexandravantverlaat, lastige situatie zo natuurlijk. Helaas is er zoals andere communityleden nu toch wel een fysieke simkaart nodig. Ik denk dat het op dit moment makkelijker is om een USA provider tijdelijk te nemen tijdens jouw verdere verblijf in de Verenigde staten. 

Hoop in ieder geval wel dat je nog een fijne tijd hebt in de Verenigde Staten! 

Reageer