Vraag

Mogelijkheid voor klanten om in te stellen dat beltegoed niet voor data wordt gebruikt

  • 6 May 2024
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik zie meerdere posts op dit forum over mensen waarvan opeens al het beltegoed is verdwenen. Vaak ligt dit aan mobiele data die per ongeluk  is aangezet of in de achtergrond gebruikt werd. De oplossing daarvoor is vaak het compleet uitzetten van mobiele data op de telefoon van de gebruiker door een medewerker van KPN. Voor mij is dit geen oplossing aangezien ik gebruik maak van prepaid beltegoed en af en toe gebruik maak van mobiele data, via een eenmalige bundel in de prepaid app. Bijvoorbeeld de ‘1GB Bundel’. Ik moet dan constant checken of ik niet al over die 1GB (of de tijd die je hebt voordat de bundel verloopt) heenga omdat anders binnen de kortste keren al mijn beltegoed er doorheen is. Ik wil dus wel gebruik maken van mobiel internet, maar NOOIT dat dit van mijn beltegoed af gaat. Dit zou naar mijn mening standaard moeten zijn aangezien je beltegoed extreem snel opgaat als je het voor mobiele data gebruikt en het lijkt me niet dat dit voor iemand expres gaat. Maarja dat is mijn mening. Prima als dit niet standaard uitstaat, maar ik zou graag de mogelijkheid hebben om dit wel uit te kunnen zetten.


5 reacties

Je kunt mobiele data gewoon uitzetten op je mobiel en weer aanzetten als je het weer nodig hebt @MennoVK_ 

Bij Android:

klik op instellingen

klik op netwerk en internet

kllik op simkaarten

zet gegevensgebruik uit bij gegevens sim1: naam provider

 

Je kunt mobiele data gewoon uitzetten op je mobiel en weer aanzetten als je het weer nodig hebt @MennoVK_ 

Bij Android:

klik op instellingen

klik op netwerk en internet

kllik op simkaarten

zet gegevensgebruik uit bij gegevens sim1: naam provider

 

Ik zet mobiele data inderdaad alleen aan wanneer ik het nodig heb en daarna weer uit. Maar dat heeft niks met mijn probleem te maken.

Reputatie 7
Badge +24

Bijvoorbeeld de ‘1GB Bundel’. 

Hoe vaak gebruikt u dit? Als u dit elke maand een keer doet, dan kan een abonnement bij Simyo al snel interessant zijn.

Bijvoorbeeld de ‘1GB Bundel’. 

Hoe vaak gebruikt u dit? Als u dit elke maand een keer doet, dan kan een abonnement bij Simyo al snel interessant zijn.

1x per maand ongeveer, op vakantie iets meer. Ik bel vrijwel nooit verder, dus heel veel kleine bundels zijn ook al een stuk groter dan ik zou gebruiken en komen net iets duurder uit dan mijn huidige manier. Ik vind de prepaid app daarentegen wel echt waardeloos en loop vaker tegen dit soort problemen aan. Een goedkoop abbonementje is dus zeker een optie. 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @MennoVK_ Interessante suggestie die jij doet. Ik zal het voorstel hier intern doorgeven aan de voor Prepaid verantwoordelijke mensen. 

Reageer