Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.128.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.128.1

KPN TV+ Update november 2023 #2

KPN TV+ app 1.128.1

 

Wat zit er in?

Een nieuw item in de Hulp sectie (❔) voor netwerkproblemen. Hierbij leiden we je stap voor stap door verschillende tests en suggesties. En ook kun je daar dan een snelheidstest doen om te kijken of de verbinding tussen TV+ Box en het internet ok is. 

De Ookla speedtest op de TV+ Box

Let op: deze optie is bij de preselectie nog niet direct zichtbaar, hij zal aanwezig zijn voor iedereen zodra de volledige uitrol begint.

 

Startscherm aanpassen makkelijker

In de vorige update hebben we de optie geïntroduceerd om het startscherm aan te passen via Instellingen (⚙️) > Menu Weergave > Startscherm aanpassen. Met deze update kun je ook bij deze optie komen op ed volgende manieren:

  • Op het startscherm de OK knop wat langer ingedrukt houden. Maakt niet uit waar je op staat. Je krijgt dan een menu te zien met daarin ook de optie ‘Startscherm aanpassen’
  • Helemaal onderaan het startscherm vind je nu twee knoppen voor het aanpassen van het startscherm, en het aanpassen van je favoriete apps.

 

Verder in deze update

  • KPN Screensaver staat standaard aan bij nieuwe installaties
  • In de KPN screensaver is het icoon voor het weer verbeterd
  • In Talkback vonden we toch nog een paar dingetjes om te verbeteren. Kanaalnummers in de Gids worden nu uitgesproken. En we zeggen nu netjes minuten in plaats van meters bij tijdafkortingen :)
  • Bugfixes rondom links en rechts navigeren, en gekke sprongen in de tijd, in de Gids

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 13 november
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20 november

Heb je hem na 20 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?


De snelheidstester in de Sagemcom DIW7022 snap ik niet.

Want als ik het goed heb, kan de DIW7022 niet verder dan 100 Mb/s en er zijn veel klanten die een hogere snelheid hebben en hierdoor op het verkeerde been gezet kunnen worden. 


Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?

 

Deze topic gaat alleen over de update 1,18.2

Voor deze vraag kan je beter een eigen nieuwe topic maken.😉😊


@joop2011 alleen bekabeld gaat tot 100, Wi-Fi kan hoger.


Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?

 

Deze topic gaat alleen over de update 1,18.2

Voor deze vraag kan je beter een eigen nieuwe topic maken.😉😊

Dit is al zo vaak onder aandacht gebracht en er wordt tot nu niets mee gedaan. De verschillende Android apparaten in de handel hebben dit probleem niet, dus development stop die ‘onzin’ toevoegingen en fix het geluid.


@JBoCo 

Sorry tikfoutje (kan gebeuren).

Update 1.128.2

 

Maar @JBoCo 

De topic gaat over de update 1.128.2

En op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Dus s.v.p. een eigen topic maken. 😉😊

 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.😉😊😊


@joop2011 alleen bekabeld gaat tot 100, Wi-Fi kan hoger.

 

Dank je, maar bekabeld aangesloten is natuurlijk altijd het beste. 😉😊


Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?

 

Deze topic gaat alleen over de update 1,18.2

Voor deze vraag kan je beter een eigen nieuwe topic maken.😉😊

Dit is al zo vaak onder aandacht gebracht en er wordt tot nu niets mee gedaan. De verschillende Android apparaten in de handel hebben dit probleem niet, dus development stop die ‘onzin’ toevoegingen en fix het geluid.

Helemaal eens met JBoCo, het lijken een stel hobby ontwikkelaars die het te veel moeite vinden om de échte problemen aan te pakken.


udate binne, helaas niet wat ik verwachte.

ik kan niet de apps als eerste rij zetten, dat wil ik graag.

en ja niet ivm deze update maar hier wordt het gelezen... graag geluidsprobleem oplossen next time

 


Is het mogelijk om het probleem met de favoriet instelling ook op telossen ?


ik kan niet de apps als eerste rij zetten, dat wil ik graag.

Ik ben het volledig met je eens dat wij als abonnee nog altijd niet de volledige vrijheid hebben om het startscherm in te richten.


Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?

Yes, hier heb ik ook last van


Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?

En niet alleen het geluid, maar bij terug spelen van opgenomen items slaat hij vaker een korte periode over qua beeld en geluid.


Waarom heb ik eigenlijk 1.128.1 ipv 1.128.2 ? 


Waarom heb ik eigenlijk 1.128.1 ipv 1.128.2 ? 

Omdat ik een typefout gemaakt heb 😁 Ik pas de titel en het bericht even aan.

 

En over het geluid: dat is en blijft een ding waar de ontwikkelaars aandacht voor hebben en aan werken. Zit alleen niet in deze update. Dus graag voor nu, in dit topic, dat gesprek even weer te bed brengen.


@Erik_ 

Er staat nog een foutje:

“Heb je hem na  november nog niet, dan kun je de update zelf starten via: “

Ik denk dat “na 20 november” netter en mooier staat.

 

En het valt mij op dat er wel heel erg veel “off topic” is.😉😊😊


En het valt mij op dat er wel heel erg veel “off topic” is.😉😊😊

@joop2011 Al die off topic onderwerpen (ik neem aan dat je hier m.n. de geluidsproblemen bedoeld) geven aan dat er duidelijk een andere behoefte is. KPN zou dit als een signaal kunnen (moeten?) zien om haar prioriteiten w.b. development aan te passen. Ik vind de laatste paar updates eerlijk gezegd ook allemaal neuzel dingetjes, terwijl de grote problemen al maanden ‘in behandeling’ zijn.
Zoals ik al eens eerder heb gezegd, de voortgang wordt momenteel te veel bepaald door enthousiaste tweakers die met een hobby project bezig zijn. Ik heb niet de indruk dat hier een grote multinational professioneel bezig is. En dat gaat uiteindelijk klanten kosten.

 


Off-topic:

Ik heb niet de indruk dat hier een grote multinational professioneel bezig is.

KPN is dan ook geen grote multinational. Daarnaast is het zo dat je ervoor moet waken dat nieuwe ontwikkelingen geblokkeerd worden door problemen (zoals die met geluid). Als het goed is heb je verschillende teams aan verschillende onderdelen werken en de resultaten van die teams moeten mijns inziens parallel aan elkaar in gebruik genomen kunnen worden.


@wjb Het heeft geen zin om nieuwe troep te ontwikkelen als je de bugs uit je oude troep niet opgelost krijgt. Je wilt niet weten hoe vaak mijn TV+ box spontaan besluit te herstarten. Moet je je voor de grap eens indenken dat de TV+ box een auto was die zo ontwikkeld werd. “Ja, de lichten vallen af en toe uit, de motor slaat over, en de ramen gaan spontaan open en dicht. Maar het goede nieuws is dat we er wel recent een zwaailicht opgezet hebben!”. Dat idee. Slaat nergens op.

 


We hebben al vaker uitgelegd waar een Product Update voor is.

 

Je kunt hier opmerkingen plaatsen of een gesprek voeren over de dingen die in de komende update zitten. Of problemen aankaarten die zijn ontstaan na het krijgen van de update.

 

Vragen stellen of opmerkingen plaatsten over dingen die niet in de update zitten vertroebelen de boel. Het overzicht raakt kwijt. Plus, het enige wat we daarop gaan (en kunnen) zeggen is dat het team er aan werkt (bij de bekendere issues), of dat iets wel of niet op de planning staat. 

 

En hiermee sluit ik ook het gesprek over off-topic zaken af. Aanvullende berichten zullen we verbergen.

 

Zoals ik al eens eerder heb gezegd, de voortgang wordt momenteel te veel bepaald door enthousiaste tweakers die met een hobby project bezig zijn. Ik heb niet de indruk dat hier een grote multinational professioneel bezig is. En dat gaat uiteindelijk klanten kosten.

Dit is natuurlijk niet waar. Je mag je eigen mening hebben. En je mag het ook oneens zijn met hoe dingen gedaan worden. Maar er wordt door de developers keihard, en professioneel, aan de ontwikkeling van TV+ gewerkt. Waarbij sommige zaken langer duren dan jullie graag zouden zien, en ook langer dan wij graag zouden zien. Maar daar is ook niet altijd aan te ontkomen in een ontwikkelomgeving.


Het heeft geen zin om nieuwe troep te ontwikkelen als je de bugs uit je oude troep niet opgelost krijgt. 

Het heeft nooit zin om nieuwe troep te ontwikkelen maar ik geloof ook niet dat dat het doel is van de ontwikkelteams bij KPN. Ik wacht met smart op ontwikkelingen rond punt 2 en 3 van de feature requests TV+ en ik zou het niet fijn vinden als de ontwikkeling van die functionaliteit geblokkeerd zou worden door de problematiek rond het geluid waar ik overigens ook weinig last van ondervind. Dat zijn ook duidelijk andere gebieden in de applicatie en die kunnen dus prima door verschillende teams aangepakt worden.


Alle eerdere reacties zijn weg.

 

Ik had 1 vraagje.

Via UTP kabel aangesloten (dat is de best mogelijke aansluiting) heb je niet echt veel aan de snelheidsmeter.

Want via UTP gaat hij maar tot 100 Mb/s en vele mensen op glasvezel hebben een hogere snelheid en kunnen daardoor op het verkeerde been gezet worden. 


 Ik heb, zoals aangekondigd, berichten verborgen. Wel wilde ik nog even dit aanstippen. Vandaar quotes.

 

@Erik_ Je mag het ontkennen. En je mag deze reactie verwijderen als je dat een gevoel van macht geeft. Maar feiten liegen niet. Ik ben niet de enige die deze mening is aangedaan. Kijk maar een paar reacties boven de mijne. En in plaats van te dreigen met censuur mag je ook eens bij jezelf te rade gaan waarom die irritante mensen toch steeds off topic gaan. De tijd zal het leren.

Het heeft niets te maken met mensen irritant vinden of machtsgevoel of andere vage beweegredenen. Het heeft te maken met dit topic overzichtelijk houden. Voor ons, zodat we duidelijk hebben wat voor vragen en eventuele issues er specifiek met de update zijn. Zodat we dit intern kunnen doorspelen. En ook voor meelezers zodat die niet elke keer dezelfde vragen naar de bekende weg door hoeven. En ook met wat Joop zegt:

En een eigen topic hiervoor maken is echt veel beter. Deze topic wordt na voltooiing van de update weer gesloten en dan ziet niemand het meer. Een eigen topic kan je als je dat wilt gewoon door er zelf op te reageren weer boven zetten.

Maak dus vooral eigen topic(s) aan voor de zaken waar je navraag over wilt doen, of je onvrede over wilt uiten. Graag zelfs, want (zoals iemand ook al noemde) zijn dat ook relevante signalen. Ze hebben alleen geen plek hier in de Product Updates.

 

@Erik_ ik denk ook dat het zou helpen om af en toe een update te krijgen van de status van de bekende issues . Nu is het gissen voor de gebruikers. 

Bekende bevindingen wordt bijgewerkt als er in een update iets zit dat daarop betrekking heeft. En als we los daarvan informatie krijgen die er op van toepassing is. Langer lopende issues zijn lastig qua updates. Een ontwikkelaar kan een heel technisch verhaal geven over wat ze aan het doen zijn, maar dat is niet informatie die we kunnen delen. Dus los van ‘er wordt aan gewerkt’ valt er niets te zeggen totdat het daadwerkelijk in een Update zit.


als ik vraag voor een update in een andere tooic reageren jullie niet

 dielijst van een eeuw geleden is geheel niet up to date. de klachten die hier gemeld worden worden niet opgepakt. bij deze : maak nu een up to date lijst zodat de klanten op de juiste manier het forum KUNNEN gebruiken. laat zien dat er iets wordt gelezen pas die oude lijst aan. en nee niet weer een prive bericht met de mededeling dat ik netjes moet blijven. dat stadium is voorbij. ik ben de enige die constant reageerd en helpt en probeer 

een moderator ed. hoort de site goed bij te houden en

te antwoorden op vragen . en belangrijk indien een ander topic wordt gemaakt reageer er dan op. nu zijn de gebruikers boos omdat ze niets weten, alleen horen :niet bij deze udate... enz. 


@Erik_  ik heb een eigen topic aangemaakt, zie 

ik ben benieuwd naar de reactie. Dit is een bekend issue neem ik aan.