Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.126.6

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.126.6

KPN TV+ Update november 2023 #1

KPN TV+ app 1.126.6

 

Wat zit er in?

 

Startscherm aanpassen

Een veelgehoorde wens is om het Startscherm zelf aan te kunnen passen. Met KPN TV+ app 1.126.3 wordt dit nu mogelijk: je kunt rijen verbergen, en de volgorde van de rijen aanpassen. De bovenste 2 rijen kun je niet aanpassen ("Nu op TV" en "Apps"), de rest wel.

Ga hiervoor naar Instellingen (tandwiel) → Menu Weergave → Startscherm aanpassen

 

Verder in deze release:

  • Berichten: terugmelding dat bericht gelezen is, zodat we weten hoeveel procent van de klanten een bericht hebben gezien.
  • Betere uitlijning van het Menu bovenin beeld
  • Foutcode 401-3037: bij wanbetaling kunnen we tv blokkeren. Dat werd op de TV+ Box niet altijd goed verwerkt waardoor er onnodige fouten ontstonden. Dit is nu verholpen en wordt er een foutmelding met uitleg op het scherm getoond.
  • Verbetering verbinding bij Pauzeren. Als je langer pauzeert, zorgt dit ervoor dat je gewoon door kan gaan waar je gebleven was.
  • Erotiek blokkeren wordt standaard uitgezet bij de eerste aanmelding van de tv-ontvanger (net als bij de oude tv-ontvangers). Dit stond standaard aan.
    • Je kunt nog steeds bij de eerste aanmelding Erotiek blokkeren direct aanzetten
    • Voor nieuwe klanten blijft Kinderslot standaard aan staan
  • Als je favoriete zenders hebt geselecteerd en ‘Nu op TV’ opent, gaat de focus direct naar de tabblad ‘favorieten’.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 6 november
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol. Deze uitrol zal geleidelijker gaan dan normaal.
  • Uitrol: 9, 13 en 16 november

Heb je hem na 16 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Vind het uiterst storend en slecht dat we nog steeds niet verlost zijn van de geluidsproblemen.

 


Vind het uiterst storend en slecht dat we nog steeds niet verlost zijn van de geluidsproblemen.

 

Welke geluidsproblemen? 


@jackkuipers, nog steeds problemen met het geluid dus. Dat is balen, maar niet waar deze update over gaat. Ik wil je vragen om een eigen topic aan te maken, kunnen wij daar kijken of we je daarbij kunnen helpen. 


Goed dat het startscherm aanpasbaar wordt. Daar ben ik blij mee al zou ik de tegelrij "Nu op TV" ook willen kunnen verbergen.


Mee eens, wie gebruikt dat ?


Offtopic maar ik ben zo blij dat ik de box heb bekabeld. Sync problemen lijken bij espn te zijn verholpen. De snelheid is hoger bij het zappen. De stabiliteit in het beeld en geluid is beter. Was op zich ok maar het is allemaal stabieler.l geworden.

Ontopic het inrichten van het homescherm is zeer welkom. Top gedaan.


Hopelijk ook de haperende ondertiteling opgelost . 
Dan kan het weer op multicast gezet worden. 


Hopelijk ook de haperende ondertiteling opgelost . 
Dan kan het weer op multicast gezet worden. 

Zie ik er niet tussen staan bij de update (zie boven, start van dit topic)

Ik zelf gebruik het niet, maar als je het nodig hebt dan is het handig als het perfect werkt.


Wij hebben sinds gisteren weer steeds vastlopend beeld. Tot gistermiddag geen problemen en opeens weer mis. Bij de vorige update hadden we precies deze problemen ook. Alleen tv zenders. 

Even gekeken of er nieuwe updates klaar staan maar nog niets gezien. 

Moeten we nu afwachten tot het weer beter is ? 

 


@joop2011 Waarom heb ik nooit ondertitel-probleem gehad, het kan zijn dat ik alleen soms aan doet bij buitenlandse zenders.


Hoi @debkla, Dit hoort natuurlijk gewoon te werken maar het is niet handig in dit topic te zoeken naar een oplossing.
Je kunt alles herstarten, resetten of even met ons bellen op 0800-0402 om alles na te laten kijken. We hebben hier ook een stappenplan voor: Oplossen van slecht of haperend beeld

Als dat het ook niet oplost, kun je hier dan een eigen topic voor aanmaken en daar toelichten hoe je alles op elkaar aangesloten hebt zitten?


Update binnen op tv+ beneden. Gelijk maar eens gaan spelen met deze mogelijkheid om te personaliseren. Erg prettig om wat zaken te verbergen die ik zelf niet gebruik. Dat maakt het menu een stuk overzichtelijker en daarmee bruikbaarder. Ook het aanpassen van de volgorde helpt hierbij. Ik vind het fijn dat HBO nu bovenaan staat want dat heeft mijn interesse momenteel.

Volgens mij wordt op de HBO rij de inhoud van “Populaiir in Nederland” weergegeven. Kennelijk wijkt mijn smaak af want ik zou hier bijvoorbeeld liever “onlangs toegevoegd” zien. Ik weet niet of de HBO API dat als optie heeft maar anders is dat een volgende mooie stap in de mogelijkheid het startscherm te personaliseren. Dit is in ieder geval een stap vooruit wederom. Super gedaan.

Overigens staat Apple TV nog niet als optie erbij om weer te geven op het startscherm. Nu de app beschikbaar is zou het mooi zijn als daarvan ook de content op het startscherm te tonen is.


Ik heb vandaag, na het binnen halen van de update,voor de aardigheid een keer de hele box terug gezet naar fabrieksinstellingen. Het valt mij op dat, ondanks ik de geluid instellingen op automatisch heb staan, ik geen lipsync problemen heb op bv ESPN, terwijl ik deze normaal altijd had met de instelling op automatisch.

ik moest de box altijd op doorloop/passthrough hebben staan om geen lipsync problemen te hebben. Ik zal het de komende tijd eens in de gaten houden of dit zo blijft.


@Roy74 

Je kunt ook je favoriete apps op het startscherm krijgen, ga naar apps, ga op de app staan, houd de ok knop een tijdje vast en voeg toe aan favorieten .

 


Ps, je krijgt dan ook een extra optie bij de instellingen 

 


@debkla en @TDN 

Je kan beter een eigen topic maken.

Dit gaat over de update 1.126.6

Ik weet dat de moderators de voorkeur geven dat een update topic alleen over de update gaat. 😉


Zal ik doen! 


Ps, je krijgt dan ook een extra optie bij de instellingen 

 

@pietheingrun bedankt voor de reactie maar de optie om de Apple TV app als favoriet te tonen was al eerder beschikbaar. Ik bedoelde dat het Apple TV aanbod niet te tonen is zoals bijvoorbeeld wel kan voor Netflix of andere streamingdiensten.


Om dat soort dingen te kunnen doen moet de TV+ App op de Box kunnen communiceren met de app in kwestie. Ik vermoed dat dit op het moment alleen ingericht is voor de apps van de diensten die je ook via ons kunt afnemen (zoals Netflix, Videoland etc..). Maar, het is wel een leuk idee. Dus we geven het in ieder geval door. 


Hoi @LenaS , welkom op het forum. Je hebt gereageerd in een Product Update. Dit topic gaat specifiek over de huidige update van de TV+ Box. Jouw vragen gaan ergens anders over, en passen dan ook beter in een eigen topic. We kunnen helaas een bericht in Product Updates niet verplaatsen. Daarom heb ik jouw bericht hier verborgen. Je kunt dan zelf een nieuw, eigen topic starten voor jouw vragen.


@Erik_ stabiliteit is sterk verbeterd. Ik wil je wel één ding vragen. Echt heel belangrijk ook voor het voortbestaan en klantenbinding van de tv+. Android 11 kan echt niet meer. Delta is nu ook bezig met android 12. Zouden jullie een update kunnen vermelden dat jullie bezig zijn. Automatisch framerate en evt hdr. Want daar hebben we immers de decoder voor. Tv en streaming in 1. Dit is echt hoe gek het ook klinkt héél erg belangrijk. Wellicht ontstaan er weer nieuwe bugs maar daar komen wij achter en melden weer dat dit echt niet kan etc. Excuus voor het offtopic bericht. Ik wacht nog met smart op de nieuwe app update.


Android TV 12 is ondertussen ook alweer "verouderd", Google heeft Android TV 13 ondertussen al beschikbaar gesteld. (Klik)


@Erik_ stabiliteit is sterk verbeterd. Ik wil je wel één ding vragen. Echt heel belangrijk ook voor het voortbestaan en klantenbinding van de tv+. Android 11 kan echt niet meer. Delta is nu ook bezig met android 12. Zouden jullie een update kunnen vermelden dat jullie bezig zijn. Automatisch framerate en evt hdr. Want daar hebben we immers de decoder voor. Tv en streaming in 1. Dit is echt hoe gek het ook klinkt héél erg belangrijk. Wellicht ontstaan er weer nieuwe bugs maar daar komen wij achter en melden weer dat dit echt niet kan etc. Excuus voor het offtopic bericht. Ik wacht nog met smart op de nieuwe app update.

 

“jullie”?

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉

@allard1992 , misschien verstandig om een eigen topic hiervoor te starten.

 

En HDR automatisch, daar hoop ik ook op dat die er snel is. 😉

 

@wjb 

Is het voor KPN makkelijk om Androidtv 12 of Androidtv 13 erop te zetten zonder dat er dan nieuwe problemen komen en neemt hij (net zoals op de tablet en mobiel) alles over? 


Is het voor KPN makkelijk om Androidtv 12 of Androidtv 13 erop te zetten zonder dat er dan nieuwe problemen komen en neemt hij (net zoals op de tablet en mobiel) alles over? 

Zie hier, ik heb hier een eigen topic voor gemaakt. 😉😊


Hallo.

Komt er ook een update voor het kbx-apk-1002 probleem?

Thx.