Vraag

Content playback timeout bij gebruik KPN app op WebOS

  • 29 April 2024
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

De situatie die vaak voorkomt is dat ik de melding "Content playback timeout" krijg. Dit gebeurt vooral als ik tussen de zenders wissel.

 

Als ik de melding krijg is het enige wat ik kan doen de KPN app afsluiten en de tv uitzetten of een andere app bijv. Netflix starten en dan weer de Kpn app weer opstarten.

 

Ik gebruik een LG tv met WebOS en daarbij de KPN-app. Alles heeft de laatste update gehad en het probleem doet zich al hel lang voor.

De tv werkt op kabel waarbij deze is aangesloten is op een superWifi ontvanger. Het probleem doet zich ook voor als de tv op Wifi werkt of via Develo ontvangers.

Heeft iemand een oplossing?

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @PVO, de foutmelding krijg je bij het gebruik van de tv app voor smart tv

@Jeroen van KPN 

 

De precieze melding die in beeld komt is:

Sorry..Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw. (Content playback timeout)

 

Het later proberen heeft geen zin, daarvoor moet ik eerst de app afsluiten en helemaal opnieuw opstarten.

Reputatie 7
Badge +19

Het is zeker niet mogelijk om de smart-tv rechtstreeks met een kabel aan te sluiten de Experiabox? Ook al is het maar even enkel voor een testje. 

@Jeroen van KPN .

Nee helaas. Geen netwerkkabel die lang genoeg is om de afstand te overbruggen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik schakel dan toch even de hulp in van @TV Apps Team 

@Jeroen van KPN . Bedankt 😀

Reputatie 7
Badge +7

Het zijn vooral Samsung TV's waar de meldingen over gaan, maar ook wel enkele LG's dus. Vanaf hier wordt dat gemeld, dat topic begon over een issue met bijna gelijke uitkomst voor de klant en werd begin maart opgelost. Maar ging herleven vanaf hier. Het netwerk issue wat toen de oorzaak was, speelt nu niet. Er zijn ook echt verschillen, de app loopt bij een aantal gebruikers vast, dat was bij het issue in feb/maart niet het geval.
De beschrijving hier lijkt wel erg sterk op de klachten die daar sinds half april worden gemeld. 

We zoeken nog naar het patroon wat de klachten verbind. We zijn vooral benieuwd welke live zenders het probleem niet gebeurt, omdat we tot nu toe vooral problemen krijgen op de meest populaire kanalen; maar die kijkt ook bijna iedereen. 
En of het issue ook buiten de avonduren gebeurt??
Graag ook nog even je exacte model LG vermelden hier en welke softwareversie van LG erop staat (datum van uitbrengen van die software hebben we nodig).
Vul ook nog even je profielgegevens op dit forum aan, als we gericht mogen kijken naar zo'n moment dat de melding komt, als je deze aandraagt.
Gebeurt het issue ook wel eens bij het zappen, of alleen als je al aan het kijken bent en dan ineens die melding?
Ook wel eens op NPO1, NPO2 of NPO3?

En… je LG app loopt ook wel eens vast (bevriest) als de melding komt? (geforceerd sluiten van de app kan door back/terug ingedrukt te houden bij meeste TV's) Het switchen naar NEtflix, zou de app op de achtergrond kunnen sluiten, dat bepaalt het OS (webOS). 

 

@TV Apps Team 

 

Ik kan niet meteen antwoord geven op al jullie vragen en zal komende tijd al een paar zaken uitproberen.

Het betreft een LG 43UM7400PLB met softwareversie 05.04.20 (automatische updates staat aan. 

 

Ik krijg de melding de melding juist bij het zappen. Vooral bij de commerciele zenders zoals Veronica. Maar dat kan ook te maken hebben dat ik meestal met NPO start en de melding komt eigenlijk nooit meteen, maar pas als ik al een tijdje aan het zappen ben.

 

Als de melding komt, dan is de app Niet bevroren. Ik kan op sluiten van de melding klikken en ook een andere zender selecteren, maar dan krijg ik bij die zender ook de melding. Wil ik dan uberhaupt naar een zender kijken, dan zal ik de KPN app moeten afsluiten door TV uit te zetten of naar een andere app gaan zoals Netflix. Als ik dan de KPN app weer opstart dan krijg ik ook weer een zender te zien.

Het is ook buiten de avonduren voor gekomen.

Ik zal komende tijd nog een paar keer proberen de melding op te roepen en de bevindingen te beschrijven en door te geven.

Groetjes, Pieter

Reageer