Wandcontactdoos slaapkamer maakt geen contact met telefoonnetwerk

  • 2 May 2024
  • 9 reacties
  • 63 keer bekeken

Badge

Hallo allemaal.

 

Wij hebben thuis twee KPN wandcontactdozen, een op de begane grond en een op de eerste verdieping. Daarnaast hebben we een Experiabox. In de Experiabox zit een groene poort voor een vaste telefoonlijn, die daarvoor gebruikt wordt. Maar... We willen op de eerste verdieping de wandcontactdoos kunnen gebruiken, deze blijkt geen contact met het telefoonnetwerk te maken. 

 

Hoe zorgen we ervoor dat we deze (blauwe?) poort van de wandcontactdoos wél kunnen gebruiken? 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dan zult u onder de kabel die naar die wandcontactdoos loopt op de Experiabox moeten aansluiten?

Wandcontactdoos met blauwe poort? Kunt u daar eens een foto van plaatsen?

Badge

Links de blauwe poort, recht de kabel waarop (vermoed ik) de Experia is aangesloten?

Reputatie 7
Badge +24

Links de blauwe poort, recht de kabel waarop (vermoed ik) de Experia is aangesloten?

Ok. Vanaf deze wandcontactdoos loopt er dan waarschijnlijk een kabel naar beneden toe. Bijvoorbeeld naar de meterkast ofzo. Is daar ergens een losse kabel te vinden?

Badge

Ehm... Die blijkt los te liggen! 😱

 

Even aangesloten op de Experiabox in de telefoon poort, getest of de telefoon het dan wel doet... Dus niet! Tips?

 

 

EDIT

####

Heb de kabel van de slaapkamer uit de wandcontactdoos gehaald en rechtstreeks op de telefoon aangesloten... Beneden de kabel in de Experia aangesloten.

 

Enige wat nog rest is een splitter achter de Experia te plaats, opdat we beneden ook de vaste lijn kunnen (blijven) gebruiken.

Reputatie 5
Badge +3

waar wordt die grijze kabel voor gebruikt ? 

Badge

waar wordt die grijze kabel voor gebruikt ? 

Weet niet zeker, maar lijkt erop dat het een loze kabel was, want hij lag los in de woonkamer.

 

Nu gebruik ik 'm voor een rechtstreekse koppeling naar de slaapkamer. 

Badge

Inmiddels een RJ11 splitter gevonden bij de bouwmarkt... ±€2

👍🏼

Reputatie 7
Badge +24

Werkt het nu? Ik kan het niet helemaal goed volgen, maar als het werkt is het goed hé? 😉

Badge

Werkt het nu? Ik kan het niet helemaal goed volgen, maar als het werkt is het goed hé? 😉

Hoi Nick83

 

Jazeker! Weet alleen niet hoe dit item als "Fixed" gelabeld kan worden. 

 

Nadat ik de kabel omgekeerd toegepast had, deed de nieuwe vaste telefoon (ontzettend vervelende ringtone, dat wél 😱) op de slaapkamer het meteen. Toen de RJ11 splitter bij de bouwmarkt gehaald, bij de Experiabox aangesloten en toen deden beide telefoons het gewoon. Heb daarmee feitelijk de wandcontactdozen eigenlijk omzeild. Geen idee waarom die er zitten, doen helemaal niks. Maar m'n herinnering zegt me dat de Experia sinds een halfjaar via de glasvezel werkt, wellicht is toen ook de vaste lijn buiten werking gesteld door de KPN?!

Reageer