Vraag

Wat is het maximaal aantal gesprekken tegelijk op 1 telefoon nummer via Fritzbox 5590?

  • 5 May 2024
  • 25 reacties
  • 213 keer bekeken

Badge

Ik heb een Fritzbox 5590 rechtstreeks aangesloten op glasvezel, en sip van KPN ingesteld. Volgens AVM kan er met mijn Fritzbox acht gesprekken tegelijk worden gevoerd. Dus ben ik nieuwsgierig hoeveel gesprekken er tegelijk gevoerd kunnen worden op 1 KPN Nummer (Consument Vast Bellen)

bron AVM: https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5590-Fiber/421_Maximaal-aantal-gesprekken-via-FRITZ-Box/


25 reacties

Op één nummer kan één gesprek "tegelijk” worden gevoerd.

Nota Bene: op een mobiel met onbeperkt bellen kost uitbellen ook niks.

Reputatie 7
Badge +11

Op één nummer kan één gesprek "tegelijk” worden gevoerd.

Nota Bene: op een mobiel met onbeperkt bellen kost uitbellen ook niks.

Bij een V10 2 gesprekken als een telefoon ook op poort 2 aangesloten is en de instellingen op poort gelijk zijn aan poort 1 @PeterG 

Reputatie 7
Badge +12

Op één nummer kan één gesprek "tegelijk” worden gevoerd.

Nota Bene: op een mobiel met onbeperkt bellen kost uitbellen ook niks.

Bij een V10 2 gesprekken als een telefoon ook op poort 2 aangesloten is en de instellingen op poort gelijk zijn aan poort 1 @PeterG 

Dat is niet juist, je kan de telefoon op 2 basisstations over laten gaan maar je kan maar 1 gesprek tegelijk voeren. 

Reputatie 7
Badge +11

Bij mij werkt het gewoon @Ik_Combineer , ik kan naar buiten bellen en mijn vrouw kan tegelijk telefoon ontvangen via hetzelfde nummer, ik heb dat foefje een paar jaar terug van een ander forumlid geleerd, het kan alleen bij de V10, verder bij geen enkel ander modem.

Ik kan ook met de tel. op lijn 1 bellen naar lijn 2 door mijn eigen nummer te draaien en vice versa.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Bij mij werkt het gewoon @Ik_Combineer , ik kan naar buiten bellen en mijn vrouw kan tegelijk telefoon ontvangen via hetzelfde nummer, ik heb dat foefje een paar jaar terug van een ander forumlid geleerd, het kan alleen bij de V10, verder bij geen enkel ander modem.

 

Betaal je misschien voor een extra telefoonnummer? Want dan is het wel mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb geen extra nummer en betaal daar dus ook niet voor @Ik_Combineer 

Reputatie 5
Badge +3

als ik bovenstaande lees kun je met een V10 de instellingen die bij poort 1 staan kopiëren naar poort 2, en dan kun je dus met 2 telefoons waarvan er 1 op poort 1 en 1 op poort 2 is aangesloten tegelijk bellen/gebeld worden. 

dan zou dat dus wellicht ook werken met een fritzbox, al hoewel een V10 niet met SIP werkt zit er schijnbaar geen beveiliging bij KPN om een lijn meerdere keren te gebruiken, al hoe wel die beveiliging wellicht wel is ingebouwd als je SIP gebruikt, dus zit er niet veel anders op dat TS dit zelf even test. 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

@Dapaool Ik heb glasvezel van KPN en een eigen Fritzbox 7590, met daarop de sip van KPN ingesteld voor één telefoonnummer.
Op de Fritzbox is één FritzFon aangesloten via Dect, en via de wifi één FritzApp Fon (iPhone App).
Volgens het telefoonboek van de Fritzbox zijn er de volgende interne nummers:

  • antwoordapparaat Fritzbox 600
  • handset (FritzFon) 611
  • FritzApp 620
  • Fritzbox 621.

Ik weet uit ervaring dat te gelijker tijd op de handset en op de iPhone gesprekken kunnen worden gevoerd.
Ik weet niet of dan een derde gesprek naar het antwoordapparaat kan worden geleid.

Wat de functie is van het nummer 621 weet ik niet.

Badge

Bij de V10 modem ligt de beperking van 2 gelijktijdige lijnen (als optie wisselgesprek is ingeschakeld) per analoge aansluiting.

Een Sip nummer van KPN kan je maar op 1 apparaat instellen. Maar je kan meerdere gesprekken tegelijk voeren als KPN dit niet beperkt.

In een Fritzbox 5590 zit een telefooncentrale waar je maximaal 10 nummers kan gebruiken via Sip en/of Sip Trunk. Je kunt 1 of meerdere nummers koppelen aan Maximaal 6 Dect telefoons ,10 ip telefoons en 2 analoge aansluitingen.

Een Sip nummer van KPN kan je maar op 1 apparaat instellen. En kan je meerdere gesprekken tegelijk voeren als KPN dit niet beperkt.

Bij veel Sip Providers zit geen beperking op maximaal tegelijk aantal gesprekken per nummer.

Dus mijn vraag was beperkt KPN het maximale aantal gelijktijdige gesprekken per nummer? Of ligt de beperking bij de apparatuur (Bij deze Fritzbox dus 8) van gebruiker of de bandbreedte?

Badge

Wat de functie is van het nummer 621 weet ik niet.

Heb je toevallig nog een Fritzbox? aangesloten maar dan als Mesh? Dan zal je met dat nummer naar de andere Fritzbox kunnen bellen.

**621 is (bij mij) een IP telefoon ( in mijn geval is dat een andere fritzbox ).

Reputatie 5
Badge +4

@Dapaool ik heb een 7490 in mesh achter de 7590, en er is maar één Friz nummer. 
Ik zal morgen eens dat nummer bellen en kijken wie opneemt. 

Badge

@Dapaool ik heb een 7490 in mesh achter de 7590, en er is maar één Friz nummer. 
Ik zal morgen eens dat nummer bellen en kijken wie opneemt. 

Dan krijg je alleen gehoor als je een telefoon hebt aangesloten op je Mesh Fritzbox. Anders krijg je een ingesprekstoon.

Je Sip nummer die je hebt ingevuld op de 7590 wordt ook gekoppeld aan de Mesh Fritzbox. Dus telefoon apparatuur die je aan je Mesh Fritzbox aansluit, Kan je dus toewijzen aan het Sip nummer die je hebt ingevuld op je 7590.

Aha, dat is goed om te weten, maar dat is alleen bij de nieuwere fritzboxen neem ik aan.

Badge

**621 is (bij mij) een IP telefoon ( in mijn geval is dat een andere fritzbox ).

Een extra Fritzbox die je als Mesh aanmeldt wordt ook gezien als IP telefoon. Dus die krijgt net als de IP Telefoon een interne nummer vanaf **620 t/m **629 toegewezen.

Badge

Aha, dat is goed om te weten, maar dat is alleen bij de nieuwere fritzboxen neem ik aan.

Als ik het goed heb bij alle Fritzboxen met telefoonaansluitingen en/of Dect functie vanaf FRITZ!OS 7

Ik vind 'vast' bellen veel te duur, zeker voor 2 uitgaande gesprekken tegelijk. 

Per gesprek € 0,155 + € 0,155 per minuut. Nederlandse 06 en netnummers. EU € 0,23 per minuut. 

Met mobiel heb je minimaal 150 minuten, 2½ uur, per maand gratis. En voor maar € 1 meer onbeperkt EU!

Badge

Ik vind 'vast' bellen veel te duur, zeker voor 2 uitgaande gesprekken tegelijk. 

Per gesprek € 0,155 + € 0,155 per minuut. Nederlandse 06 en netnummers. EU € 0,23 per minuut. 

Met mobiel heb je minimaal 150 minuten, 2½ uur, per maand gratis. En voor maar € 1 meer onbeperkt EU!

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Als je veel thuis bent (bijvoorbeeld thuiswerken) en/of in huis niet goed mobiel bereik hebt kan Vast bellen ook handig zijn.

Als je boven op je vast bellen van €2 Onbeperkt Bellen van € 9,99 neemt, dan ben je € 11,99 per maand kwijt. Terwijl KPN Mobiel Onbeperkt Bellen vanaf € 12,50 per maand kost.

Reputatie 7
Badge +9

@Dapaool Alleen voor bellen kan je beter een andere provider nemen, b.v. Lebara Sim Only Maandelijks opzegbaar 1 GB / Onbeperkt bellen en sms'en €7 per maand 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik vind 'vast' bellen veel te duur, zeker voor 2 uitgaande gesprekken tegelijk. 

Per gesprek € 0,155 + € 0,155 per minuut. Nederlandse 06 en netnummers. EU € 0,23 per minuut. 

Met mobiel heb je minimaal 150 minuten, 2½ uur, per maand gratis. En voor maar € 1 meer onbeperkt EU!

Wij betalen twee euro per maand aan abonnementskosten. Daarnaast nog zo’n zes tot acht euro aan gesprekskosten. Zolang de prijs van een mobiel abonnement (x twee personen) niet flink naar beneden gaat, blijven we gewoon vast bellen houden. 

Badge

@Dapaool Alleen voor bellen kan je beter een andere provider nemen, b.v. Lebara Sim Only Maandelijks opzegbaar 1 GB / Onbeperkt bellen en sms'en €7 per maand 

 

Kan nog goedkoper bij 50+ Mobiel. Maar mijn vergelijking ging er meer om dat Vast Bellen van KPN mee viel in vergelijking met Mobiel van KPN 

Badge

Maar even On-Topic weer. Is er iemand die mij kan vertellen of er een beperking zit op meerdere gesprekken tegelijk voeren met KPN Vast Bellen. 

Dapaool schrijft: in huis niet goed mobiel bereik hebt 

Dat is prima op te vangen met “Bellen via wifi” (VoWifi). Dat ene streepje 4G is hier ook matig met bellen, terwijl de mast op 1,2 km staat. Best dichtbij. Maar er zit een flat tussen overdwars.

Vowifi werkt als een speer. Sinds Vowifi is de vaste hier helemaal buiten bedrijf.

of er een beperking zit op meerdere gesprekken tegelijk voeren met KPN Vast Bellen. 

In bepaalde situaties kun je inderdaad dus met één telefoonnummer wel tot 2 gesprekken tegelijk voeren. Met de v10a kan het niet, met de v10 wel. Box12 en Box14 (nog) niet bekend.

Fritzbox: gewoon uitproberen.

 

@Noordzee schrijft: Daarnaast nog zo’n zes tot acht euro aan gesprekskosten.

Wel zoveel mogelijk eerst de belbundel van je mobiele abonnementen gebruiken. Zonde als je daarvan overhoudt en vervolgens dat geld kwijt bent met vast bellen.

Die éne euro voor onbeperkt bellen op de mobiel scheelt mij ten opzichte van vroeger zo'n 20 tot 30 euro gesprekskosten per maand. Voornamelijk meerdere malen per week met mijn moeder.

Reputatie 7
Badge +8

‘Vast’ bellen kan véél goedkoper dan bij KPN. Er is genoeg keuze uit SIP aanbieders en een SIP-account instellen op de Fritzbox is kinderspel, daar is geen technische kennis voor nodig.

Ik heb een account bij Cheap Connect, met één vast (zelf gekozen) nummer. Spotgoedkoop. Ik heb twee FritzFon’s in gebruik en kan gelijktijdig gesprekken voeren. Daar kwam ik bij toeval achter: ik belde met de ene en op de andere kwam een gesprek binnen. 

Hoeveel gesprekken er gelijktijdig kunnen worden gevoerd, dat weet ik niet maar waarschijnlijk kan de SIP-aanbieder daar wel duidelijkheid over geven.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben nog even op zoek geweest, voor zover ik weet kun je met een particulier nummer 1 gesprek tegelijk voeren. Waarom het bij sommigen van jullie lukt meerdere te voeren heb ik niet echt een verklaring voor.

Reageer