Beantwoord

Is het mogelijk om 2.4 en 5 GHz te scheiden met een V10 en twee SuperWifi punten?

  • 2 May 2024
  • 10 reacties
  • 94 keer bekeken

Reputatie 1

Is het inmiddels al mogelijk om 2.4 en 5 GHz te scheiden bij gebruik van een V10 en twee Super Wifi punten (zwarte uitvoering)?

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 May 2024, 19:01

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Niet op het hoofdnetwerk. Gaat nooit gebeuren ook. Er is wel Extra WiFi. Daarop kunt u wel 2,4 en 5 Ghz verschillende namen geven. Bent u daar bekend mee?

Ik ben zo vrij het gedeeltelijk niet met je eens te zijn @Nick83 .

Als de V10 de definitieve firmware krijgt dit jaar, vergelijkbaar met de 12/14-modems is het wèl mogelijk, maar nu inderdaad nog niet @Piet 1 

Om de superwifipunten nu goed te kunnen gebruiken is/wordt de wifi op de V10 automatisch uitgeschakeld, mocht dat niet gebeuren, dan de wifi op de V10 handmatig uitschakelen, anders werken de wifipunten niet goed.

 

Reputatie 1

@Nick83 ik ben bekend met extra Wifi, maar volgens mij is dat niet op de V10 (wel op de V10a)

 

Reputatie 1

Ik ben zo vrij het gedeeltelijk niet met je eens te zijn @Nick83 .

Als de V10 de definitieve firmware krijgt dit jaar, vergelijkbaar met de 12/14-modems is het wèl mogelijk, maar nu inderdaad nog niet @Piet 1 

Om de superwifipunten nu goed te kunnen gebruiken is/wordt de wifi op de V10 automatisch uitgeschakeld, mocht dat niet gebeuren, dan de wifi op de V10 handmatig uitschakelen, anders werken de wifipunten niet goed.

 

Dankje, even wachten op de firmware 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 ik ben bekend met extra Wifi, maar volgens mij is dat niet op de V10 (wel op de V10a)

De SuperWiFi's ondersteunen Extra WiFi. Om dat in te stellen moet u op de webinterface van de SuperWiFi's inloggen. Dan kunt u het instellen. Dat ziet er dan zo uit.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben zo vrij het gedeeltelijk niet met je eens te zijn @Nick83 .

Als de V10 de definitieve firmware krijgt dit jaar, vergelijkbaar met de 12/14-modems is het wèl mogelijk...

Dat is niet waar. Ook bij de nieuwe firmware is het niet mogelijk om het hoofdnetwerk te scheiden. Je kunt dan wel WiFi/Extra WiFi op de Experiabox v10 instellen. Maar het hoofdnetwerk scheiden blijft onmogelijk. 

Reputatie 1

@Nick83 ik ben bekend met extra Wifi, maar volgens mij is dat niet op de V10 (wel op de V10a)

De SuperWiFi's ondersteunen Extra WiFi. Om dat in te stellen moet u op de webinterface van de SuperWiFi's inloggen. Dan kunt u het instellen. Dat ziet er dan zo uit.

 

@Nick83 top! Dankjewel, daar ga ik eens mee aan de slag! 

Ik ben zo vrij het gedeeltelijk niet met je eens te zijn @Nick83 .

Als de V10 de definitieve firmware krijgt dit jaar, vergelijkbaar met de 12/14-modems is het wèl mogelijk...

Dat is niet waar. Ook bij de nieuwe firmware is het niet mogelijk om het hoofdnetwerk te scheiden. Je kunt dan wel WiFi/Extra WiFi op de Experiabox v10 instellen. Maar het hoofdnetwerk scheiden blijft onmogelijk. 

Ik bedoelde dus dat na de firmware update van de V10 de extra wifi daar ook toe te passen is @Nick83 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Piet 1, fijn om te lezen dat je al op weg bent geholpen. Voor nu kun je dat doen door Extra WiFi in te stellen in de interface. Op die manier kun je de 2.4 of 5 GHz netwerken scheiden. 

Reputatie 1

Hi @Piet 1, fijn om te lezen dat je al op weg bent geholpen. Voor nu kun je dat doen door Extra WiFi in te stellen in de interface. Op die manier kun je de 2.4 of 5 GHz netwerken scheiden. 

Hi @Alex van KPN ,

Dank voor je uitgebreide informatie, ik ben (en ook door de andere reacties) enorm mee geholpen.

Grt.P

Piet

Reageer