Dubio

Dubio op Donderdag 13 Juli 2023

  • 13 July 2023
  • 21 reacties
  • 284 keer bekeken
Dubio op Donderdag 13 Juli 2023
  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedemorgen Allen!

Hierbij de dubio van deze week:

Óf je beperkt je vakanties tot Nederland.

Óf je mag overal heen waar je wilt maar moet wel elke vakantie minstens 15 uur reizen.

 

Ik ben benieuwd!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Poeh! Dit is een échte dubio voor me, want met kinderen op de achterbank is 15 uur reizen niet bepaald een pretje. Maar, ik ga toch voor die optie. Ik wil graag wat meer van de wereld zien dan alleen Nederland. 

Reputatie 7
Badge +28

Ik ga voor dat laatste, minimaal vijftien uur reizen.

Wij doen vaak rondreizen, vorige maand in Scandinavie ruim 6.000 kilometer gereden.  

Reputatie 7

15 uur reizen, dat had ik ongeveer toen ik naar Japan 🗾 ging en dat was het dubbel en dwars waard. Elke vakantie weer die kant op is absoluut geen straf. Let's go 😁

Reputatie 7
Badge +20

100% voor de 15 uur reizen, it's all about the journey toch? 😊

Reputatie 7
Badge +20

Ai, dit vind ik best een lastige, aangezien ik óók meer van de wereld wil zien dan alleen Nederland. Echter houdt verplicht 15 uur reizen in dat je juist níét meer naar plekjes in Nederland kan gaan, terwijl ons land ook prachtig is! Denk dat ik toch ook kies voor de 2e optie, dan maar met een flinke omweg naar Zuid-Limburg 😅

Reputatie 7
Badge +21

Dat geldt ook voor mij. Al vaak met de auto op vakantie geweest (o.a. rondreis Engeland, Wales en Schotland, 4000 km in 3 weken). Ik ga het morgen weer ‘proberen’ in Nederland, maar ik denk niet dat ik 15 uur nodig heb om Zuid-Limburg te bereiken 😎.

Reputatie 7
Badge +17

Mijn eerste reactie was: “No way dat ik elke keer 15 uur ga reizen! Ik blijf wel in Nederland.” Ook nog eens beter met de hond, want die gaat 15 uur reizen echt niet leuk vinden. Maar ik wil ook nog wel graag meer van de wereld zien. Zo willen mijn vriend en ik nog naar Australië en Nieuw-Zeeland. Dat kan niet als ik alleen in Nederland mag blijven. Dus, dat worden vakanties zonder de hond. 😅

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben in november al 16 uur onderweg voor mijn vakantie, dus ik ga ook voor de laatste optie. Je kunt dan ook met de boot, trein of auto op reis dus opties zat! Roadtrips zijn ook heel leuk en treinreizen vind ik ook prettig als je lang kunt blijven zitten. 

Reputatie 7
Badge +24

@martijn197108 Is het 15 uur in de auto, of 15 uur in een vliegtuig? Voor mij nogal een verschil. 

Ik ben namelijk al 4 uur kwijt tot ik mag boarden in een vliegtuig. Groningen naar Schiphol 2 uur, door de douane en boarden nog 2 uur. En dat als het rustig is op Schiphol. 

@Alex_P ,

In principe mag beide.Maar ik ben wel benieuwd of je het ook in een auto zou doen.

Ik zou zelf voor optie 2 gaan, en dat ook wel met een auto.In een pandaatje kan je gewoon een ligpauze nemen😅:

 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P,

In principe mag beide.Maar ik ben wel benieuwd of je het ook in een auto zou doen.

Ik zou zelf voor optie 2 gaan, en dat ook wel met een auto.In een pandaatje kan je gewoon een ligpauze nemen😅:

 

15 uur in een auto trek ik niet. 😅 Vliegtuig heeft tot nu toe mijn voorkeur, puur uit gemak. 

Een treinreis met Interrail lijkt me ook nog wel wat. Voor de beeldvorming: wij hebben geen kinderen. Ik kan me voorstellen dat met kinderen een autovakantie aantrekkelijker is. 

Reputatie 7

15 uur autorijden is geen straf, doen we wel in stijl. Lekker in een netjes bepakte Sedan met koelbox, koffers en zonder dakkoffer. Fietsenrekje mee is soms twijfelgeval maar dat verlies ik altijd,... Gezellig benzine slurpen samen met een leeglopende creditcard is goed te doen 😅 Routes plannen we niet, we zien wel waar we langskomen. Wel horen tijdens de ritten leuke bergpassen meegenomen te worden. Stelviopass blijft mijn favo. als we maar op onze eindbestemming aankomen.

Reputatie 7
Badge +21

Ik ga voor optie 3
Helemaal niet op vakantie gaan.
Een middag in de tuin of zo.
Ik wil n.l. 's avonds de Leeuwarder Oldehove kunnen zien.

@huistijger kiest a.s. woensdag een winnaar uit i.v.m. mijn vakantie(en ik het anders sowieso zou vergeten)😎

 

Reputatie 7
Badge +16

Heel eerlijk… Ik ben al jaren niet op vakantie geweest, Maar dat is meer omdat ik alles investeer 😅 Voordeel is wel dat ik binnenkort van mijn rendement op vakantie ga en dan ga ik het ook gelijk goed doen!! :D

Geef mij maar de lange reisjes, de reis is dan ook de vakantie! :-) Desnoods ga ik dan maar wat minder. 

Reputatie 7
Badge +30

Oef, ik wil toch nog wel graag Nederland uit kunnen. We hebben hele mooie dingen in ons land, maar ik zie ook graag andere dingen. Dus dan maar optie 2. Wordt veel treinvakanties dan denk ik 😄

Reputatie 7
Badge +21

Nou @martijn197108 heeft me wel met wat opgescheept zeg… 😋
Iedereen kiest optie 2 en niemand kiest optie 1.
Er was één halve zool een zekere huistijger die optie 3 koos, maar die kan ik om de een of andere reden niet kiezen als winnaar.

Die ligpauze in een Panda vind ik wel goed gevonden.
Maar ik ga gewoon diegene kiezen die de meeste 'likes. gekregen heeft en dat is met 7 likes:

@RBxx

Dus Ruud mag de volgende dwaling doen.

En nu wil ik koffie.

 

 

Topper @huistijger !

Ik hoop dat je hebt genoten van je koffie😁

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Oh nee, daar ben ik mooi klaar mee 😂.

Ik ga op zoek, maar ik ben nog in Dubio of het misschien weer een Dwaling wordt.

Reputatie 7
Badge +21

Ik denk dat daar geen bezwaar tegen is Ruud 😋

Reputatie 7
Badge +21

Zojuist geplaatst: Dwaling op Donderdag 20 juli 2023 | KPN Community. Succes!!