Dubio op donderdag 25 januari 2024

  • 25 January 2024
  • 13 reacties
  • 126 keer bekeken
Dubio op donderdag 25 januari 2024
Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen allemaal,

Hierbij een nieuwe Dubio, je moet kiezen

 

Óf je raakt al je geld kwijt

 

Óf je raakt al je foto’s kwijt (echt alle, ook je backups)

 

Heel benieuwd naar je antwoord (en motivatie natuurlijk 😉)


13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Als ik al mijn geld kwijt raak is de Nederlandse bank gelijk failliet.
En al mijn foto's kan ik wel even snel een backup van maken 😋
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Als ik al mijn geld kwijt raak is de Nederlandse bank gelijk failliet.
En al mijn foto's kan ik wel even snel een backup van maken 😋

Die backup ben je dan ook kwijt he 😜

Reputatie 7
Badge +30

Dan maar al mijn geld kwijt! Mijn foto's zijn me dierbaar en geld krijg ik wel weer als ik hard werk.

Reputatie 7
Badge +17

Dan maar al mijn geld kwijt! Mijn foto's zijn me dierbaar en geld krijg ik wel weer als ik hard werk.

Hier sluit ik mij volledig bij aan!

Reputatie 7
Badge +13

Dan maar al mijn geld kwijt! Mijn foto's zijn me dierbaar en geld krijg ik wel weer als ik hard werk.

Hier sluit ik mij volledig bij aan!

Dito, foto's krijg je nooit meer terug. 

Reputatie 7
Badge +19

Oef, ik kies toch ook wel voor foto's, maar dit is wel een zware keuze als je in deze tijd binnenkort een huis hoopt te kopen 😂

Reputatie 7
Badge +30

Ik sluit me aan bij de meute! Liever m'n geld kwijt dan m'n foto's!

Reputatie 7
Badge +9

De ervaring alle foto's kwijt te raken had ik al. Mijn DLSR was tijdens vakantie gestolen en toen was een gigantisch nummer van foto's op toen oog gigantisch groot 2GB CF-Card ook weg zonder backup. Ik had wel sommige leuke foto's bewerkt en dus ook op PC staan. Dus alles weg, man was heel verdrietig maar het is geen onoverwindbaar verlies. Van mijn groot ouders te horen gekregen hoe man moest eten stelen om te overleven … dan wil ik deze ervaring (zonder geld) niet meemaken. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga dan toch voor foto's kwijtraken. Ik denk dat de meesten toch ook al in m'n geheugen opgeslagen zijn en ik heb ook nog tekeningen e.d. van vroeger. Zonder geld kom ik flink in de penarie. 🙃

En als ik flauw omdenk, misschien dat het lukt om alle foto's na te tekenen of dat iemand anders ze voor me bewaart? 🤪

Reputatie 7
Badge +16

De ervaring alle foto's kwijt te raken had ik al. 

Poeh, wat zuur…! Ik zou daar ook goed ziek en verdrietig van zijn!
Zo las/ zag ik laatst op social media het volgende: relatie voorbij, meisje zou op zoek gaan naar een andere woonruimte. Ze had de spullen die verhuisd moesten worden in een kamer opgeslagen. Door een miscommunicatie hebben de verhuizers per ongeluk juist de spullen die ze wilde verhuizen meegenomen en vernietigd. Zit je al in een moeilijke periode, zijn al je persoonlijke bezittingen ook nog eens weg… 😥

Dit is een hele lastige dubio, @XS4-Arjan: goed gedaan, haha!

Ik kies voor al mijn geld kwijt raken en mijn foto's houden. Heel veel momenten heb ik in mijn hoofd en hart, maar heel veel momenten zijn ook een beetje vervaagd. Mijn foto's helpen dan om het moment en gevoelens weer naar boven te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +9

Foute antwoorden kunnen natuurlijk niet, toch wel een beetje te verwachten dat iedereen liever hun foto’s houdt dan het geld.

Voor de volgende Dubio wijs ik @TDN aan :)

Reputatie 7
Badge +30

Iets wat ik nog niet direct zag terugkomen: ik heb ook heel veel foto's van voor-mijn-tijd vroeger, van mijn grootouders en daarvoor. Vanuit deze dubio ben ik ervan uitgegaan dat die ook weg zouden vallen dan. En dat zijn echt onvervangbare dingen, mensen die niet meer leven en die ik ook nooit gekend heb. Die foto's is het enige wat ik van ze heb.

Reputatie 7
Badge +10

Was even goed en overwogen nadenken over deze Dubio, maar ik ben eruit.
Zelf zou ik toch echt voor het geld 💶💶 kiezen gezien mijn huidige situatie waarin ik leef (bekend bij moderator @Shyrin van KPN ), en waar ik in het openbaar (dit forum) verder niet op wil uitweiden.

Met foto’s heb ik zelf weinig, bekijk ze toch sporadisch tot nooit.
Ik koester en bewaar mijn dierbare herinneringen gewoon in mijn geheugen, zodat ik daar heerlijk op mijn luie stoel 🛋 of in mijn bed 🛌 aan terug kan denken.

Reageer