Dwaling dinsdag 24 november

  • 23 November 2020
  • 9 reacties
  • 337 keer bekeken

Badge +12

I know...het is pas maandag maar morgen heb ik helaas geen tijd dus je krijgt een dag extra ;-)

 

Vraag 1:  5 + a = 5 x a.  Welke getal is a?

 

Vraag 2:  2 vaders en 2 zonen zitten aan de bar. Iedereen drinkt één biertje. Toch worden er maar drie biertjes gedronken. Hoe kan dat?

 

Vraag 3: Stel een som op met de getallen 1,3,4 en 6 die de uitkomst 24 heeft. Je mag alleen gebruik maken één of meerdere van de volgende bewerkingen: + , * , / en - (plus, keer, gedeeld door, min). 

 

Spelregels: Iedereen met een KPN forumprofiel mag en kan meedoen. Graag je antwoorden in het wit publiceren. Dan blijft het voor de volgende deelnemers nog steeds uitdagend om mee te spelen :) De winnaar verdient eeuwige KPN Forumroem en mag de volgende Dwaling op Dinsdag bedenken :trophy:

 

SledgehammerNL 3 jaar geleden

De uitslag is bekend!

En (ook) deze keer hebben we 2 winnaars. @Nadia en @Noordzee 

@Nadia  had exact de juiste antwoorden. @Noordzee benaderde het op een iets creatievere manier maar ik moet en wil die antwoorden zeker ook goed rekenen. 

De antwoorden zijn:

Vraag 1: 1,25

Vraag 2: Aan de bar zaten grootvader, vader en zoon.

Vraag 3: het formele antwoord is 6 / (1 - 3/4), maar @Noordzee was heel erg wakker! Ik had namelijk (per ongeluk) niet gezegd dat je een getal maar één keer mocht gebruiken.

Zijn uitkomst was daardoor: 3 * (6 + (4 -1-1)). Heel creatief!

 

Vanwege het feit dat @Nadia vorige keer aan de beurt is geweest en ik de creativiteit van @Noordzee  wil belonen mag hij de volgende Dwaling organiseren! Eens @Nadia ?

 

 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia  @Natasja  @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Vikash

@ChrisWissink @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_ @Job_ @Marguaritha @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_ 

Reputatie 7

Vraag 1

 a =1.25 (5 + 1.25 = 6.25)  (5 x 1.25 =  6.25)

Vraag 2

 2 vaders en 2 zoons = Opa - zoon en kleinzoon = 3 mannen = 3 bier

Vraag 3 

 6 / (1 - 3/4) = 24

Reputatie 7
Badge +10

Vraag 1: Geen idee

 

Vraag 2: Een van de vaders is een opa. Daarom is de andere vader zowel een zoon als een vader.

 

Vraag 3: Allemagies, lijkt wel een zomerkamp voor bèta's 🧐

Geen idee.  

Vraag 1:

Wiskundig eenvoudig uit te werken: a = 1,25

Vraag 2:

Eén van de vaders is ook zoon, 3 generaties aan tafel.

Vraag 3:

Hier moet ik met de billen bloot en toegeven dat ik niet verder kwam dan een dubbele deling maar heb gespiekt en toen over het antwoord struikelde. Sorry, maar ik moet vandaag nog meer doen … :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +28

Vraag 1 : 

1,25

Vraag 2 : 

Aan tafel zitten Opa, vader en zoon. De vader is zowel vader als zoon. 

 

Vraag 3 :

3 x (6 + 4-1-1) = 24   (Err staat niet dat je een getal maar één keer mag gebruiken. 

 

 

Badge +12

De uitslag is bekend!

En (ook) deze keer hebben we 2 winnaars. @Nadia en @Noordzee 

@Nadia  had exact de juiste antwoorden. @Noordzee benaderde het op een iets creatievere manier maar ik moet en wil die antwoorden zeker ook goed rekenen. 

De antwoorden zijn:

Vraag 1: 1,25

Vraag 2: Aan de bar zaten grootvader, vader en zoon.

Vraag 3: het formele antwoord is 6 / (1 - 3/4), maar @Noordzee was heel erg wakker! Ik had namelijk (per ongeluk) niet gezegd dat je een getal maar één keer mocht gebruiken.

Zijn uitkomst was daardoor: 3 * (6 + (4 -1-1)). Heel creatief!

 

Vanwege het feit dat @Nadia vorige keer aan de beurt is geweest en ik de creativiteit van @Noordzee  wil belonen mag hij de volgende Dwaling organiseren! Eens @Nadia ?

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Leuk ! 

Ik heb al een dwaling bedacht voor volgende week die werkelijk door iedereen op te lossen is. Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat Nadia ook wel akkoord is. 

Reputatie 7

Zeker ben ik akkoord :D 

Vond Noordzee zijn berekening erg creatief, had daar zelf niet aan gedacht. Gefeliciteerd, @Noordzee  ik kijk uit naar volgende week! 

Reputatie 7
Badge +28

ik kijk uit naar volgende week! 

@Nadia 

Ik heb nu al voorpret.:wink: Om een tipje van de sluier op te lichten : Als ik de Dwaling vandaag plaats , is het antwoord anders dan komende dinsdag. :rolling_eyes:

Reageer