Dwaling op dinsdag 15 september 2020

  • 15 September 2020
  • 19 reacties
  • 305 keer bekeken

Reputatie 7

Deze editie van de dwaling op dinsdag is speciaal voor de mensen onder ons met een agrarische achtergrond. (@Friesian

 

Opgave:

Een boer heeft 8 weides die rond zijn erf liggen.
Hij heeft 40 koeien.
In iedere weide zitten 5 koeien.
Wanneer hij vanuit een raam van zijn erf kijkt ziet hij aan iedere zijde altijd precies 15 koeien.


De boer kan een goede deal sluiten en kan 16 koeien bijkopen, die hij dan ook koopt.

Hoe ga je de koeien herverdelen per weide als je weet dat de boer vanuit elk raam maximum 15 koeien wenst te zien staan en in elke weide minstens 1 koe moet staan?

 

De antwoorden graag weer in het wit en @Friesian ... deze moet te doen zijn voor je. :wink:


19 reacties

Reputatie 7
Badge +28

 

 

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia  @Natasja  @Paul_ @Rutger_ 

@Susan_ @Thomas  @Vikash

@ChrisWissink @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @wjb @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @wjb @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

 

Reputatie 7

Makkie, ik ding mee voor spek en bonen (midden in verbouwing)

Iets met 13 kij voor elk raam in het midden op de wei, en op alle andere weiden zet je eenzaam één ko 

 

:sweat_smile:

Op de hoeken één koe, recht voor het raam 13 koeien.

Ik laat even voorbij gaan. Heb er op zitten studeren, maar snap er geen drol van. Tijdverspilling voor mij dus. Heb ook volle dag. Troonrede, boodschappen doen, huishoudelijk werk, AZ in de Champions league...

Reputatie 7

Super leuk dat we weer los gaan met Dwaling op dinsdag! 🙂 Even snel gerekend, ik hoop dat ik geen factor ben vergeten. Ik geloof dat dit 'm is:

40 + 16 = 56 koeien. Elke zijde heeft een overlap. 13 vóór het raam en in de hoeken 1 koe.

13 * 4 (voor het raam) = 52 + 4 koeien op elke hoek = 56

Reputatie 7
Badge +28

1 13 1   

13            13   

1    13     1

 

 

 

En @Nadia  was mij net te snel af. :muscle_tone2:  

Reputatie 7
Badge +21

1

13

1

13

 

13

1

13

1

 

Reputatie 7

En @Nadia  was mij net te snel af. :muscle_tone2:  

Je hebt een heel klein foutje gemaakt @Noordzee :P 

Omdat ik mijn antwoord al heb ingezonden heb ik nu ook even ‘gespiekt’ wat de anderen hebben ingevuld.

Ik leau dot @JeroenB22 , de earste dy't it juste antwurd joech. Kreas jher! Teminsten, as @wjb  ek ynstimt

Reputatie 7
Badge +28

@Nadia 

Er was iets mis gegaan met het opslaan van die gekke witte tekens. 

Het staat nu wel goed (geloof ik). 

Reputatie 7

@Nadia

Er was iets mis gegaan met het opslaan van die gekke witte tekens. 

Het staat nu wel goed (geloof ik). 

Dacht ik al ;) 

Reputatie 7
Badge +16

Ik kan nog steeds niet goed rekenen. :innocent:

Reputatie 7

@JeroenB22 wie yndie de earste dy't it juste antwurd joech en ik wol him lokwinskje mei syn oerwinning. Ek tidens syn renovaasje sil hy wierskynlik in minút kinne fine om de flater foar nije wike te betinken.

 

Mei tank oan Google translate. :thinking:

Reputatie 7

Mei tank oan Google translate. :thinking:

same

:point_up_2_tone1:

Reputatie 7

Folgende wike he ek mien eigen jierdei te fieren, die dei moat ek oerslaan :joy: ​​​​​​

Dus als iemand zich geroepen voelt be my guest,.. 

Reputatie 7

Alvast gefiliciteerd met jouw verjaardag JeroenB22.

Ik kan begrijpen dat je dan andere dingen aan je hoofd hebt.

Ik hoop dat de runner up (@obelisk) zich geroepen voelt om de dwaling op dinsdag van volgende week vorm te geven.

Alvast gefiliciteerd met jouw verjaardag JeroenB22.

Ik kan begrijpen dat je dan andere dingen aan je hoofd hebt.

Ik hoop dat de runner up (@obelisk) zich geroepen voelt om de dwaling op dinsdag van volgende week vorm te geven.

Hmm, de volgende keer toch de kleine lettertjes lezen dus …

Ik ga een poging ondernemen, maar als ik ergens slechter in ben dan puzzels en raadsels oplossen dan is het om ze te bedenken.

Reputatie 7

Ty :grinning:

Reputatie 7

Alvast gefeliciteerd, Jeroen!

Ik kijk al uit naar volgende week, @obelisk 🙌

Een goede Dwaling verzinnen is inderdaad lastig. Zet 'm op! 

 

Deze editie van de dwaling op dinsdag is speciaal voor de mensen onder ons met een agrarische achtergrond. (@Friesian

 

Opgave:

Een boer heeft 8 weides die rond zijn erf liggen.
Hij heeft 40 koeien.
In iedere weide zitten 5 koeien.
Wanneer hij vanuit een raam van zijn erf kijkt ziet hij aan iedere zijde altijd precies 15 koeien.


De boer kan een goede deal sluiten en kan 16 koeien bijkopen, die hij dan ook koopt.

Hoe ga je de koeien herverdelen per weide als je weet dat de boer vanuit elk raam maximum 15 koeien wenst te zien staan en in elke weide minstens 1 koe moet staan?

 

De antwoorden graag weer in het wit en @Friesian ... deze moet te doen zijn voor je. :wink:

Ik had helemaal niet in de gaten dat het vrijdag de 13e is geweest en er een dwaling zou zijn deze week.

Btw je zult een heel eind moeten fietsen op je fiets met houten wielen om 5 zittende koeien in een weide te vinden.

Reageer