Dwaling op donderdag 14 september 2023

  • 14 September 2023
  • 13 reacties
  • 159 keer bekeken
Dwaling op donderdag 14 september 2023
Reputatie 7
Badge +17

Hiiiiii! Ik ben weer aan de beurt. Zag een hoop variatie de laatste tijd en ik ben door mijn Professor Layton raadsels heen, dus ik doe het ook anders. 

Zoals gewoonlijk, antwoorden in het wit om spoilers e.d. te voorkomen.

Komtie!

  1. Ik heb steden, maar geen huizen.
    Ik heb bergen, maar geen bomen.
    Ik heb water, maar geen vissen.
    Wat ben ik?
     
  2. Waar is dit?
  3. De Smit familie is een rijke familie die in een groot, rond huis leven. 
    Op een ochtend wordt meneer Smit wakker en ziet dat zijn spiegel aan diggelen ligt. 
    Hij wist dat één van de personeelsleden die in zijn huis werkt het had gedaan, dus hij vroeg hen wat ze die ochtend hadden gedaan. 
    Dit zijn de antwoorden die hij kreeg: 
    Chauffeur: “Ik was buiten de auto aan het wassen.”
    Schoonmaakster: “Ik was de hoeken van het huis aan het stoffen.”
    Kok: “Ik was begonnen aan de lunch voor later.”

    Door deze antwoorden wist hij wie het gedaan had. 
    Kun jij raden wie het was? 
     
  4. Bonus! 
    Hoe noem je een elektrische Lada?


Successss! ✨


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

1: Madurodam tijdens een verbouwing?

2: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/23d19330-84d3-4f99-9404-f2eb5e6ce61e.png

3: Het was de kok. Het ging om een spiegel ei. En de kok heeft de dooier niet heel kunnen houden. 

4: Een op-LAaD-Auto?

Reputatie 7
Badge +10

1)) (Een kaart in) een atlas.

2)) Dit is, gezien de bouwstijl, waarschijnlijk ergens in het duitstalige Zwitserland, Oostenrijk of Zuid Duitsland. Vierwoudstedenmeer ? Chiemsee ? Starnbergersee ? Neusiedlersee ? Bodenmeer ? Staffelsee (bij de duitse stad Füssen) ? ……………. ?

3)) De schoonmaakster heeft het gedaan. Er zijn namelijk geen hoeken in een rond huis.

4)) De officiële naam is Lada-E-Largus maar grapjassen geven geven deze auto de naam “oplada". LOL.

Reputatie 7
Badge +10

@Bram_ 

Klopt die weblink wel ?

Reputatie 7
Badge +17

@Willy22 hoe bedoel je? 😉

Reputatie 7
Badge +21

1:  Een sloppenwijk die heeft tenten e.d. maar geen huizen en de rest ook niet

2: Ik ken het maar t schiet niet te binnen, laatst nog gezien in een aflevering van Rail Away…

3: Die is niet zo moeilijk, dus de schoonmaakster die in een rond huis de hoeken schoonmaakt.

4: Een Acculada

Reputatie 7
Badge +21

@Bram_ Je moet geen link gebruiken die alleen jullie kunnen openen (insided.com)
Alhoewel, die link kan ik wel openen 🤔. Het is alleen geen antwoord op de vraag, het is de vraag.

1 Zelfs het antwoord gevonden via Google snap ik geen hout van: Rechtsaf? (ik niet)

2 Die kerk is in Slovenië; Het meer van Bled. (google foto herkenning gebruikt, dat wel)

3 ?                                                ?

4 Oplada                                                         

NB ik gun me nog een paar dagen om het volledig te maken.

1, 2 en 4 nu ingevuld (14-9; 17:56)

Reputatie 7
Badge +10

Wordt er niet meer "ge-taged” ? Te veel klachten hierover ?

Reputatie 7
Badge +8

Pfoe… Wel weer een leuke :)

1:    Dat zou een landkaart kunnen zijn.
2:    De omgeving oogt Scandinavisch, maar het bouwwerk meer Duits/Oostenrijks... Ik ga voor Noorwegen.
3:    Is dat een belgische schoonmaakster die de hoeken van een rond huis afstoft?
4:    Science Fiction? Of toevallig een OpLada....

Reputatie 7
Badge +17

@Willy22 Zoals ik het begreep was het een steeds wisselende lijst van mensen die niet meer getagd wilden worden en het werd wat om die steeds aan te passen. Daarom heb ik niet getagd, ik weet inmiddels ook niet zeker meer wie wel of niet interesse heeft. 🙃

Zij die dit leuk vinden weten het vaak wel te vinden. Mocht je communityleden weten die wel graag mee willen doen, maar deze gemist hebben, voel je vrij ze te taggen! 

Reputatie 7
Badge +24

Mag ik nog meedoen? En @Willy22, ik tag je wel even. 😉

  1. Een kaart
  2. Slovenië of Kroatië
  3. Puur op basis van uitsluiten gok ik dat het de schoonmaakster was. 
  4. Deze weet iedereen, een Oplada. 
Reputatie 7
Badge +17

Zo jullie hebben lang de tijd gehad om na te denken (en ik was vergeten dat ik niet werk op maandag en dinsdag) dus hier komen de antwoorden! 

  1. Een (land)kaart
  2. Het meer van Bled in Slovenië! 
  3. De schoonmaakster. Ze wonen immers in een rond huis, dus welke hoeken zij gestoft heeft is mij een mysterie. 
  4. Een…. *tromgeroffel 🥁* opLada! 

Super leuke antwoorden langs zien komen. Dank voor het meedoen allemaal. 💚
Niemand had ze allemaal goed, dus@Willy22 ik tag jou ook, want jij bent de winnaar van deze dwaling! Jij had als eerste de meesten goed, dus gefeliciteerd! 🎊🎉🎆

Je prijs is de dwaling voor morgen verzinnen of, mocht dat te kort dag zijn, volgende week donderdag. 😄

Reputatie 7
Badge +28

@Willy22 Zoals ik het begreep was het een steeds wisselende lijst van mensen die niet meer getagd wilden worden en het werd wat om die steeds aan te passen. Daarom heb ik niet getagd, ik weet inmiddels ook niet zeker meer wie wel of niet interesse heeft. 🙃

Zij die dit leuk vinden weten het vaak wel te vinden. Mocht je communityleden weten die wel graag mee willen doen, maar deze gemist hebben, voel je vrij ze te taggen! 

Ook deze dwaling weer helemaal gemist. Zolang er niet getagd wordt, zal dat veel vaker voorkomen. Donderdag is toevallig net mijn drukste dag van de week. 
 

Dus ik ben het met @Willy22 eens.