Dwaling op donderdag 7 september 2023

  • 7 September 2023
  • 8 reacties
  • 140 keer bekeken
Dwaling op donderdag 7 september 2023
Reputatie 7
Badge +19

Hi allen! Het is donderdag, tijd voor een verse dwaling, en aan mij de eer om 'm te maken deze week 😊

 

Ondanks dat we nu net in een warme, onverwachte nazomer zitten, zit ik met mijn hoofd al helemaal in de herfst. Klaar voor sweater weather, cosy kleedjes op de bank, boeken lezen en series kijken, en natuurlijk Halloween!🎃

En waarom niet de dwaling daarop afstemmen, dus het thema is in de richting van mijn herfstfavorieten 😉🍂

 

Zoals altijd: zet je antwoorden in het wit neer, zodat anderen er lekker zelf over kunnen dubben. Volgende week kies ik een winnaar.

 

1. Van welke serie (of boeken) kennen we dit logo?

 

2. En deze, waar ken je 'm van? 

Naam van de film én zijn naam is een bonuspunt!

 

3. Een flauw raadseltje: Waarom hebben Jack-o-lanterns van die griezelige grijnzen op hun gezicht? 

 

4. Voor de koffieliefhebbers: Waar staat de term PSL voor? 🍁🍂


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Heuj, eindelijk weer een dwaling waar ik meer dan 1 antwoord weet. 😋 

  1. The Witcher
  2. The Sorting Hat uit Harry Potter
  3. Om boze geesten te verjagen?
  4. Pumpkin Spice Latter <3
Reputatie 7
  1. The Witcher Netflix serie
  2. The Sorting Hat uit de Harry Potter films
  3. Om kinderen af te schrikken zodat ze geen snoep komen vragen aan je deur tijdens Halloween?
  4. Pacific Standard… Life?
Reputatie 7
Badge +17

JAAA HERFST! 

  1. Ik wil zeggen The Witcher, maar ik ken het alleen van de game dus niet 100%
  2. Harry Potter! Sorteerhoed! 
  3. Omdat… het lachen ze snel vergaat als ze wegschimmelen? 
  4. Pumpkin. Spice. LATTE!
Reputatie 7
Badge +8

1    The witcher
2    Sorteerhoed uit Harry Potter
   Om geesten te verjagen
4    Ik ben absoluut een koffieliefhebber, maar dan koffie puur. Gezien het thema iets met pompoen?

Reputatie 7
Badge +17

Oei! Deze ken ik!

1: Dat is toch die boekenserie waar een tv show met 7 seizoenen van is gemaakt? (En niet 1 afleverin meer dan 7 seizoenen!) Dexter heet het geloof ik. 

2: Is dat niet de hoed die Han Solo draagt om aan te geven dat hij kapitein is van de USS Enterprise?

3: Ontwetendheid is de moeder van geluk. En deze grote oranje dingen zijn dom. Daarom heten ze pompOEN.

4: Is PSL niet een Groningse rapper? Al weet ik niet zo goed wat dat met koffie te maken moet hebben. 

Reputatie 7
Badge +28

Heuj, eindelijk weer een dwaling waar ik meer dan 1 antwoord weet. 😋 

Ik werkelijk geen één. Geen flauw idee. 

Reputatie 7
Badge +16

Op de valreep!

  1. Ik twijfel… maar gok op Game of Thrones?
  2. Harry Potter! Ik weet niet meer hoe het heet…
  3. Ik heb echt geen idee, wel benieuwd naar het antwoord! 
  4. Pumpkin Spice Latte: volgens mij jouw favoriete drankje
Reputatie 7
Badge +19

Dank voor het meedoen allen 😁 Hij was misschien wat pittig omdat het personal favs van me zijn :) Er zaten leuke antwoorden tussen, vooral op vraag 3, hihi. Mooi om daarbij hints naar het oorspronkelijke verhaal van de Jack-O-Lantern te zien, uiteindelijk is het doel van een jack-o-lantern om kwade geesten te verjagen inderdaad. Voor de geïnteresseerden, hier kan je het hele verhaal over ‘Stingy Jack’ lezen.

De antwoorden:

  1. De Netflix serie of boekenreeks The Witcher
  2. The Sorting Hat uit Harry Potter 
  3. Omdat hun ingewanden er net uit geschept zijn 😜 (ik zei toch, flauw grapje, hehe)
  4. PSL staat voor Pumpkin Spiced Latte, de meest heerlijke herfst-koffie die er is, elk najaar weer tijdelijk te koop bij Starbucks 💕

 

En de winnaar isss…. @Sanne_M met de meeste goede antwoorden en extra credits voor het leuke antwoord op vraag 3! 😁