Dwaling van zaterdag 28 oktober 2023

  • 28 October 2023
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

Voor de liefhebbers van dwalingen. Zoals gebruikelijk antwoorden in het wit plaatsen.

 

1:  Hoe hoog is deze tafel ?

     

 

 

2:  Ik kom een eerste keer en verdwijn om vervolgens nogmaals te verschijnen.

     Heb je mij daarna nog nodig dan zal je moeten betalen!

     Ra ra, wat ben ik ?

 

3:  Dit bijzondere zwembad laat gasten toe aan de hand van een speciale regeling.

     Op 20 mei laten ze 15 gasten toe. Op 14 juli laten ze slechts 7 gasten toe. Op de laatste dag van             augustus mogen er 23 gasten komen zwemmen.

     Hoeveel gasten mogen er zwemmen op 15 september?

 

4:  

 

 

5:  Waar zit de hond ?

     

 


5 reacties

Nog wat tags :

@huistijger    @Erik_ @Raymondt @PeterG @TijtheMan @Alex_P @Noordzee @RBxx @Sanne_M 

@Bram_  @Jasper @Alexandra @Denise_   @Shyrin_  @Jeroen_dB   @wjb @Marcia_ @Joris62 @Thomas @MennoG78  @TDN  @Willy22 

Reputatie 7
Badge +9
  1. 70cm
  2. Tanden
  3. 6
  4. Ze zijn anagrammen
  5. Nummering kolommen A-Z, rijen 1-9, dan is de hond in H3-I4-J5

 

Reputatie 7
Badge +17

1: Dit is niet voor mij. Ik gok 80 centimeter. 

2: Geen idee. Groen licht op een weg waar stil blijven staan voor het groene licht beboet wordt?

3: Volgens mij is het de dag min de hoeveelste maand van het jaar. 15 min 9 is 6. 

4: Monster, stroom, onweer, omgevallen, complimenteren? Ze bevatten allemaal de letter o?

5: Rij 3, kolom 9. Rij 4, kolom 10. Rij 5, kolom 11. 

 

Reputatie 7
Badge +8

1: Mijn timmermansoog zegt 70 cm.
2: Wat mij betreft ben en blijf je een raadsel....
3: Duurde even voor ik hem zag, maar als het goed is mogen er 6 gasten komen zwemmen.
4: Ze staan op hetzelfde plaatje.
5: Op de grond/In zijn mand.... en anders:

 

 

And the winners is……………...TDN

Hij heeft niet alleen alle antwoorden goed, maar was daarbij ook de snelste. Gefeliciteerd TDN !

De correcte antwoorden en uitleg:

  1. Tafel+wereldbol - plant = 65/ tafel + plant - wereldbol = 75 cm  De wereldbol en plant kan je schrappen, dan blijft over:  tafel + tafel = 65+75 cm / 2 tafels = 140 cm                      1 tafel = 70 cm.
  2. Het gebitEerst heb je melktanden , daarna je volwassen gebit en daarna mag je naar de tandarts voor valse tanden.

  3. 20 mei = 20-05 =15 zwemmers / 14 juli = 14-07 =7 zwemmers / 31 augustus ( de laatste dag) = 31-08 =23 zwemmers .

    Dit wil zeggen dat er op 15 september (15-09) dus slechts 6 zwemmers zullen worden toegelaten.

  4. Het zijn anagrammenDe letters van deze woorden zijn allemaal gelijk. We zien hier namelijk afgebeeld:

    Monster/stromen/morsten/mentors/stormen

  5. De breinbreker heeft maar één juiste oplossing. Als je op de derde rij bij de achtste letter begint, moet je schuin rechts naar beneden lezen.

Reageer