Passieve rol van KPN bij de bestrijding van internationale telefonische scams

  • 17 March 2024
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Die vage berichtjes vanaf 1555. Een betaaldienst rond ams die pas boven komt drijven na blokkeren van betaaldiensten.

En dan de vage respons op klantvragen hierover:” ja dan zal een andere gebruiker een typefout gemaakt hebben en nu op zijn sms wachten” Heel dubbelfout als anderen op jouw nummer sms diensten kunnen starten door een typefout. En dan toch vaag blijven over deze dienst. als provider heb je Verantwoordelijkheden ( moeilijk - te verteren- woord misschien maar wel belangrijk in klantvertrouwen. Dat volgens het spreekwoord gaat te paard en -indien terugkomt- dit te voet doet.

Dit gaat ook op voor de duidelijk commercieel gekozen passieve rol van KPN bij de bestrijding van internationale telefonische scams. Als oud PTT/KPN er weet ik dat eenvoudig gebrom van deze scams kan vinden en blokkeren. Indien je klaagt over de diensten dan wordt de klant het bos ingestuurd; kiest KON bewust voor eigen call completion inkomsten ten koste van haar vele klanten. Benieuwd waarom dit niet als duidelijke medeplichtigheid in crimineel verband zou zijn. Leuke opgave voor KPN Legal én KPN Governance/ ethics. Aan de buitenwacht om dit juridische vlees eens te beproeven vanwege uitblijvende interne acties. 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt


1 reactie

Er is ook de mogelijkheid dat kwaadwillenden op andere manieren bellen -onder weergave van jouw nummer-  Denk hierbij bijvoorbeeld aan de immer niet gestopte terreur van ‘This is Microsoft, you have a problem with your computer’ . KPN faciliteert deze dienst en ik heb hier meerdere malen over geklaagd, met opgave van de diverse misbruikte telefoonnummers die zichtbaar waren in mijn scherm.

Er werd niet en nauwelijks op gereageerd. Heb zelf onder andere de ambassade van India verzocht hier tegenop te treden omdat anders het gevolg is dat het gros van opgeroepenen de verbindingen accuut verbreken zodra ze maar een Indisch accent horen.
 

Dit toont de duidelijk commercieel gekozen passieve rol van KPN bij de bestrijding van internationale telefonische scams. Als oud PTT/KPN er weet ik dat ze eenvoudig de bron van deze scams kan vinden - want benodigd om de callkosten te verrekenen- en daarmee te blokkeren. Indien je klaagt over deze oplichtdiensten dan wordt de klant het bos ingestuurd; kiest KPN bewust voor eigen call completion inkomsten ten koste van haar vele klanten. Benieuwd waarom dit niet als duidelijke medeplichtigheid bij oplichting in crimineel verband zou zijn. Leuke opgave voor KPN Legal

én KPN Governance/ ethics. En aan de buitenwacht om dit juridische vlees eens te beproeven vanwege uitblijvende interne acties. 
Narcisten zijn op termijn slechte bestuurders; een mooi bedrijf naar de vaantjes, helaas. 

René 

 

Admin: verplaatst naar eigen topic

Reageer