Welke zenders kijk jij naar?

  • 8 September 2023
  • 20 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20

Naar welke zenders etc. kijk jij.

 

Wij kijken:

De eerste 10 zenders, de één  meer dan de andere.

Verder:

BBC 1, BBC 2 en BBC first

Discovery

Eurosport

België VRT1 en Canvas (vooral i.v.m. de detectives.

 

En streamingdiensten:

Netflix

Disney+

HBO Max

ViaPlay (tot eind november)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dagelijks : 

NPO 1

NPO 2

NPO 3

Eurosport (Vuelta) 

 

soms:  

Discovery

National Geographic

ESPN

Phoenix

Arte

NDR

Reputatie 7
Badge +9

Hier wordt is het voornamelijk RTL4 of Discovery. Voor specifieke programma's of documentaires wordt er nog wel eens gewisseld naar NPO1 of RTLZ.

 

Qua streamingdiensten veel F1TV, en gisteren kreeg ik van een collega weer een Netflix-tip, dus die moet ik ook maar eens gaan bekijken.

Het meest NPO1 en NPO2. Met enige regelmaat ook NPO3, RTL5, SBS6, BBC1, BBC2, BBC First, ZDF. Overdag luisteren we vooral naar de radio, NPO Radio5. 

Reputatie 7
Badge +6

NPO 1 - NPO  2 -NPO 3

RTL 4

RTL 5

SBS 6

RTL 7

Veronica

Net 5

RTL 8

FOX

RTL Z

Comedy Central

Paramount Network

TLC

BBC First

MTV

XITE

Crime + Investigation

ESPN 1, 2, 3 en 4

MVT 90s

MTV Hits

Stingray LiteTV

MTV 80s

😊

Reputatie 6
Badge +8

Geen.

Kijk voornamelijk series/TV programma's op Videoland terug en ook de NPO maakt nog best wel toffe programma's, series en docu's. Zo wordt nu op NPO 1 de serie “In de TBS” uitgezonden, erg bijzondere docu serie.

Reputatie 7
Badge +28

@ikheetjeff 

Dan kun je net zo goed jouw aanvullende TV-abonnement(en) opzeggen. De NPO-zenders zijn trouwens gratis te zien via de ether en via internet. 

TV:

NPO 1 en 2.
3 alleen met live sport zoals gisteren met EK Nederland - Griekenland.

RTL 4. DNA singers; Hollands got talent en boulevard. Soms Editie NL / nieuws.

SBS 6. Maar nu niks. Met de familie Meiland ben ik gestopt. Dat ze meer kijkers hebben dan vorig seizoen ligt dus niet aan mij.

RTL 7, Veronica eigenlijk alleen met live UEFA voetbal.

BBC First.

Eurosport (alleen met live tennis, voetbal)

ESPN 1 t/m 4. (via de app als ze er zijn ook de Extra kanalen met casten)

Ziggo Sport select, voetbal en tennis. De overige (3) kanalen vrijwel nooit.

RADIO ZENDERS

Veronica ( elke avond Derksen met heerlijke muziek; in het weekend Tineke),

Arrow,

NPO Soul & jazz

Reputatie 6
Badge +8

@ikheetjeff

Dan kun je net zo goed jouw aanvullende TV-abonnement(en) opzeggen. De NPO-zenders zijn trouwens gratis te zien via de ether en via internet. 

Helaas zullen daar de gezinsleden niet blij mee zijn. 😉 Dat laatste ben ik bekend mee! 

Reputatie 7
Badge +16

Leuk topic, @joop2011! 👌🏾

Wow, ​​​​​@PeterG en @Raspberry veel kanalen (leuk, ook nog muziekzenders!)

... ook de NPO maakt nog best wel toffe programma's, series en docu's. Zo wordt nu op NPO 1 de serie “In de TBS” uitgezonden, erg bijzondere docu serie.

Eens, over de NPO. Je tip sla ik op, @ikheetjeff! Ik ben ooit eens gaan kijken bij het van Mesdag kliniek, daar zitten ook tbs-patiënten: was héél interessant, dus ik ben wel benieuwd naar deze docu serie.

Hier thuis wordt er gekeken naar:

De NPO zenders. De slimste mens, Louis Theroux interviewt…, 3 op Reis, Floortje naar het einde van de wereld en Rail Away (😁) etc
Vooral NPO3 is een favoriet (kinderprogramma's zoals “de regels van Floor”, ZappDoc en het Jeugdjournaal). 

Na B&B vol liefde, nu op RTL4 Hollands got talent en Expeditie Robinson


Net5 voor Masterchef Australië (ik ben DOL op dit programma)

En mijn vriend zapt graag langs alle sportkanalen ⚽

Ik heb laatst best wat streamingsdiensten opgezegd, heb nu nog:

Netflix
HBO Max
Viaplay 

Reputatie 7
Badge +20

@Shyrin_ 

Dank je.

 

Misschien is het programma Masterchef op BBC iets voor jou?

Mijn vrouw kijkt daar altijd naar.

Reputatie 7
Badge +6

Haha @Shyrin_ lieve reactie van je. Ja, ik luister én kijk veel naar muziek. Vooral heerlijk tijdens het werken. Dus ja, dat heb je goed gezien 🤗 

Reputatie 7
Badge +30

Toevallig van de week weer een heel rondje (serie)opnames er ingezet, vanwege de start van het nieuwe seizoen. Mijn man kijkt veel Discovery en National Geographic, daarnaast kijken we graag voetbal (ESPN, Veronica, RTL7). NPO 1, 2 en 3 staan regelmatig op en ook kijken we graag naar SAT 1, NDR of VOX. 

Qua streamingsdiensten kijken wij, en de kinderen, het meeste naar Netflix. Andere diensten zetten we soms een maandje aan als we iets specifieks willen kijken.

Reputatie 7

Geen 🤣

Eigenlijk als we al kijken, gewoon diverse apps;

NPO app,

Videoland,

F1 TV Pro, 

Prime,

HBO Max,

SkyShowtime,

NASA (komt dit najaar met NASA+. Wordt gratis en reclamevrij aangeboden vanuit de NASA App, met films, series, docu's enz.)

En heb nog een van oudsher gratis (tegenwoordig niet meer) streaming op Curiosity Stream, ook via app. 

 

Reputatie 5
Badge +1

Wij maken het meest gebruik van de streamingdiensten Videoland en Netflix en Npo plus. En op de gewone tv denk ik dat we sbs 6 het meest kijken. 

@ikheetjeff de serie over de tbs kliniek is idd een goede aanrader. We kijken vaker series van 2doc.

Reputatie 7
Badge +21

NPO 1 en 2
NPO3 alleen als er voetballen op is.
RTL 7
RTL Z
TLC
Nat. Geographic

BBC 1 en 2 en BBC news
Eurosport 1 en 2

Sat 1
ESPN 1 2 en 3 heel soms ook 4 en ESPN UltraHD
Stingray Classic

Love nature 4K
Inultra 4K

Reputatie 7
Badge +13

Leuk topic Joop :-) ! 

 

Ik kijk voornamelijk naar de NPO zenders, BBC 1 en 2 en sportzenders zoals ESPN en Ziggo Sport. Met wielrennen kijk ik meestal naar de Belgische zenders.  

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk voornamelijk naar de Streamingsdiensten. 
Maar als ik kijk is het toch wel verreweg het meeste naar Ziggo Sport en dan eigenlijk alleen het circus rondom de MotoGP. Het hele weekend van vrije trainingen tot races op zondag wordt bekeken. 
 

Verder wat Champions League voetbal op welke zender dat dan ook op is. En dan houdt het wel op. 
 

Reputatie 7
Badge +24

Wat een leuk topic! Ik kijk ook vooral streamingdiensten maar de NPO ook, ze zenden best leuke documentaires uit. Het beste voor kees is een aanrader overigens. Verder onlangs nog B&B vol liefde gevolgd, want ja. De wederhelt houd van een beetje leedvermaak. 😀

Reputatie 7
Badge +19

Laatste tijd ook weer veel Net5 hier aan staan. Masterchef Australië is met een nieuw seizoen begonnen. 

Reputatie 7
Badge +6

Ja, superprogramma is dat @Jeroen_dB Ben ook blij dat het weer begonnen is!