Beantwoord

Digitenne oud ontvanger naar nieuwe ontvanger

  • 24 January 2019
  • 7 reacties
  • 373 keer bekeken

Ik heb een ontvanger Samsung Twin Tuner SMT-1100T.
icon

Beste antwoord door PeterG 24 January 2019, 14:47

Bekijk origineel

7 reacties

Je kunt je ontvanger omruilen (mits je een digitenne-abonnement hebt) via https://www.digitenne.nl/nieuwe-digitenne-ontvanger-aanvragen/.

De nieuwe ontvanger is een single tuner met HDMI uitgang.

Dat je Samsung Twin (dual tuner) het nog doet ... De mijne is 3 jaar geleden ingestort. Alleen maar blokken en strepen.
Ik heb hem laten repareren en doet het nog uitstekend.
De nieuwe ontvanger, heb ik begrepen, kun je niets mee opnemen.
En dat is heel jammer.
Dat je niet meer kunt opnemen ontkom je niet aan. Met die huidige 1100T ontvang je straks niks meer.

Kan je op jouw adres niet Interactieve TV van KPN krijgen? (of een andere provider via die aansluiting)
Dan kun je opnemen en heb je nóg meer extra mogelijkheden en zenders. Of kabeltelevisie.
We gaan aan het eind van dit jaar over naar glasvezel.
Wij hebben te weinig : Tot 12 Mbit/s download- en 1 Mbit/s uploadsnelheid
Dus deze optie werkt niet.
Bedankt voor jouw antwoord.
Interactieve TV van KPN wordt ook over glasvezel geleverd overigens (niet op alle glasnetten). Waarschijnlijk kun je KPN I-TV en internet nemen denk ik zo. Tenzij het Caiway gebied is.

Tot die tijd ben je dus gebonden aan Digitenne. Gaat in de tussentijd DVB-T nog uit in je gebied (als laatste regio N-H, Z-H, prov. Utrecht in juli), dan nog een tijdje de nieuwe Digitenne huren lijkt me. Da's dan ook HD.
bedankt voor jouw antwoorden
groeten van Herman
Reputatie 7
Ha Herman, leuk dat je hier bent! Welkom op het KPN forum 🙂 Ik heb weinig toe te voegen aan de antwoorden van PeterG, topper! Gefeliciteerd met de toekomstige glasvezelaansluiting, dat lijkt mij zeer welkom. Met de snelheid die je momenteel haalt op het huidige kopernetwerk zou je iTV op aan kunnen sluiten. De ontvanger verbruikt ≈ 8 Mbit/s (HD). Ideaal zou zijn als de bandbreedte hoger is natuurlijk, maar dat gaat binnenkort gebeuren 🙂

Als je nog vragen hebt, laat het hier weten, de community helpt je graag!

Reageer