Beantwoord

Foutcode E016-0 Blaricum

  • 5 January 2019
  • 5 reacties
  • 196 keer bekeken

Hallo

sinds gisteravond krijg ik met mijn Digitenne geen verbinding meer met de commerciële zenders. NPO 1,2 en 3 doen het gewoon. Ik heb een noodpakket sinds net na de Kerst omdat er vertraging is met de aanleg van de glasvezel. De afgelopen weken heb ik gewoon de commerciële zenders kunnen ontvangen maar sinds gisteravond waren ze opeens niet meer beschikbaar (Foutcode E016-0).

Om dit proberen te verhelpen heb ik de volgende stappen genomen maar zonder succes:
  • opnieuw zoeken van de zenders in mijn regio (Noord-Holland)
  • opnieuw zoeken van de zenders in een andere regio (ik woon op de grens en voor Flevoland krijg ik hetzelfde resultaat (maar dan met minder zenders de het systeem vindt)
  • reset naar fabrieksinstellingen en opnieuw zenders zoeken
  • via de helpdesk kon de mevrouw die ik sprak ook niet zien hoe dit op te lossen en heb ik bovenstaande stappen nogmaals geprobeerd en de Digitenne ook nog een half uur uit gezet en opnieuw begonnen.
Bij alle stappen hierboven heb ik tevens 15-30 minuten gewacht (met de TV aan) zoals ook aangegeven op de verschillende fora.

Ik heb mijn CAS-ID en KPN klantnummer in mijn profiel gezet. Kan iemand hierbij helpen? Alvast bedankt!

Mvg
Floris
icon

Beste antwoord door Joran 7 January 2019, 09:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Floris,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen. Een moderator wel!

Een moderator wil dus graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel ook nog willen aanvullen met naam, postcode en huisnummer? En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Dank voor de snelle reactie! Ik heb mijn naam, postcode en huisnummer ingevuld op mijn forum profiel.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Floris, welkom op het forum! Top dat je al je gegevens al hebt ingevuld (dank Noordzee :)).

Omdat dit om Digitenne gaat bij het noodpakket kan ik het niet direct voor je oplossen. Het noodpakket is niet aan jouw klantgegevens gekoppeld. Ik heb jouw gegevens doorgestuurd naar mijn collega's van het noodpakket, zij zorgen ervoor dat de ontvanger maandag opnieuw wordt geactiveerd.
Reputatie 7
Badge +28
Dag Floris, ik heb een reactie ontvangen dat de ontvanger weer is geactiveerd. Kun je testen of het werkt?
Beste Joran, het probleem is inderdaad verholpen. Hartelijk dank voor de hulp hierin!

Reageer