Beantwoord

Geeft de ZX7200 5Volt voor een andere antenne?

  • 24 March 2023
  • 16 reacties
  • 238 keer bekeken

Andere antenne gekocht op advies omdat de mast nogal ver weg is, Goes, ik zit in zeeuwsvlaanderen.

Geeft mijn ontvanger 5 v voor de antenne, of moet ik een extra voeding hiervoor kopen

icon

Beste antwoord door PeterG 25 March 2023, 00:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Ja. Op de antenne aansluiting van de ZXV7200 staat 5 volt spanning voor het aansluiten van een actieve antenne. 

Ter info, zie dit :

Indien van toepassing.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wil Bosman ,

Ik had je een half jaar terug deze antenne aangeraden: https://digitennes.nl/antennes/478-rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80km-8717056977386.html

Die antenne heeft inderdaad de vijf volt spanning nodig die via de ontvanger geleverd wordt. 

Ik ben wel benieuwd of je met deze antenne nu een goede ontvangst gaat krijgen.

Laat je nog even wat horen?  

 

Alvast bij rebox de voeding besteld, maar deze berichtte ook dat deze niet nodig was.

Dir bedrijf Rebox had na mail de bestelling geannuleerd en netjes het bedrag teruggestort

Complimenten hiervoor

Nu zegt rebox dat ik de zenders handmatig moet instellen en stuurde een lijst met uhf nummers voor goes 21 en frequentie 474

Als ik op handmatig klik kan ik alleen rf instellen van 21 tot 48 en dan zoeken met resultaat en 8 b,zenders en een paar radio

Als ik op uitgebreid zoeken klik, vind hij iets meer maar deze geven een foutcode van kpn aan, e e016 niet toegankelijk

Wat gaat er fout, of waar kan ik een duidelijke en begrijpelijke handleiding vinden

Groeten Wil

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wil Bosman ,

Een moderator kan een activatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Laat de ontvanger aanstaan op één van de NPO-zenders. De TV mag eventueel uitgezet worden. 

Ik heb mijn profiel bijgewerkt

De antenne zit nu terug op de originele digitenne en heb nu redelijk goed beeld bij helder weer.

De ontvanger staat nu aan op rtl4

Moet deze op nederland staan en de reboxantenne aangesloten zijn

Bellen mag ook

Groeten Wil

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb de Digitenne weer voor je geactiveerd @Wil Bosman De foutcode mag nu niet meer tevoorschijn komen. 

Over twee weken ben ik weer in Zeeland en ga de Rebox-antenne weer aansluiten

Ik hoop dat met die activatie de gangbare zenders ook weer beschikbaar zijn

Natuurlijk laat ik het resultaat weten op het forum

Bedankt voor de inzet

Wil

Vandaag opnieuw een poging gedaan

Alle gangbare zenders zijn er, behalve ned 1,2 en 3, en omroep zeeland

Hij vind wel de zenders 200 tm 216 maar geeft daat weer foutcode E106-0 aan

Mvg Wil

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wil Bosman ,

De NPO-zenders en Omroep Zeeland zitten op RF-kanaal 21. 
 

Maar geef anders een opdracht uitgebreid zenders zoeken en dan moet het lukken. Zet de ontvanger daarna aan op NPO1, de TV kan eventueel uitblijven. 
 

Omdat de ontvanger een tijd uit geeft gestaan, moet er opnieuw een activatiesignaal verstuurd worden. Zet de ontvanger daarom niet uit. 

Reputatie 7
Badge +19

Er is opnieuw een activatiesignaal gestuurd @Wil Bosman. Eventueel kun je ook bellen met 0800-0402 op het moment dat je op de locatie bent. Een medewerker kan dan indien nodig direct telefonisch ondersteuning bieden. 

Na anderhalf uur bellen nog steeds geen oplossing voor ned1,2,3 en omroep zeelnd

De geduldige dame riep meerdere keren hulp erbij maar uiteindelijk zonder resultaat

Toch maar weer de oude antenne eraan en ineens goed beeld, alle zenders en 100% signaal

Hele weekeind geen storing en top bereik

Wel alvast een smart tv gekocht om eventueel te streamen, maar dan moet wifi prima zijn

Op de camping vaak traag en via hotspot kpn 4g meestal 0 tot 1 streepje, kortom ook niet geweldig 

In de caravan zelf helemaal knudde

Zeeuwsvlaanderen is niet de juiste plaats om te verblijven als je bij kpn zit

Jammer, Wil

Reputatie 6
Badge +7

@Wil Bosman Misschien even opnieuw zoeken. Er is sinds kort een nieuwe zendmast geactiveerd in Zoutelande….

 

Die nieuwe mast zendt op dezelfde frequenties als Goes, opnieuw zoeken zou dus niet nodig moeten zijn. De antenne (anders) richten wellicht wel.

Zojuist de antenne met compas op zoutelande gericht en opnieuw gezocht

Hetzelfde verhaal als bij Goes

Mist de zenders ned 1,2 en 3 en omroep zeeland

De oude antenne geeft sinds het telefonisch contact van 1,5 uuren twee keer een inschakeling van experts door kpn medewerker ineens 100% signaal, ra ra hoe kan dat.

Hierbij zijn alle zenders aanwezig en goed, en dat omdat een expert op afstand iets in mijn zxv7200 doet.

Bovendien, waarom geeft Kpn nergens aan dat je ook op Zoutelande kunt afstellen

Ik geef het op met de Rebox

Zojuist de antenne met compas op zoutelande gericht en opnieuw gezocht

Hetzelfde verhaal als bij Goes

Dat kan kloppen, die zenden precies hetzelfde uit.

Mist de zenders ned 1,2 en 3 en omroep zeeland

Die zit daar op zendkanaal 21 ( meerdere programma’s op 1 kanaal )
Kanaal 21 is de laagste, het zou kunnen zijn dat de betreffende ontvanger dat net niet haalt, door een fabricage - afstel fout.

( ten overvloede )
Bij het opnieuw zoeken heb je gekozen voor regio Zeeland ?

Bovendien, waarom geeft Kpn nergens aan dat je ook op Zoutelande kunt afstellen.

Dat verbaasd meer mensen inderdaad, er worden “stiekem” masten bijgeplaatst, ook in friesland, maar daar moet je blijkbaar maar toevallig achter komen, wie weet wat er nog meer komt.
Op zich wel mooi, maar iets meer communicatie er over zou fijn zijn.

Ik geef het op met de Rebox

Die wordt over het algemeen hoger aangeschreven, tov de zxv7200