Beantwoord

Nog steeds ontvangstproblemen met ZXV 7200, ook na installeren nieuwe antenne.

  • 30 March 2023
  • 38 reacties
  • 265 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo, daar ben ik weer. Ik heb een tijdje geleden al geklaagd over de ontvangst van de ZXV 7200. Ik heb toen een nieuwe antenne gekregen, maar ik heb nog steeds ontvangstproblemen. Vooral vlak nadat ik de ontvanger aangezet heb krijg ik ca. 2 minuten haperend beeld en/of geluid, en ook regelmatig de tekst 'geen digitenne signaal’ in beeld. Ik merkte dat het erger was als het langdurig regende. De nieuwe antenne moet volgens de website op een beschutte plek worden geinstalleerd, want is eigenlijk niet geschikt voor buiten. Ik heb er nu een plastic zak overheen gedaan, en dat helpt wel iets. De antenne onder het dak o.i.d. plaatsen zit er voorlopig niet in. Ik kan dit niet zelf, en moet dus iets regelen met vrienden of kennissen die het altijd druk hebben.

Verder nog vermeldenswaardig is dat op RTL 4,5 en 7, SBS 6 en Veronica (kanaal 4 t/m 9 dus) het haperend beeld vaak langer duurt en soms zelfs helemaal niet ophoudt. Op ESPN, waar de problemen mee begonnen, heb ik nu nagenoeg geen last meer.

Wat gaat KPN hier aan doen? Het liefste zou ik weer gewoon een Rebox ontvanger krijgen, want daar had ik deze problemen nooit mee. Die heb ik omgeruild vanwege een defect display, maar dat had ik dus achteraf gezien beter niet kunnen doen.

icon

Beste antwoord door Smaug 30 April 2023, 22:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ak KPN eens gewoon betere spullen gaat leveren voor 18 euro in de maand, is dat geen beter idee?

Reputatie 7
Badge +28

Ak KPN eens gewoon betere spullen gaat leveren voor 18 euro in de maand, is dat geen beter idee?

Ja, dat doen ze al met het CI+-module. Maar dan heb je wel een geschikte TV nodig. 

 

En verder zitten wij er dus anders in. Ik betaal liever zelf eenmalig een bedrag en kan dan storingsvrij kijken. Keuzes…... 

Reputatie 4
Badge +1

Ja, het zal allemaal wel. Ik weet genoeg. Zodra 1 van de concurrenten een goed alternatief kan bieden ben ik weg bij KPN. Dat wil ik al heel lang, maar zolang de concurrenten geen ‘eigen’ aansluitingen in Dordrecht kunnen leveren ben ik helaas tot KPN veroordeeld.

Hoi @Smaug ,

KPN heeft ook de Rebox, maar het is een enorm lang traject om die te krijgen, als het al lukt.

Ik hoor wel dat er bij de KPN winkels ook digitenne ontvangers zijn, misschien hebben ze daar een Rebox.Maar ik vermoed van niet.

Ik ben het trouwens helemaal met je eens, de kwaliteit van de ZXV7200 is toch wel ondermaats.

Reputatie 4
Badge +1

Ik vind het totaal belachelijk. Met die Rebox had ik nooit problemen, zelfs niet als het onweerde, en met die andere is het iedere keer raak met slecht weer. Ik heb gisteravond niet naar RTL7 kunnen kijken omdat het beeld en geluid weer constant haperde. Ik wou dat ik dat kapotte display voor lief had genomen en die Rebox niet omgeruild had.

Zoals gezegd, ik kom bijna nooit in de binnenstad, en ik heb geen zin om naar de KPN-winkel te gaan als ik niet zeker weet dst ze daar een Rebox hebben. Als het nog net als vroeger is kunnen klanten die winkels ook niet bellen. Als iemand in dit forum dat wel kan zou ik dat erg op prijs stellen als die de winkel Dordrecht-Statenplein zou willen bellen om het te vragen.

@Smaug ,

Het is dus wel duidelijk dat bij jou een Rebox gewoon werkt, ik hoop dat @Bram_ een poging voor je kan wagen.Je mag natuurlijk wel verwachten dat je een fatsoenlijk werkend product hebt, en de ontvangst is bij jou voldoende:anders had de Rebox ook niet goed gewerkt.

 

Voor zover ik weet kan KPN winkels ook niet bellen.

Reputatie 4
Badge +1

Ik kan weer niet naar het voetbal op RTL7 kijken, omdat het signaal constant wegvalt. Dit geldt voor alle kanalen van 4 t/m 9. Zou KPN hier aub iets aan willen doen? Ik betaal 18 euro per maand voor 36 kanalen, niet voor 30.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Smaug! Ik zie je reactie nu pas. Excuses daarvoor! 

Lukt het je ondertussen weer de zenders te kijken? Zo niet, probeer dan gericht zenders te zoeken. De zenders die je zoekt zitten op frequentie 32. Daar is geen storing mee op dit moment. Dus daar kan het niet aan liggen. 

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt voor de tip. Ik heb de zenders van kanaal 32 via 'handmatig zoeken’ ingesteld. Ik zal de komende dagen kijken of het helpt. Vreemd genoeg heb ik ’s middags nooit storing, alleen 's avonds. Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +17

@Smaug wil je de tips van Noordzee in dit topic voor de zekerheid doorlezen? En kijken of deze je helpen?

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb na het instellen van de zenders op kanaal 32 geen verbetering kunnen bespeuren. Ook het verdraaien van de antenne helpt niets. Het is precies zoals in het topic waar @Bram_ hierboven naar verwijst staat beschreven, als je zapt naar 1 vn de kanalen tussen 4 en 9 heb je eerst even een zwart scherm (ook geen programmabalk dus), dan vaak de melding 'geen Digitenne signaal'. en daarna korte tijd of voortdurend haperend beeld. Er staan bij mij geen electronische storingsbronnen in de buurt van de ontvanger, dus het moet of van de buren komen, of het ligt gewoon aan de slechte kwaliteit van de ZXV. Nogmaals, met de Rebox had ik al deze problemen niet, stuur me gewoon een Rebox en ik hou op met zeuren.

Reputatie 4
Badge +1

Ik had nog iets gelezen dat als je op de ANT knop drukt, en daarna op de rode knop bovenaan, dat je dan ook de signaalsterkte kunt zien. Deze was voor de NPO-zenders 70 %, en voor de andere zenders 60 %. Ik heb toen aan beide kanten van de antennekabel de pluggen opnieuw gemonteerd. Nu heb ik ook op de andere zenders 70% signaalsterkte, en heb ik deze avond eindelijk weer eens zonder storing naar RTL7 kunnen kijken. Ik kijk even of dit zo blijft, en dan laat ik dat nog even weten.

Reputatie 7
Badge +17

@Smaug dat is super positief! Blij om dat te horen. 🙂