Beantwoord

Problemen met geluid Digitenne ontvanger

  • 7 August 2022
  • 20 reacties
  • 166 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo mede Digitenne gebruikers.

Sinds enige tijd heb ik problemen met het geluid van mijn Digitenne ontvanger.

Soms moet ik hem wel meerdere keren herstarten voort het geluid eindelijk werkt, ik heb dan wel beeld.

Dat kost bij elkaar soms wel 5 minuten of meer voordat ik eindelijk (blijvend) geluid heb.

Ik laat de ontvanger dan ook maar gewoon aanstaan als het geluid wel werkt om niet steeds opnieuw enkele keren te moeten herstarten.

Wie herkent dat probleem ook en wat heb je er aan gedaan of heb je de ontvanger kunnen omruilen voor een nieuwe. Heb je dat bij een KPN winkel kunnen doen?

Ik hoor graag en bij voorbaat dank. Gr. DigiJoop.

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 August 2022, 20:57

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DigiJoop ,

Tijd voor een nieuwe ontvanger! Het snelste is om dat morgen vanaf 8.00 telefonisch te regelen via 0800-0402.

Heeft het geen haast? 

Een moderator wil de omruil ook voor je regelen. Zou je dan het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1
Badge

Bedankt Noordzee.

CAS-ID is ingevuld op profiel

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @DigiJoop en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en ook bedankt voor het invullen van je profiel.

Morgen ligt er een nieuwe Digitenne ontvanger voor je klaar bij de Albert Heijn in Middenbeemster, je krijgt hier nog een sms'je van! Ik ga er vanuit dat de problemen hiermee zijn verholpen, laat je het ons ook nog even weten?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DigiJoop ,

Tijd voor een nieuwe ontvanger! Het snelste is om dat morgen vanaf 8.00 telefonisch te regelen via 0800-0402.

Heeft het geen haast? 

Een moderator wil de omruil ook voor je regelen.

@DigiJoop 

En ? Werkt de nieuwe ontvanger wel goed? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DigiJoop ,

Tijd voor een nieuwe ontvanger! Het snelste is om dat morgen vanaf 8.00 telefonisch te regelen via 0800-0402.

Heeft het geen haast? 

Een moderator wil de omruil ook voor je regelen.

@DigiJoop

En ? Werkt de nieuwe ontvanger wel goed? 

@DigiJoop 

Hoe werkt de nieuwe ontvanger? 

Reputatie 1
Badge

Hallo Noordzee,

Alles bij elkaar is het snel geregeld.

Ik ga het binnenkort bij mijn volgende vakantie uitproberen.

Laat ik er maar vertrouwen in hebben.

Bedankt voor jouw inbreng.

Gr. DigiJoop.

Wel binnen 7 dagen na verzending in gebruik nemen! (zenders scannen en daarna minimaal een uur aan laten totdat '’abonnement'’ actief aangeeft.

Reputatie 7
Badge +12

Wel binnen 7 dagen na verzending in gebruik nemen! (zenders scannen en daarna minimaal een uur aan laten totdat '’abonnement'’ actief aangeeft.

Waardevolle toevoeging @PeterG, dankjewel :)

Reputatie 7
Badge +12

Hallo Noordzee,

Alles bij elkaar is het snel geregeld.

Ik ga het binnenkort bij mijn volgende vakantie uitproberen.

Laat ik er maar vertrouwen in hebben.

Bedankt voor jouw inbreng.

Gr. DigiJoop.

Daar ga ik ook vanuit @DigiJoop maar mocht je onverhoopt toch iets van problemen ervaren dan weet je ons te vinden!

Reputatie 1
Badge

Ik heb eerder gemeld dat ik steeds een probleem met het geluid met digitenne heb.

Het kastje zou defect zijn hetgeen ik helemaal kon beamen.

Na deze melding heb ik via de moderator al vrij snel een nieuw kastje opgestuurd gekregen.

Dan denk je . . . probleem voorbij. Maar niets van dat alles.

Ook het nieuwe kastje heeft weer hetzelfde probleem.

Ik moet hem vaak tot soms wel 4 KEER opnieuw opstarten voordat ik uiteindelijk geluid heb.

Dat is natuurlijk heel erg irritant en kan ook zeker de bedoeling niet zijn.

Nu weer terug sturen? Lijkt me de enige oplossing. Ben wel heel erg benieuwd wat KPN hiermee gaat doen. Weer een nieuw kastje? Ik gebruik hem overigens alleen tijdens het kamperen.

Het seizoen is toch voorbij dus voorlopig maar geen nieuw kastje denk ik.

Ben het eigenlijk ook wel helemaal zat.

Wil graag weten wie hetzelfde probleem ervaart.

Admin: topics samengevoegd

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DigiJoop ,

Deze klacht lees ik niet vaak. Heb je al eens een andere HDMI-kabel geprobeerd? 
 

Blijft het probleem? Dan toch maar weer een andere ontvanger vragen. 

Heb je toevallig een moderne TV uit zeg 2019 of later? Mogelijk kan die TV dan overweg met het nieuwe CI+-module. Dat werkt veel fijner dan die losse ontvanger. Lees er hier meer over: 

Admin: topics samengevoegd

Reputatie 1
Badge

Dag Noordzee,

Zit ook met het nieuwe kastje opnieuw weer met hetzelfde probleem.

Telkens weer gekl. . . .

Ik stuur de hele boel terug, klasr mee.

Of je moet echt met een spetterende oplossing komen.

Hoi, DigiJoop. Als het weer het geluidsprobleem is…. dan zou ik het na vervanging van de ontvanger ‘zoeken’ ik de hdmi kabel of … de televisie. Vrij onwaarschijnlijk dat 2 ontvangers achter elkaar hetzelfde probleem vertonen.

En verder hangt een goede ontvangst (afgezien dus van de weergave) af van de antenne opstelling. Die stonden vroeger niet voor niks buiten en zo hoog mogelijk.

Is de in je profiel vermelde plaats de locatie waar je Digitenne gebruikt?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DigiJoop ,

Ik had vanochtend al in je andere topic gereageerd : 

Admin: topics samengevoegd

Reputatie 1
Badge

Beste Noordzee,

Het seizoen is weer begonnen en ik heb een “nieuwe” digitenne ontvanger met toebehoren ontvangen. Het was een al eerder gebruikte ontvangen gezien de verpakking etc.

Ook hiermee zijn weer problemen met het geluid van de ontvanger.

Deze keer heb ik hem maarliefst drie keer opnieuw moeten opstarten voordat er geluid hoorbaar was. Kost ook allemaal veel tijd voordat het eindelijk eens werkt.

Is me eerder (vorig jaar 2022) gebeurd en heb toen een andere ontvanger toegestuurd gekregen maar helaas ook toen bleef het probleem hardnekkig bestaan.

Wat is er toch met dat digitenne systeem aan de hand? Blijkt een steeds weer terugkerend probleem te zijn met alle teleurstelling van dien.

Graag een OPLOSSING of maar weer een nieuwe ontvanger.

@DigiJoop

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dus drie Digitenne ontvangers hetzelfde probleem vertonen met het geluid. Het is dus wel waarschijnlijk dat dit dus eerder je tv of je geluidsysteem is.

Of de gebruikte hdmi kabel als dat alle keren dezelfde was en is.

Reputatie 1
Badge

Al die opties heb ik geprobeerd en met de TV is niets mis, in andere situaties als CAI of met eigen tuner is er altijd geluid.

HDMI kabel is ook nieuw, ligt het dus ook niet aan.

Als die defect zou zijn zou het zowiezo al niet werken.

Heb gemerkt dat het vaker voor komt.

Dan de klantenservice maar bellen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DigiJoop ,

Jouw probleem is best uniek, dit zien we hier verder zelden. 

Heeft jouw TV een scart-aansluiting? Probeer die dan eens. Er bestaat een Scart-verloopkabel. In de webshop kun je de verloopkabel bestellen. 

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de reacties.

De vorige keer kreeg ik het antwoord dat de ontvanger dan defect was.

Een dikke scart kabel is geen optie meer lijkt me. Heb ik ook geen ruimte voor trouwens.

Ik neem alles weer mee naar huis, daar eens testen.

Als het zich blijft voordoen zou ik toch graag een nieuwe willen.

Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de reacties.

De vorige keer kreeg ik het antwoord dat de ontvanger dan defect was.

Een dikke scart kabel is geen optie meer lijkt me. Heb ik ook geen ruimte voor trouwens.

Ik neem alles weer mee naar huis, daar eens testen.

Als het zich blijft voordoen zou ik toch graag een nieuwe willen.

Wordt vervolgd.

Dan zien we je bevindingen natuurlijk graag tegemoet @DigiJoop!

Reageer