Beantwoord

Waarom 25 euro eenmalige kosten bij CI insteekmodule bij een bestaande klant?

  • 26 March 2023
  • 27 reacties
  • 394 keer bekeken

Reputatie 2

goedemiddag, ik heb al een digitenne abonnement bij jullie, ik wil graag de C+ module hebben er staat dat het gratis is op jullie website maar als ik het wil omruilen staat er iets van 25 euro eenmalige kosten, zou iemand mij hiermee kunnen helpen aub…? dankjewel.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 26 March 2023, 12:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@C1967

Als je al een Digitenne-abonnement hebt, dan kun je jouw ontvanger gratis omwisselen voor een CI+-module. 
 

Lukt dat niet via MijnKPN? Regel het dat dan telefonisch via 0800-0402. Morgen daarvoor weer geopend vanaf 8.00. 

Hoi, @C1967 . Heb je wel gecheckt of je televisie geschikt is voor ontvangst van de zenders? Hij moet DVB-T2 HEVC ondersteunen. Check je tv om teleurstelling te voorkomen! (pagina ietsje scrollen voor controle)

Nou gratis…

1 x ontvanger of module is 18,00 (bij losse afname). Elke volgende module of ontvanger is 5,00 per maand. Max 3 x ontvangst in één abonnement.

Je wilt je bestaande ontvanger switchen voor een module. Daar zijn geen extra kosten aan verbonden.

Is je tv geschikt (na controle) dan kun je alleen wisselen van ontvanger naar CI+ module door naar MijnKPN te gaan

Eventueel te bellen met kpn. Via 0800-0402 (maandag t/m vrijdag 08:00 - 18:00; zaterdag tot 17:00; zondag gesloten.

Reputatie 7
Badge +28

@C1967

Als je al een Digitenne-abonnement hebt, dan kun je jouw ontvanger gratis omwisselen voor een CI+-module. 
 

Lukt dat niet via MijnKPN? Regel het dat dan telefonisch via 0800-0402. Morgen daarvoor weer geopend vanaf 8.00. 

 

@C1967

Is het omwisselen al gelukt? 

Waarbij ik wel vanuit gegaan ben dat jouw TV geschikt is voor de insteekkaart. 

(Is zichtbaar op https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Reputatie 2

Goedemiddag ik heb even contact opgenomen en het is gelukt.

 

Ik heb een Samsung ue50tu7172uxxh trouwens

Reputatie 7
Badge +28

Fijn, Dan gaat het goedkomen. 

Zo te zien heeft jouw TV een CI+ 1.4 on board, dus ik verwacht geen problemen. 

Ik heb een Samsung ue50tu7172uxxh trouwens

Ik zie 'm niet bij de ondersteunde modellen. Maar ja, dat staat de mijne (UE43RU7440SXXN) ook niet en die ontvangt gewoon DVB-T2 HEVC uit de lucht. Zal met de module dus ook wel werken. 

Ik neem aan dat @Noordzee het goed gecheckt heeft 😊.

Durf het niet uit te proberen omdat ik dan bang ben de 50 Samsung tv kanalen "kwijt” te zijn als ik ‘m opnieuw laat scannen en dan de module uit de andere tv erin te doen. De Samsung is hier alleen gescand op de NPO mux.

Reputatie 7
Badge +28

Ja, het wordt tijd dat KPN die database gaat bijwerken. 

Maar met een CI+ 1.4 zal het wel goedkomen.  

Heb je wel nog de adapter voor de CI+ module, @C1967 ?

Ook los te krijgen gelukkig (met afbeelding).

Reputatie 2

Heb je wel nog de adapter voor de CI+ module, @C1967 ?

Ook los te krijgen gelukkig (met afbeelding).

Ja die heb ik

Reputatie 2

@PeterG ik krijg de insteekkaart morgen binnen, fijne avond

Ben benieuwd! 👁

Reputatie 2

Ben benieuwd! 👁

 

@PeterG

Goedenavond hij is vandaag binnen.

Reputatie 2

Goedenavond, de C+ module is aangesloten en ingesteld alleen de tv geeft nu aan de C+ module niet herkend wordt.

Al omgedraaid? Bij mij werkte het met de groene kant "naar de muur". Had 'm ook eerst 'verkeerd om'.

Reputatie 2

Al omgedraaid? Bij mij werkte het met de groene kant "naar de muur". Had 'm ook eerst 'verkeerd om'.

Goedenavond dankjewel voor je antwoord ook geprobeerd en geen resultaat, moest ik ook een losse kaart erbij krijgen...?

 

Reputatie 2

NPO zenders werken wel maar bv zenders als nickelodeon cartoon network en comedy central werken niet, krijg ik weer dezelfde melding

 

 

Dan vrees ik dat de tv toch niet werkt met de module. Je tv stond er ook al niet bij dus ik vermoedde dit al

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Dan zul je toch weer terug moeten naar de ZXV7200. Het is wat het is. 

En het klopt dat het tegenwoordig zonder smartcard is. Er zit een chip in de module nu. 

Nota bene. Ook mijn Samsung uit 2019 werkt niet met de module. Blijkt. En staat ook niet in de lijst. Die lijst is dus wel betrouwbaar. Ook mijn tv dus alleen npo zenders mogelijk. Rest niet. 

UE43RU7440SXXN

Reputatie 2

Dan vrees ik dat de tv toch niet werkt met de module. Je tv stond er ook al niet bij dus ik vermoedde dit al

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Dan zul je toch weer terug moeten naar de ZXV7200. Het is wat het is. 

En het klopt dat het tegenwoordig zonder smartcard is. Er zit een chip in de module nu. 

Nota bene. Ook mijn Samsung uit 2019 werkt niet met de module. Blijkt. En staat ook niet in de lijst. Die lijst is dus wel betrouwbaar. Ook mijn tv dus alleen npo zenders mogelijk. Rest niet. 

UE43RU7440SXXN

Yep dan zal ik toch terug moeten naar de ZXV7200 waarschijnlijk... helaas... alsnog bedankt voor je hulp!

Kun je geen tv via internet kijken @C1967 ? Bijvoorbeeld kpn tv? Dan kan je, als je geen kastje wilt, de app gebruiken. Die werkt bij mij goed. Al gebruik ik wel het kastje want dan heb ik alle mogelijkheden van kpn tv.

Reputatie 2

Kun je geen tv via internet kijken @C1967 ? Bijvoorbeeld kpn tv? Dan kan je, als je geen kastje wilt, de app gebruiken. Die werkt bij mij goed. Al gebruik ik wel het kastje want dan heb ik alle mogelijkheden van kpn tv.

Goedemorgen, ik heb geen internet, en heb even de KPN klantenservice gebeld en hun zeiden dat ik even moet achterhalen of de tv DVB T2 maar grote kans van niet waarschijnlijk... maar als ik het opzoek staat er van wel... op de site van KPN staat mijn tv er ook niet tussen dus verwacht dat dit geen zin heeft...

 

Nee, gaat hem echt niet worden met de module.

Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk.

Heb je geen internet thuis????

Ik ben even verder gaan zoeken op Google.

Jouw versie ….uxxh is gemaakt voor de Tsjecho Slowakije. Gaat dus niet werken met de Nederlandse specificaties voor de CI+ module.

Het gekke is wel, mijne is gemaakt voor de Nederlandse markt, sxxn is voor Ziggo, maar werkt toch niet met de Digitenne module.

Als een Samsung eindigt op TXZG of UXZG is ie geschikt voor de CI+ module. (daar eindigen tenminste alle modellen in de lijst op)

Reputatie 7
Badge +28

@C1967

Mijn advies voor jou is om niet terug te gaan naar de ZXV 7200, maar om zelf de XORO 8761 CI+ te kopen. 

Ik heb deze ontvanger zelf ook in gebruik en deze ontvanger werkt perfect met het CI+-module. 

Voordelen van deze ontvanger zijn een betere ontvangst, meer regionale zenders in jouw zenderlijst en niet onbelangrijk : Je kunt zelf jouw zendervolgorde aanpassen.

 

Inmiddels is de ontvanger schaars geworden, maar ik heb hier eentje voor je gevonden:

Je kunt dan het CI+-module gewoon in gebruik houden. 

 

https://www.amazon.de/dp/B07BBB48PY?SubscriptionId=AKIAINII3XBB4YWNS5LQ&ascsubtag=967646980-7-410828671.1680361439&linkCode=osi&psc=1&tag=best-deals0f-21&th=1

(Klik op koopoptie: Tweedehands)  

Reputatie 2

Nee, gaat hem echt niet worden met de module.

Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk.

Heb je geen internet thuis????

Ik ben even verder gaan zoeken op Google.

Jouw versie ….uxxh is gemaakt voor de Tsjecho Slowakije. Gaat dus niet werken met de Nederlandse specificaties voor de CI+ module.

Het gekke is wel, mijne is gemaakt voor de Nederlandse markt, sxxn is voor Ziggo, maar werkt toch niet met de Digitenne module.

Als een Samsung eindigt op TXZG of UXZG is ie geschikt voor de CI+ module. (daar eindigen tenminste alle modellen in de lijst op)

Ik heb de KPN klantenservice gebeld ze hebben gezegd dat de tv waarschijnlijk geen DVB T2 ondersteund en ze kunnen de mediabox niet meer activeren en zeiden dat ik beide (C+ module en ZXV7200) moet terugsturen en dat ik een ZXV7200 weer ontvang want ze hebben het afgesloten, en nee ik heb 4G want ik ben niet veel thuis ivm werk.

Reputatie 2

Goedenavond, ik ben bezig om mijn digitenne ZXV7200 terug te krijgen,en wat een drama zeg, ik heb gister een nieuwe tv box gekregen   en deze werkt niet nu al een 3de tv box al ik zit al 1 week zonder tv..., de vorige was afgesloten en kon niet opnieuw worden geactiveerd, kan iemand mij hiermee helpen want ik begin er echt zat van te raken nu.

 

Wat ontzettend vervelend. Helaas kan ik, als mede-klant, hier niets in betekenen. Noordzee dito.

Maar, …. ik kan me niet voorstellen dat 3 boxen op rij het niet doen. Of deden ze het wel maar alsnog de commerciële zenders niet en npo wel?

N.B. staan je gegevens als in je profiel?

https://forum.kpn.com/settings/profile