Beantwoord

E-mail only abonnement afsluiten ter behoud van huidige e-mail

  • 29 December 2023
  • 6 reacties
  • 302 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Daar ik nog steeds maar 8mb upload snelheid heb en er geen zicht is op verbetering heb ik mijn abonnement op moeten zeggen.  Wat mij al die tijd tegen hield was dat ik mijn emailadres kwijt zou raken. Ik heb diverse keren contact met KPN gehad om een email only abonnement aan te vragen. In eerste instantie werd verteld dat ik dit aan moest vragen voor dat ik mijn abonnement op zeg. Toen werd er weer verteld dat ik mijn emailadres 7 maanden houd en dan pas een email only abonnement aan kan vragen. Vorige week nogmaals gebeld en gevraagd of alles nu goed ging toen werd gezegd dat het nu geregeld ging worden en ik een bevestiging zou krijgen. Helaas is die bevestiging nog niet aangekomen… Vandaag nogmaals gebeld en toen werd er verteld dat dat pas kan over 7 maanden als mijn emailadres echt ophoudt te bestaan :-( Inmiddels hang ik al weer 3 kwartier aan de telefoon en heb nog geen duidelijk antwoord.

Wie kan mij zeggen hoe ik nu echt mijn emailadres niet kwijt ga raken 

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 December 2023, 10:46

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Belindaa ,

Wil je gebruik blijven maken van je e-mailadres? Dan kun je tijdens de opzegging een e-mail-only-abonnement aanvragen.  Dit kost 7,50 per maand. Zonder zo'n abonnement kun je geen gebruik meer maken van jouw e-mailadres. Dat het e-mailadres misschien nog niet direct definitief is opgeheven kan kloppen, maar je wilt het natuurlijk ook kunnen gebruiken de komende zes maanden.  

Hi @Noordzee ,

 

Door meerdere medewerksters van KPN wordt gezegd dat dit nog niet kan. Ik kan dat pas aanvragen als mijn abonnement beëindigd is. Een andere medewerkster beweerde dat ze dit in orde gemaakt heeft en een bevestiging zou sturen. Net weer een uur aan de telefoon gehangen en te horen gekregen dat ik dat pas aan kan vragen als mijn abonnement beëindigd is. Ik ben bang dat het niet goed gaat komen...

Reputatie 7
Badge +21

Jammer dat die medewerkers zo moeilijk doen. Normaal moet je al bij het opzeggen van je internet abonnement aangeven, dat je de e-mailadessen wilt behouden in een e-mail only abonnement.
Maar het kan ook gedurende de 6 maanden waarin KPN de adressen nog gratis in de lucht houdt. Daarna kan het niet meer.

Zie dit topic (klik hier), waar een moderator ( @Jeroen_dB ) dit bevestigt.

Bel daarvoor met 0800-0402 en vraag naar de afd. opzeggingen. Via een ticket naar een achterliggende afdeling kan het dan alsnog geregeld worden.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Belindaa, welkom op het forum. 

Allereerst is het belangrijk dat je abonnement nog niet is opgezegd, ik hoop dus dat dat nog niet is gebeurd. 

Hallo @Belindaa ,

Wil je gebruik blijven maken van je e-mailadres? Dan kun je tijdens de opzegging een e-mail-only-abonnement aanvragen.  Dit kost 7,50 per maand. Zonder zo'n abonnement kun je geen gebruik meer maken van jouw e-mailadres. Dat het e-mailadres misschien nog niet direct definitief is opgeheven kan kloppen, maar je wilt het natuurlijk ook kunnen gebruiken de komende zes maanden.  

Dit is helemaal juist. Bel 0800 0402 en spreek in dat je wilt opzeggen. Een medewerker van de afdeling opzeggingen zal dan je opzegging invoeren. Het is dan belangrijk dat je aangeeft dat je je e-mailadres wilt behouden, dan wordt je abonnement omgezet naar een E-mail only abonnement. Feitelijk geen opzegging maar een omzetting. 

Dan komt het helemaal goed. 

Reputatie 4
Badge +1

@Alex van KPN   voor de € 7,50  heb je toch 10 mailboxen , ik kan er weinig over vinden wel op dit forum items van 3 jaar geleden en op de KPN website is dit niet te vinden.

Ik neem aan dat ook de oude Telfort (= KPN )  accounts  ook worden overgezet?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Oberon, dit klopt. Dit doen we omdat dit geen actief abonnement is dat wij verkopen maar alleen bij een opzegging. Alle e-mailadressen die je op dit moment hebt worden behouden, inclusief die van Telfort. 

Reageer