Beantwoord

Beeldkwaliteit tv

  • 23 April 2020
  • 10 reacties
  • 1985 keer bekeken

Dag allen,

 

Sinds kort overgestapt van t-mobile thuis naar kpn. Dit beeld (kpn) is aanzienlijk minder dan wat ik had. na het doorlezen van het forum en alle tips te hebben uitgevoerd, blijft het beeld wat wazig/minder scherp en korzelig. 

Nu las ik dat dit te maken kan hebben met de Mbit rate van T-mobile tov die van kpn (kwam van tmobile odf). Dus het lijkt dat ik dit niet kan compenseren met de beeldinstellingen, vanwege dit vaste gegeven, toch? 

Heb zelfs het idee dat de apps van de tv (samsung qe65q80r) minder beeld genereren. Maar kan ook komen omdat ik langzaam obsessief lijk te worden door het beeld :-S.

Andere vraag:

Weet iemand (of van de kpn klantenservice) of dit in de nabije toekomst nog wordt rechtgetrokken? en ook 16 Mbit rate voor alle zenders gaan generen voor kpn.

Andere tips of ideeën zijn ook welkom!

Alvast dank.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 23 April 2020, 15:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Dat is vreemd. Ik heb niet eens glasvezel en toch perfect beeld. Heb jij glasvezel of koper?

Glasvezel.

 

Heb je misschien dezelfde tv? Ik ben dan benieuwd naar je beeldinstellingen (van tv + kpn).

 

Alvast bedankt!

Badge +19

Je weet dat de glasvezelkananalen te zijn zijn vanaf kanaal 661? Die staan dus niet op 1, 2 enz.

Zeker. Het verschil is minimaal.

Ik heb ook bekabeld internet, hdmi Premium kabel.

Reputatie 7

Welk type TV ontvanger heb je?

Hoe staan de beeldscherminstellingen geconfigureerd op de TV ontvanger?

Ik heb een arris vp5202

 

En ze staan nu op

1080p@50hz

Schermvullend

HD standaard 

Tv is een samsung qe65q80r waarbij nu alles op standaard staat. 

Bedankt alvast!

 

 

Reputatie 7

Dan zou je toch eigenlijk een perfect beeld moeten hebben op de HD-"Glas" zenders.

Je zou nog 1080i kunnen proberen zodat alle "upscaling" door de televisie zelf gedaan wordt maar daar verwacht ik geen grote verschillen door.

Ik heb zelf geen Arris VIP5202 dus kan ik ook niet vaststellen of de beeldkwaliteit van dat type minder is dan de Arcadyan HMB2260's en ZTE ZXV8001 die ik gebruik.

Via KPN (en en T-mobile WBA) is dezelfde glasvezel kwaliteit op de eerst 10 zenders 12,5 Mb/s, via T-mobile ODF 16 Mb/s (zie onder). Maar dat zal geen zichtbaar verschil maken. Hoewel 65 inch natuurlijk wel veel 'verraad’.

Volgens mij zijn de eerste 10 bij T-mobile dat ook. Echter T-mobile dan 1 tm/ 10 en KPN 661 t/m 670 !

Verder maakt het dus uit of je ODF (T-mobile zelf) of WBA (via KPN WBA) aangesloten was. Eerste is ietsje beter. T-mobile ODF of WBA.

De overigen, dus v.a. kan. 11, zijn bij KPN wel ietsje minder (nml 8 Mb/s) dan bij T-mobile ODF (met ~11 Mb/s). Bij T-mobile WBA zijn die net als bij KPN 8 Mb/s.

in de nabije toekomst nog wordt rechtgetrokken? en ook 16 Mbit rate voor alle zenders gaan generen voor kpn.

Er is geen enkele HD zender die in het nationale distributienet die waarde heeft. Alleen Film1 met 15 Mb/s. De overige HD kanalen zijn 13 Mb/s (H.264 dus) of ietsje lager nog. NPO is 12 Mb/s, dus zit KPN goed met 12,5.

Die 16 Mb/s biedt T-mobile aan via ODF (had je dat?) Daardoor is er overcapaciteit t.o.v. het landelijk distributie net. Er is dan dus geen verlies. Wat er in gaat met zeg 13 Mb/s via 16 Mb/s…. Nou ja, het lijkt me duidelijk.

Oké helder! Dank voor jullie reacties.

Ik had inderdaad T-mobile ODF.  Ik ga het proberen met de 1080i.

 

Via KPN (en en T-mobile WBA) is dezelfde glasvezel kwaliteit op de eerst 10 zenders 12,5 Mb/s, via T-mobile ODF 16 Mb/s (zie onder). Maar dat zal geen zichtbaar verschil maken. Hoewel 65 inch natuurlijk wel veel 'verraad’.

Volgens mij zijn de eerste 10 bij T-mobile dat ook. Echter T-mobile dan 1 tm/ 10 en KPN 661 t/m 670 !

Verder maakt het dus uit of je ODF (T-mobile zelf) of WBA (via KPN WBA) aangesloten was. Eerste is ietsje beter. T-mobile ODF of WBA.

De overigen, dus v.a. kan. 11, zijn bij KPN wel ietsje minder (nml 8 Mb/s) dan bij T-mobile ODF (met ~11 Mb/s). Bij T-mobile WBA zijn die net als bij KPN 8 Mb/s.

in de nabije toekomst nog wordt rechtgetrokken? en ook 16 Mbit rate voor alle zenders gaan generen voor kpn.

Er is geen enkele HD zender die in het nationale distributienet die waarde heeft. Alleen Film1 met 15 Mb/s. De overige HD kanalen zijn 13 Mb/s (H.264 dus) of ietsje lager nog. NPO is 12 Mb/s, dus zit KPN goed met 12,5.

Die 16 Mb/s biedt T-mobile aan via ODF (had je dat?) Daardoor is er overcapaciteit t.o.v. het landelijk distributie net. Er is dan dus geen verlies. Wat er in gaat met zeg 13 Mb/s via 16 Mb/s…. Nou ja, het lijkt me duidelijk.

Werd toevallig op het t-mobile forum gelinkt naar deze post en om iets recht te zetten: bij T-Mobile ODF wordt het gewoon onbewerkt doorgegeven. NPO komt idd gewoon binnen met 12 en niet 16, alleen bij ARD en ZDF heb ik ooit 16Mb/s gehad (die zijn dan ook van nature 720p in 50fps en worden hier nog omgezet naar 1080i). Wel ben ik 15Mb/s bij wel meer dan alleen Film1 tegengekomen en had Ketnet voor een SD zender een ongewoon hoge bitrate. BBC 1 en 2 daarentegen hadden een hele magere bitrate ...