Beantwoord

Meerdere tv problemen waaronder fout 400 en wegvallend geluid

  • 9 June 2021
  • 33 reacties
  • 432 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

21-22-23- , Ik heb maar even geteld want ik wil niet vloeken maar wat een gebed zonder end is/blijft het toch met de ITV van KPN.

Na een update al duizenden [ >8 ! ] negatieve reacties en dan denk je het zal nu wel goed zal zijn , nee. hoor , begint de ellende gewoon weer opnieuw. 

Wegvallen geluid en beeld , fout 400 , er gaat geen dag voorbij of er is wel iets terwijl het even helemaal goed leek te gaan en daar moet je nog een flink bedrag voor betalen ook , triest , in en in triest.

Ik heb ondertussen mijn zakken er van vol.

LOS HET OP A.U.B. ! ! !

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 July 2021, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

En vanmorgen gaat de polonaise van storingen gewoon verder.

Van ellende de modum maar opnieuw gestart en nieuwe software in mijn Arris geladen , ik wacht het weer met grote spanning af.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @jc-1954, rot dat je zoveel problemen en daardoor frustratie ervaart door/met tv kijken. Goed dat je het aankaart. Om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden hebben we een eigen topic voor je aangemaakt. Om dat te kunnen doen heb ik wel meer informatie van je nodig. Ik begrijp dat je twee dingen ervaart: het wegvallen van beeld en geluid, en de foutmelding STB-NMC-400. Heb ik het zo goed samengevat?

De foutmelding STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Dit heeft in de meeste gevallen te maken met de verbinding tussen de tv-ontvanger en de Experia Box. De kans is aanwezig dat dit dezelfde oorzaak heeft als het haperen en wegvallen van beeld en geluid. Vandaar dat ik allereerst benieuwd ben naar hoe de situatie eruit ziet bij jou thuis: Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? Zit hier andere apparatuur tussen? Welke Experia Box heb je, en heeft het resetten van modem en tv-ontvanger geholpen?

Mensen , laten we elkaar geen moetjes noemen , het heeft even goed gewerkt maar er deugd weer geen ene hout van , veel te veel storingen .

Zit je [13-6-’21] op zondagmiddag naar het EK voetbal te kijken en wat verschijnt er WEER in het beeld ……………  , inderdaad , foutcode 400 :rage::rage::rage:❗️ 

​​​​​​ Ze zijn gewoon de weg kwijt bij KPN om het systeem goed te laten werken en ik ben bang dat dit zo blijft , en dit is wat ze kunnen bieden voor ??,00 euros , in en in triest en heel jammer dat zij zo’n monopoliepositie hebben.

 

Admin: bericht van itv topic naar je eigen topic verplaatst

Zit je [12-6-’21] op zondagmiddag naar het EK voetbal te kijken en wat verschijnt er WEER in het beeld ……………  , inderdaad , foutcode 400 :rage::rage::rage: 

En om ± 19u00 WEER de foutcode 400 , en ook even geen internet meer.

Door persoonlijke omstandigheden heb ik wel wat beter te doen dan achter de KPN aanhollen door hun . . . . . .. , laat ik maar zwijgen. 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +11

Ik snap dat je je stoort en er is maar weinig irritanter dan wegvallende tv, echter kunnen we je niet helpen als er geen antwoord gegeven wordt op de vragen die Alexandra stelt. Op welke manier is de tv ontvanger aangesloten op de Experiabox? Doe je dat direct met een kabel? Via een draadloze verbindingsset? Achter een Superwifi-punt? Zit er ergens een switch tussen? Welk type Experiabox heb je staan? Hangt hier nog meer apparatuur aan en zoja wat? Heb je de Experiabox al eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven? Heeft dat iets geholpen?

 

Het is echt van belang om te weten hoe je thuisnetwerk in elkaar steekt en om te weten welke stappen jij zelf al hebt genomen om je te kunnen helpen. Het komt op mij over alsof je de reactie van @Alexandra niet eens gelezen hebt om in plaats daarvan in een ander topic weer door te gaan met klagen. Dat is jammer want Alexandra wilt je maar al te graag helpen, net als andere gebruikers hier op het forum. Het is dan wel van belang dat vragen beantwoord worden, wij hebben geen glazen bol waarmee we kunnen zien hoe je thuisnetwerk eruit ziet.

@NHendriks

,,Het komt op mij over alsof je de reactie van @Alexandra niet eens gelezen hebt . . . . . ‘’

Dus meneer de KPN monteur , als jij nu eerst MIJN reactie had gelezen had je het kunnen weten.

,,jc-1954

Slimmerik

60 reacties

6 dagen geleden. ! ! !

@Marcia

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een 75cm kabel van het wandcontact naar de Experiabox.

Een 100cm kabel van de Experiabox naar de Arris-box.

En van de Arris-box naar de TV gaat weer een HDMI-kabel.

Voor het geluid gaat er van de Arris-box naar de TV een optical-kabel.

Mij is altijd geleerd goedkoop = duurkoop en daarom heb ik geen kabels van € 5,00 de meter gebruikt.

Overigens heb ook al weer een paar keer de fout met de 400 voorbij zien komen.

Nu werkt het weer naar behoren , zodra het weer voorkomt trek ik weer aan de bel , ik was alleen benieuwd of ik de enige was met dit probleem.’’.

 

Gelieve jouw reactie op de topic plaatsen waar mijn reacties ook staan !

Reputatie 7
Badge +11

@NHendriks

,,Het komt op mij over alsof je de reactie van @Alexandra niet eens gelezen hebt . . . . . ‘’

Dus meneer de KPN monteur , als jij nu eerst MIJN reactie had gelezen had je het kunnen weten.

Als de reactie in een heel ander topic staat dan zie ik dat soort dingen niet. Niet gek toch? Er komen tientallen reacties voorbij in het topic dat je aankaart, ik zit hier in mijn vrije tijd en ik lees dergelijke topics niet aangezien ik daar niets aan kan bijdragen.

 

Je reacties zijn met een reden afgesplitst naar een ander topic omdat foutcode 400 niets met het nieuwe tv-menu te maken heeft. Alles via dat topic laten verlopen maakt het alleen maar onduidelijk. Beter om het dan hier centraal te houden. Daarom ga ik ook niet in het andere topic reageren, wordt alleen maar chaos.

 

Wat voor kabel heb je gebruikt tussen de Experiabox en de tv-ontvanger? Duurkoop betekent bij dergelijke bekabeling namelijk niet altijd beter. Je hebt al hele degelijke CAT6 UTP's voor 1.50 per meter. Ik heb wel eens gehoord dat met tv CAT7 en CAT8 bekabeling problemen kunnen geven, ik durf niet precies te zeggen waarom maar het schijnt wel zo te zijn.

Dat de foutcode 400 niets met het nieuwe tv-menu te maken heeft , lees even alle 353 pagina’s maar eens terug van na de update.

En of de kabel tussen de Experiabox en de ontvanger er iets mee te maken zou hebben is de vraag nog maar omdat er op dat moment ook geen verbinding  met het internet te krijgen was.

Reputatie 7
Badge +24

En of de kabel tussen de Experiabox en de ontvanger er iets mee te maken zou hebben is de vraag nog maar omdat er op dat moment ook geen verbinding  met het internet te krijgen was.

Dan zou een KPN medewerker misschien de lijn eens door kunnen meten.

Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? 

En of de kabel tussen de Experiabox en de ontvanger er iets mee te maken zou hebben is de vraag nog maar omdat er op dat moment ook geen verbinding  met het internet te krijgen was.

Dan zou een KPN medewerker misschien de lijn eens door kunnen meten.

Heeft u uw forumprofiel al ingevuld?  Nee , moet dat ?

Geen idee Nick maar ;

Waarom verdwijnt de 400 fout regelmatig zonder iets te doen en werkt alles weer naar behoren ?

Waarom moet je overschakelen van zender bij deze fout , wat soms wel en soms niet helpt of helemaal niet gaat ?

Waarom moet je soms nieuwe software installeren of de stroom er even afhalen om de boel weer aan de gang te krijgen ?

Waarom heb ik dan ook [soms] ook geen internet ?

Waarom heeft het systeem dan eerst wel goed gewerkt . . . . tot de update ?

Daarom denk ik dat het niet bij mij ligt maar ergens waar het het signaal gemaakt wordt tot mijn voordeur.

Ik heb jaaaaaaaren een DVD recorder gebruikt voor op te nemen , af te spelen , opnames te bewerken gewoon via de coaxkabel , NOOIT geen problemen gehad.

 

@jc-1954, volgens mij heeft dit issue niets te maken met de softwareupdate. Ik zie dat je hier al een eigen topic voor hebt:

Mijn collega daar helpt je hier graag mee verder.

Ik heb jaren in de auto’s gewerkt en als er één drama is qua storingen zijn het de storingen die maar af en toe voorkomen , zoals in mijn geval.

En van die eigen topic is ook overdreven , je krijg toch de indruk dat mijn discussie niet door de andere mag worden gevolgd/gezien.

Als je dan als klant de opmerking krijgt van ,,Het komt op mij over alsof je de reactie van @…….. niet eens gelezen hebt . . . . . ‘’ en  zet ik vraagtekens bij de klantvriendelijkheid en ,,Ik heb wel eens gehoord . . . . . . ‘’ de kundigheid van deze persoon.

Ook heb ik nog geen antwoord op de vraag ,,waarom heeft het voor de update wel goed gewerkt’’ !

Het enige probleempje wat ik wel eens had dat het systeem wat trager werd en als je dan nieuwe software had geladen was je weer tevreden met de werking van de Tv.

We zijn nu 353 pagina’s verder en nog steeds zie ik reacties staan waar mensen problemen hebben van welke aard dan ook.

Als het ieder paar uur voor zou komen had ik allang aan de bel getrokken maar dat speelt hier niet.

En dat het niets te maken zou hebben met de update verschillen we dan van mening , ik ga af op de 8847 reacties over deze update.

Ik heb vandaag nog geen probleem gehad , maar hopen dat het zo blijft.

Prettige avond.

*Admin: bericht verplaatst naar eigen topic

Reputatie 7
Badge +10

@jc-1954, ik kan goed begrijpen dat je die foutmeldingen inmiddels meer dan zat bent.
Zou ik ook zijn, ik heb de foutmeldingen ook gehad, nu niet meer.
Het wordt nu wel een gebed zonder einde en langdradig in dit topic, zeker met de lange ‘copy-paste quotes’.

Je lijkt vooralsnog wel de enige met die foutmelding. Kan dus niet alleen aan de update liggen. 

*Admin: bericht mee-verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19

@jc-1954 De frustratie is begrijpelijk en glashelder. Om je te kunnen helpen zijn een paar dingen nodig: antwoord op de gestelde vragen, en je reacties alleen in jouw eigen topic. NHendriks heeft al heel duidelijk uitgelegd waarom de antwoorden op de gestelde vragen zo belangrijk zijn. Door ze elders op het forum te plaatsen wordt het niet anders en kunnen we je niet beter helpen. Bovendien wordt het daar ontzettend onduidelijk van, zoals Anneke-Anna ook aangeeft. 

Kan wel zijn @Alexandra en je kan zoeken tot je een ons weegt het blijft wel een feit dat in persoonlijk voor de update geen problemen heb ondervonden.

Het enige wat ik weel eens had dat het systeem wat trager werd , dan zette je de Arris even uit met de schakelaar en klaar was Kees.

Gaan we even terug in de tijd , er komt een kabel van de KPN binnen uit 1960 en wat voor signalen gingen er toen doorheen , inderdaad alleen een telefoon signaal en nu moet alles door het zelfde kabeltje heen .

Dan kan je er een modem achter plaatsen van 1 miljoen euro , het is vragen om storingen. 

Een brand kan je ook niet blussen met een 8 mm waterleiding.

Vanavond kan ik ineens een opname weer niet bekijken , werd eruit gegooid zonder enige redenen.

En dan begin je over meneer Hendriks , even de reacties goed teruglezen jongedame , de klant is koning en de kloant heeft altijd gelijk , ook al heeft hij het niet maar blijkbaar is commentaar op de KPN een gevoelig puntje , zeg maar punt.

Hier wil ik het maar bij laten , prettige avond en laten we maar bidden dat het ooit nog goed komt maar ikvrees met grote vrees de KPN kennende gezien mijn ervaringen.

Bidden help dus ook al niet !

Gisterenmorgen wederom foutcode 400 op mijn scherm

en wat te verwachten was s’avonds weer.

Ondernomen stappen ;

Bedrading en bevestiging gecontroleerd.

Nieuwe contactdoos gemonteerd .

Kabel contactdoos naar modem vervangen. 

Kabel modem naar de TV-ontvanger vervangen.

Wederom  foutcode 400

Hedenmorgen bij het afkijken van een opname staat plotseling het beeld en geluid stil  [lampje knippert BLAUW] , pas nadat het lampje op de modem weer brandt kan de opname afgekeken worden.

De modem is tussentijds verplaatst maar heeft ook geen resultaat opgeleverd.

 

Storing wat het lampje op de modem aangeeft ;

Gaat knipperen , BLAUW  [Opstarten; xDSL Training.] ? ? ?

Brand even ROOD

Gaat GROEN branden.

 

OPLOSSING ; ,

Storing bij de basis aanpakken  , nieuwe modem , TV-ontvanger ? ? ?

PS.

Ik moet wel iedere keer ± 78 euries voor internet , bellen en TV kijken betalen .

Reputatie 7
Badge +19

@jc-1954 Dank voor de duidelijke schets van de situatie. Ik kijk graag de verbinding voor je na, want het is niet de bedoeling dat je hier steeds last van hebt. Kan je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je me hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan kijk ik er voor je naar.

Vandaag 22 Juni 2021 om ± 18u09 wederom , ik durf het bijna niet te zeggen , foutcode 400 !

Arris uit moeten zetten om de foutcode weg te krijgen en tevens GEEN startpagina van Google op mijn I-Mac te krijgen . 

PS. Het is € 74,31 .

@jc-1954 Dank voor de duidelijke schets van de situatie. Ik kijk graag de verbinding voor je na, want het is niet de bedoeling dat je hier steeds last van hebt. Kan je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je me hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan kijk ik er voor je naar.

Gisteren 22 Juni 2021 om ± 18u09 wederom , ik durf het bijna niet te zeggen , foutcode 400 !

Arris uit moeten zetten om de foutcode weg te krijgen en tevens GEEN startpagina van Google op mijn I-Mac te krijgen . 

Vandaag 23 Juni om 08u53 wederom hetzelfde probleem als hierboven en foutcode 303 , 🙄  !

Na enkele minuten werkte het weer.

Modem uit en aanzetten had ook geen resultaat.

KPN zegt dat er geen storingen zijn , dat systeem werkt dus schijnbaar ook niet naar behoren , ik heb wel iedere keer storingen.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik hellemaal geen internet had en wat de oorzaak kan zijn ? 

Nieuwe modem , TV-ontvanger ?

PS. Het is € 74,31 

Reputatie 7
Badge +19

@jc-1954 Dank voor het invullen van je gegevens. Ik heb de verbinding daardoor kunnen nakijken en een monteur voor je ingepland. De afspraak staat over twee dagen op 25 juni. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en sms van de afspraak. De monteur zal de volledige verbinding voor je nakijken en helpt je verder. Er zijn geen kosten aan het bezoek van de monteur verbonden, tenzij er echt een probleem in de bekabeling in huis zit. Daar ga ik niet vanuit gezien jouw schets van de situatie en alles dat je al hebt geprobeerd, aangezien je zelfs al allerlei bekabeling vervangen hebt.

Ik hoor graag hoe de afspraak afgelopen is en hoe de verbinding het daarna doet. Mocht de afspraak niet schikken, dan raad ik je aan om even te bellen (via 0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Mijn collega helpt je dan direct met het verplaatsen van de afspraak.

@Alexandra 

Dank je wel , de afspraak staat , we gaan afwachten wat het probleem is/was.

@Alexandra 

De monteur is geweest heeft het signaal gemeten en schijnt goed te zijn.

Om ± 16u46 had ik toch weer een moment dat het geluid stotterde , maar we wachten de 72 uur controle af die ze nu doen.

Tussen de laatste 2 storingen zat ook tenslotte 24 uur 

We gaan het zien :wave_tone2: .

Tussentijdse Up-Date @Alexandra  ;

25 Juni

Geluid hapert enkele seconden om 16u40 - 18u10 en 19u23.

Geluid EN beeld haperen om ± 19u27 tot 19u35 [?]

26 Juni

Om 17u47 blijft in dit geval een opname stil staan [blauwe lampje op de modem knippert] , moet terug naar TV beeld , deze is even nog zwart tot het lampje weer groen brand en alles weer functioneert.

Maar we hebben nog ± >42 uur te gaan , we gaan het afwachten.

Pr. weekend J C. 

Tussentijdse Up-Date @Alexandra  ;

25 Juni

Geluid hapert enkele seconden om 16u40 - 18u10 en 19u23.

Geluid EN beeld haperen om ± 19u27 tot 19u35 [?]

26 Juni

Om 17u47 blijft in dit geval een opname stil staan [blauwe lampje op de modem knippert] , moet terug naar TV beeld , deze is even nog zwart tot het lampje weer groen brand en alles weer functioneert.

Maar we hebben nog ± >42 uur te gaan , we gaan het afwachten.

Pr. weekend J C. 

Het geluid hapert nog steeds regelmatig.

Wederom foutcode 400 op het scherm , blauwe lampje begon te knipperen maar herstelde zich zonder enige actie te ondernemen.

Conclusie - De storing is niet verholpen.

Ben heel benieuwd welk resultaat het 72 uur monitoren gaat zeggen.

Reputatie 7
Badge +19

@jc-1954 Dank voor de updates! Jammer dat 't nog niet verholpen is. Ik zie inderdaad in de notitie van de monteur dat hij 72 uur monitoring heeft laten starten. De melding staat daarom nog open bij de Technische Dienst. Ik heb jouw signalen aan ze doorgegeven, met het verzoek om naar het resultaat van de meting te kijken en het verder op te pakken. Ik verwacht dat ze binnen een paar dagen contact met je opnemen, hou me maar op de hoogte van hoe het verder gaat.

28-6-’21 ; 15u55 foutcode 400 , lampje knippert blauw , brand oranje brand groen.

                   Moeten zappen om het weer draaiend te krijgen.