21-22-23- , Ik heb maar even geteld want ik wil niet vloeken maar wat een gebed zonder end is/blijft het toch met de ITV van KPN.
Na een update al duizenden [ >8 ! ] negatieve reacties en dan denk je het zal nu wel goed zal zijn , nee. hoor , begint de ellende gewoon weer opnieuw.
Wegvallen geluid en beeld , fout 400 , er gaat geen dag voorbij of er is wel iets terwijl het even helemaal goed leek te gaan en daar moet je nog een flink bedrag voor betalen ook , triest , in en in triest.
Ik heb ondertussen mijn zakken er van vol.
LOS HET OP A.U.B. ! ! !
Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt
Beste antwoord door Alexandra van KPN
jc-1954 schreef:
Alexandra schreef:
@jc-1954 Het is nog niet helemaal in orde dus. Heb je in de afgelopen week nog iets gehoord van de Technische Dienst? Ik ga voor je aan de slag en speel het naar ze door, ik hoor het ook graag zo gauw jij iets van ze hoort.
Helaas , helemaal niets ,
Het is , nok nok nok op hout , rustig vanaf een zaterdag en als ik iets weet hoor je het .
@jc-1954 Ik klop met je mee, op onbewerkt hout! Hoe staat het er intussen voor, is het nog goed? Ik zie dat de melding bij de Technische Dienst gesloten is, wel gek dat ze je niet hebben gebeld. Mocht je toch iets opmerken, laat het me dan gewoon weten, dan zorg ik dat ik een nieuwe melding naar ze doorzet met een verwijzing naar deze waar vanuit de monteur aan het werk is geweest.
Hallo @jc-1954, rot dat je zoveel problemen en daardoor frustratie ervaart door/met tv kijken. Goed dat je het aankaart. Om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden hebben we een eigen topic voor je aangemaakt. Om dat te kunnen doen heb ik wel meer informatie van je nodig. Ik begrijp dat je twee dingen ervaart: het wegvallen van beeld en geluid, en de foutmelding STB-NMC-400. Heb ik het zo goed samengevat?
De foutmelding STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Dit heeft in de meeste gevallen te maken met de verbinding tussen de tv-ontvanger en de Experia Box. De kans is aanwezig dat dit dezelfde oorzaak heeft als het haperen en wegvallen van beeld en geluid. Vandaar dat ik allereerst benieuwd ben naar hoe de situatie eruit ziet bij jou thuis: Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? Zit hier andere apparatuur tussen? Welke Experia Box heb je, en heeft het resetten van modem en tv-ontvanger geholpen?
A
Anonymous
0 reacties
13 juni 2021
Mensen , laten we elkaar geen moetjes noemen , het heeft even goed gewerkt maar er deugd weer geen ene hout van , veel te veel storingen .
Zit je [13-6-’21] op zondagmiddag naar het EK voetbal te kijken en wat verschijnt er WEER in het beeld …………… , inderdaad , foutcode 400
Ze zijn gewoon de weg kwijt bij KPN om het systeem goed te laten werken en ik ben bang dat dit zo blijft , en dit is wat ze kunnen bieden voor ??,00 euros , in en in triest en heel jammer dat zij zo’n monopoliepositie hebben.
Admin: bericht van itv topic naar je eigen topic verplaatst
A
Anonymous
0 reacties
13 juni 2021
Zit je [12-6-’21] op zondagmiddag naar het EK voetbal te kijken en wat verschijnt er WEER in het beeld …………… , inderdaad , foutcode 400
En om ± 19u00 WEER de foutcode 400 , en ook even geen internet meer.
Door persoonlijke omstandigheden heb ik wel wat beter te doen dan achter de KPN aanhollen door hun . . . . . .. , laat ik maar zwijgen.
Ik snap dat je je stoort en er is maar weinig irritanter dan wegvallende tv, echter kunnen we je niet helpen als er geen antwoord gegeven wordt op de vragen die Alexandra stelt. Op welke manier is de tv ontvanger aangesloten op de Experiabox? Doe je dat direct met een kabel? Via een draadloze verbindingsset? Achter een Superwifi-punt? Zit er ergens een switch tussen? Welk type Experiabox heb je staan? Hangt hier nog meer apparatuur aan en zoja wat? Heb je de Experiabox al eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven? Heeft dat iets geholpen?
Het is echt van belang om te weten hoe je thuisnetwerk in elkaar steekt en om te weten welke stappen jij zelf al hebt genomen om je te kunnen helpen. Het komt op mij over alsof je de reactie van @Alexandra niet eens gelezen hebt om in plaats daarvan in een ander topic weer door te gaan met klagen. Dat is jammer want Alexandra wilt je maar al te graag helpen, net als andere gebruikers hier op het forum. Het is dan wel van belang dat vragen beantwoord worden, wij hebben geen glazen bol waarmee we kunnen zien hoe je thuisnetwerk eruit ziet.
,,Het komt op mij over alsof je de reactie van @Alexandra niet eens gelezen hebt . . . . . ‘’
Dus meneer de KPN monteur , als jij nu eerst MIJN reactie had gelezen had je het kunnen weten.
Als de reactie in een heel ander topic staat dan zie ik dat soort dingen niet. Niet gek toch? Er komen tientallen reacties voorbij in het topic dat je aankaart, ik zit hier in mijn vrije tijd en ik lees dergelijke topics niet aangezien ik daar niets aan kan bijdragen.
Je reacties zijn met een reden afgesplitst naar een ander topic omdat foutcode 400 niets met het nieuwe tv-menu te maken heeft. Alles via dat topic laten verlopen maakt het alleen maar onduidelijk. Beter om het dan hier centraal te houden. Daarom ga ik ook niet in het andere topic reageren, wordt alleen maar chaos.
Wat voor kabel heb je gebruikt tussen de Experiabox en de tv-ontvanger? Duurkoop betekent bij dergelijke bekabeling namelijk niet altijd beter. Je hebt al hele degelijke CAT6 UTP's voor 1.50 per meter. Ik heb wel eens gehoord dat met tv CAT7 en CAT8 bekabeling problemen kunnen geven, ik durf niet precies te zeggen waarom maar het schijnt wel zo te zijn.
A
Anonymous
0 reacties
13 juni 2021
Dat de foutcode 400 niets met het nieuwe tv-menu te maken heeft , lees even alle 353 pagina’s maar eens terug van na de update.
En of de kabel tussen de Experiabox en de ontvanger er iets mee te maken zou hebben is de vraag nog maar omdat er op dat moment ook geen verbinding met het internet te krijgen was.
En of de kabel tussen de Experiabox en de ontvanger er iets mee te maken zou hebben is de vraag nog maar omdat er op dat moment ook geen verbinding met het internet te krijgen was.
Dan zou een KPN medewerker misschien de lijn eens door kunnen meten.
Heeft u uw forumprofiel al ingevuld?
A
Anonymous
0 reacties
14 juni 2021
Nick83 schreef:
jc-1954 schreef:
En of de kabel tussen de Experiabox en de ontvanger er iets mee te maken zou hebben is de vraag nog maar omdat er op dat moment ook geen verbinding met het internet te krijgen was.
Dan zou een KPN medewerker misschien de lijn eens door kunnen meten.
Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? Nee , moet dat ?
Geen idee Nick maar ;
Waarom verdwijnt de 400 fout regelmatig zonder iets te doen en werkt alles weer naar behoren ?
Waarom moet je overschakelen van zender bij deze fout , wat soms wel en soms niet helpt of helemaal niet gaat ?
Waarom moet je soms nieuwe software installeren of de stroom er even afhalen om de boel weer aan de gang te krijgen ?
Waarom heb ik dan ook [soms] ook geen internet ?
Waarom heeft het systeem dan eerst wel goed gewerkt . . . . tot de update ?
Daarom denk ik dat het niet bij mij ligt maar ergens waar het het signaal gemaakt wordt tot mijn voordeur.
Ik heb jaaaaaaaren een DVD recorder gebruikt voor op te nemen , af te spelen , opnames te bewerken gewoon via de coaxkabel , NOOIT geen problemen gehad.
A
Anonymous
0 reacties
15 juni 2021
Thomas schreef:
@jc-1954, volgens mij heeft dit issue niets te maken met de softwareupdate. Ik zie dat je hier al een eigen topic voor hebt:
Ik heb jaren in de auto’s gewerkt en als er één drama is qua storingen zijn het de storingen die maar af en toe voorkomen , zoals in mijn geval.
En van die eigen topic is ook overdreven , je krijg toch de indruk dat mijn discussie niet door de andere mag worden gevolgd/gezien.
Als je dan als klant de opmerking krijgt van ,,Het komt op mij over alsof je de reactie van @……..nieteens gelezen hebt . . . . . ‘’ en zet ik vraagtekens bij de klantvriendelijkheid en ,,Ik heb wel eensgehoord . . . . . . ‘’ de kundigheid van deze persoon.
Ook heb ik nog geen antwoord op de vraag ,,waarom heeft het voor de update wel goed gewerkt’’ !
Het enige probleempje wat ik wel eens had dat het systeem wat trager werd en als je dan nieuwe software had geladen was je weer tevreden met de werking van de Tv.
We zijn nu 353 pagina’s verder en nog steeds zie ik reacties staan waar mensen problemen hebben van welke aard dan ook.
Als het ieder paar uur voor zou komen had ik allang aan de bel getrokken maar dat speelt hier niet.
En dat het niets te maken zou hebben met de update verschillen we dan van mening , ik ga af op de 8847 reacties over deze update.
Ik heb vandaag nog geen probleem gehad , maar hopen dat het zo blijft.
@jc-1954, ik kan goed begrijpen dat je die foutmeldingen inmiddels meer dan zat bent. Zou ik ook zijn, ik heb de foutmeldingen ook gehad, nu niet meer. Het wordt nu wel een gebed zonder einde en langdradig in dit topic, zeker met de lange ‘copy-paste quotes’.
Je lijkt vooralsnog wel de enige met die foutmelding. Kan dus niet alleen aan de update liggen.
*Admin: bericht mee-verplaatst naar bestaand topic
@jc-1954 De frustratie is begrijpelijk en glashelder. Om je te kunnen helpen zijn een paar dingen nodig: antwoord op de gestelde vragen, en je reacties alleen in jouw eigen topic. NHendriks heeft al heel duidelijk uitgelegd waarom de antwoorden op de gestelde vragen zo belangrijk zijn. Door ze elders op het forum te plaatsen wordt het niet anders en kunnen we je niet beter helpen. Bovendien wordt het daar ontzettend onduidelijk van, zoals Anneke-Anna ook aangeeft.
A
Anonymous
0 reacties
18 juni 2021
Kan wel zijn @Alexandra en je kan zoeken tot je een ons weegt het blijft wel een feit dat in persoonlijk voor de update geen problemen heb ondervonden.
Het enige wat ik weel eens had dat het systeem wat trager werd , dan zette je de Arris even uit met de schakelaar en klaar was Kees.
Gaan we even terug in de tijd , er komt een kabel van de KPN binnen uit 1960 en wat voor signalen gingen er toen doorheen , inderdaad alleen een telefoon signaal en nu moet alles door het zelfde kabeltje heen .
Dan kan je er een modem achter plaatsen van 1 miljoen euro , het is vragen om storingen.
Een brand kan je ook niet blussen met een 8 mm waterleiding.
Vanavond kan ik ineens een opname weer niet bekijken , werd eruit gegooid zonder enige redenen.
En dan begin je over meneer Hendriks , even de reacties goed teruglezen jongedame , de klant is koning en de kloant heeft altijd gelijk , ook al heeft hij het niet maar blijkbaar is commentaar op de KPN een gevoelig puntje , zeg maar punt.
Hier wil ik het maar bij laten , prettige avond en laten we maar bidden dat het ooit nog goed komt maar ikvrees met grote vrees de KPN kennende gezien mijn ervaringen.
A
Anonymous
0 reacties
21 juni 2021
Bidden help dus ook al niet !
Gisterenmorgen wederom foutcode 400 op mijn scherm
en wat te verwachten was s’avonds weer.
Ondernomen stappen ;
Bedrading en bevestiging gecontroleerd.
Nieuwe contactdoos gemonteerd .
Kabel contactdoos naar modem vervangen.
Kabel modem naar de TV-ontvanger vervangen.
Wederom foutcode 400
Hedenmorgen bij het afkijken van een opname staat plotseling het beeld en geluid stil [lampje knippert BLAUW] , pas nadat het lampje op de modem weer brandt kan de opname afgekeken worden.
De modem is tussentijds verplaatst maar heeft ook geen resultaat opgeleverd.
Storing wat het lampje op de modem aangeeft ;
Gaat knipperen , BLAUW [Opstarten; xDSL Training.] ? ? ?
Brand even ROOD
Gaat GROEN branden.
OPLOSSING ; ,
Storing bij de basis aanpakken , nieuwe modem , TV-ontvanger ? ? ?
PS.
Ik moet wel iedere keer ± 78 euries voor internet , bellen en TV kijken betalen .
@jc-1954 Dank voor de duidelijke schets van de situatie. Ik kijk graag de verbinding voor je na, want het is niet de bedoeling dat je hier steeds last van hebt. Kan je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je me hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan kijk ik er voor je naar.
A
Anonymous
0 reacties
22 juni 2021
Vandaag 22 Juni 2021 om ± 18u09 wederom , ik durf het bijna niet te zeggen , foutcode 400 !
Arris uit moeten zetten om de foutcode weg te krijgen en tevens GEEN startpagina van Google op mijn I-Mac te krijgen .
PS. Het is € 74,31 .
A
Anonymous
0 reacties
23 juni 2021
Alexandra schreef:
@jc-1954 Dank voor de duidelijke schets van de situatie. Ik kijk graag de verbinding voor je na, want het is niet de bedoeling dat je hier steeds last van hebt. Kan je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je me hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan kijk ik er voor je naar.
Gisteren 22 Juni 2021 om ± 18u09 wederom , ik durf het bijna niet te zeggen , foutcode 400 !
Arris uit moeten zetten om de foutcode weg te krijgen en tevens GEEN startpagina van Google op mijn I-Mac te krijgen .
Vandaag 23 Juni om 08u53 wederom hetzelfde probleem als hierboven en foutcode 303 , 🙄 !
Na enkele minuten werkte het weer.
Modem uit en aanzetten had ook geen resultaat.
KPN zegt dat er geen storingen zijn , dat systeem werkt dus schijnbaar ook niet naar behoren , ik heb wel iedere keer storingen.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik hellemaal geen internet had en wat de oorzaak kan zijn ?
@jc-1954 Dank voor het invullen van je gegevens. Ik heb de verbinding daardoor kunnen nakijken en een monteur voor je ingepland. De afspraak staat over twee dagen op 25 juni. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en sms van de afspraak. De monteur zal de volledige verbinding voor je nakijken en helpt je verder. Er zijn geen kosten aan het bezoek van de monteur verbonden, tenzij er echt een probleem in de bekabeling in huis zit. Daar ga ik niet vanuit gezien jouw schets van de situatie en alles dat je al hebt geprobeerd, aangezien je zelfs al allerlei bekabeling vervangen hebt.
Ik hoor graag hoe de afspraak afgelopen is en hoe de verbinding het daarna doet. Mocht de afspraak niet schikken, dan raad ik je aan om even te bellen (via 0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Mijn collega helpt je dan direct met het verplaatsen van de afspraak.
Geluid hapert enkele seconden om 16u40 - 18u10 en 19u23.
Geluid EN beeld haperen om ± 19u27 tot 19u35 [?]
26 Juni
Om 17u47 blijft in dit geval een opname stil staan [blauwe lampje op de modem knippert] , moet terug naar TV beeld , deze is even nog zwart tot het lampje weer groen brand en alles weer functioneert.
Maar we hebben nog ± >42 uur te gaan , we gaan het afwachten.
Geluid hapert enkele seconden om 16u40 - 18u10 en 19u23.
Geluid EN beeld haperen om ± 19u27 tot 19u35 [?]
26 Juni
Om 17u47 blijft in dit geval een opname stil staan [blauwe lampje op de modem knippert] , moet terug naar TV beeld , deze is even nog zwart tot het lampje weer groen brand en alles weer functioneert.
Maar we hebben nog ± >42 uur te gaan , we gaan het afwachten.
Pr. weekend J C.
Het geluid hapert nog steeds regelmatig.
Wederom foutcode 400 op het scherm , blauwe lampje begon te knipperen maar herstelde zich zonder enige actie te ondernemen.
Conclusie - De storing is niet verholpen.
Ben heel benieuwd welk resultaat het 72 uur monitoren gaat zeggen.
@jc-1954 Dank voor de updates! Jammer dat 't nog niet verholpen is. Ik zie inderdaad in de notitie van de monteur dat hij 72 uur monitoring heeft laten starten. De melding staat daarom nog open bij de Technische Dienst. Ik heb jouw signalen aan ze doorgegeven, met het verzoek om naar het resultaat van de meting te kijken en het verder op te pakken. Ik verwacht dat ze binnen een paar dagen contact met je opnemen, hou me maar op de hoogte van hoe het verder gaat.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.