Ontvanger loopt vast bij opname verwijderen voordat deze is opgenomen

  • 15 August 2021
  • 33 reacties
  • 319 keer bekeken

Als ik n ingeplande opnamen wil verwijderen, voordat de opname begonnen is, loopt de tv vast en moet ik mijn Arris Vip2952V2 uitschakelen en opnieuw aanzetten…

Als ik n opname aan t kijken ben en ik heb ingepland om n tv programma te kijken op n ingestelde tijd, maakt niet uit welk programma of welke zender. Het opgenomen programma stopt dan automatisch op de juiste tijd maar schakelt dan iedere keer over naar zender 1436 omroepnuenen ipv ingeplande zender !?

Hoe kan dit?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Aanvulling; Ook als ik opnamemenu afsluit springt interactieve tv automatisch naar zender 1436 omroepnuenen !? en dus niet naar de zender waar deze opstond voordat ik opname menu opende !?

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Didier maas, welkom! Heb je dit al eens geprobeerd? 

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. Hopelijk kan dit helpen. Laat je nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Reputatie 7
Badge +14

Ter aanvulling zou dit ook kunnen helpen:

 

Bedankt voor de reactie.

M'n tv ontvanger had ik al opnieuw gereset, heeft niet geholpen ..maar de experia box nog niet, ga ik nu doen 

Na experia reset geen probleem meer met dat ie vanuit opname menu naar zender 1436 omroepnuenen springt.

Ingeplande opname verwijderen, duurt langer als verwacht, lijkt alsof ie bevriest of vastloopt maar na 10/20 seconden is idd de opname verwijderd en kan ik gewoon weer tv kijken zonder modem opnieuw aan uit te zetten.

Bedankt!!

 

 

 

 

 

Oeps, ik was zojuist t programma Promenade aan t 'terugkijken', deze werd eerder op de avond uitgezonden op NPO3, tijdens dit terugkijken springt ie wederom naar zender 1436 omroepnuenen, ipv mijn ingeplande programma, wederom op de juiste tijd, maar dus weer verkeerde zender !?

Ik bedoel met ingeplande programma; de mogelijkheid om 'herinnering' aan/uit te zetten bij n programma/film/serie etc.

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Didier maas,

Dit gaat inderdaad niet helemaal goed, daar moet eens goed naar gekeken worden. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze in het systeem kijken wat er mis gaat. 

Gedaan, profiel aangevuld!

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Didi-jee Maas! Bedankt voor je vraag. Ik zie dat @fame29 al wat tips heeft gegeven. Jammer dat dit het euvel niet verholpen heeft. Het probleem dat je ervaart heb ik eerlijk waar nog niet eerder voorbij zien komen. 

Is dit van de een op andere dag ontstaan? Wanneer was dit?

Heeft het in het verleden wel naar behoren gefunctioneerd? Dus.. kon je voorheen een ingeplande opname wel verwijderen alvorens de opname gestart was, zonder dat de ontvanger vastliep? 

 

Hallo, Lisa

ik denk dat t probleem me n dag of 6 geleden opgevallen is, voorheen nooit dit probleem gehad, t doet zich alleen voor tijdens t bekijken van 'opnames' en t 'terugkijken' van programma's .. bij gewoon tv kijken en 'herinnering' ingepland hebbende, gaat hij op de juiste tijd wel naar juiste zender/programma.

aanvulling; tijdens t kijken van 'opnames' of 'terugkijken programma' springt bij n ingeplande 'herinnering' de modem niet naar de juiste zender maar iedere keer naar zender 1436 OmroepNuenen (!?) 

Lisa; het vastloop probleem is opgelost zoals je wat verder hierboven kon lezen.. Hij is dus wat traag (10+ seconden) bij opname verwijderen, waardoor hij vastgelopen leek..

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel @Didier maas! Volgens mij heeft jouw modem rond die tijd een update gehad. Het zou toch niet dat dit met elkaar te maken heeft… :thinking:
Om zeker te zijn dat het niet een communicatieprobleem is tussen ons netwerk en ontvanger, wil ik je vragen het volgende te doen. 

  1. Koppel het modem (V10a) los van het glasvezelkastje
  2. Koppel de UTP-kabel van de tv-ontvanger ook los van het modem. 
  3. Maak het glasvezelkastje minimaal 2 minuten stroomloos. 
  4. Tegelijkertijd reset je het modem
    1. Ik weet dat je dit al gedaan hebt
  5. Voorzie het glasvezelkastje weer van stroom en sluit het modem aan.
  6. Als het modem helemaal is opgestart, sluit dan ook de kabel van de tv-ontvanger aan. Kies wanneer mogelijk een andere gele-poort op het modem.
  7. Geef de tv -ontvanger -na opstarten- een Frisse start

Ik ben benieuwd of dit iets oplevert! 

 

Hallo Lisa,

Nee, ook dit incl. 'Frisse Start' heeft niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +17

@Didier maas Bedankt voor het proberen in ieder geval. Jammer dat het niets heer opgeleverd. We kunnen in ieder geval stellen dat je alles geprobeerd hebt om dit opgelost te krijgen. Ik kan niets anders bedenken dan dat het veroorzaakt wordt door (een defect in) de ontvanger zelf. Laten we die maar eens gaan vervangen. Ik plan een omruilafspraak in bij een PostNL punt bij jou in de buurt.  Je ontvangt een e-mail en sms over de levering.

Als je vragen hebt, dan hoor ik het graag! 

 

EDIT 10.20uur: Heb je je abonneenummer en pincode nog? Die heb je namelijk nodig om je nieuwe tv-ontvanger te activeren. Mocht je ze niet meer hebben, dan stuur in een nieuwe pincode je kant op:blush:

Hallo Lisa,

Heeft KPN zelf al geprobeerd om een tv programma in 'herinnering' te zetten en vervolgens een ander tv programma 'terugkijken' om te checken of bij jullie opstelling tijdens t 'terugkijken' de Arris VIP 2952v2 wel naar de zender springt die in 'herinnering' staat…

Voor mij (leek) klinkt t eerder naar n 'bug' in de laatste update (!?) dan n defect in de Arris VIP 2952v2 en dan heeft omruilen niet zo veel zin.

Ik heb iig mijn abonnementsnummer nummer en pincode bewaard 

Lisa,

Ik ben zojuist naar een andere KPN abonnee in mijn flatgebouw gegaan om dit te checken! hij heeft exact hetzelfde probleem met zijn HBM2260v2 modem.

Ook hier springt '

herinnering' tijdens bekijken 'opname' of 'terugkijken', op de juiste tijd, naar zender 1436 omroepnuenen!

Ik denk dat t n software probleem is en niet de hardware (modem) !!

 

Lisa,

Waarschijnlijk n fout in de software van de laatste update !?

Dus ik denk dat de modem omruilen geen zin heeft

Lisa, 

Ik vermoed dat abonnees deze 'bug' niet zomaar zullen ontdekken.

Mijn buurman had dit ook nog niet ontdekt pas toen ik hem erna verwees 

Reputatie 7
Badge +17

Geweldig!:green_heart: Het is mij niet bekend en de collega's die vandaag aan het werk zijn (Forum) ook niet. Ik laat het onderzoeken en heb je gegevens intern doorgezet. 
Laat de nieuwe ontvanger maar even voor wat het is. Die gaat het probleem inderdaad niet oplossen. Excuses!

Als ik een reactie ontvangen heb, laat ik het hier aan je weten:blush:  

Ik wacht rustig af 😉

Reputatie 7
Badge +7

@Lisa Ik kan gedeeltelijk bevestigen wat @Didier maas geconstateerd heeft.

Ik was gisteravond namelijk aan het stoeien met een herinnering die ik voor een bepaald programma had ingesteld. Ik weet niet precies hoe het ging en wat ik gedaan had, maar ik had op gegeven moment ineens de regionale zender 1475voor mijn neus. Terwijl ik die toch echt niet gekozen had.

@Katana321... de zender, als je bij npo1 één zender omlaag gaat ipv omhoog naar npo2..

Hier in Eindhoven is dat 1436 omroepnuenen

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te weten @Katana321! Kun je het ook reproduceren op de manier die @Didier maas beschrijft in zijn startbericht?:thinking:  Mochten we extra voorbeelden nodig hebben, dan zou ik graag een beroep op je doen.