Beantwoord

Welke optische kabel in tv-ontvanger?

  • 5 April 2019
  • 41 reacties
  • 8367 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Wie ow wie weet Wat voor optische kabel hier in moet de optische kabel die ik heb gekocht bij de mediamarkt past niet en wat voor kabel hier wel in moet is een raadsel wie kan mij helpen.?

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt


icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 April 2019, 18:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het is een klein schoentje een dun kabeltje kan u hem niet omruilen 😉
Reputatie 2
Badge
Goedemiddag deze heb ik gekocht deze optische kabel past niet op het KPN interactieve tv en deze kan ik niet meer onderhouden Cornelius 48 met vriendelijke groeten Patrick Wagenaar

Reputatie 2
Badge
Deze optische kabel heb ik al een kleine half jaar dus omruilen is niet meer van de optie
Reputatie 2
Badge +2
Zo te zien is de doorgang geblokkeerd of er zit iets voor. Dat zilveren
pinnetje moet daar helemaal niet zitten volgens mij.

Reputatie 7
Badge +10
De goede kabel zou een Toslink kabel moeten zijn (is geen merk maar een type). Te zien aan de foto klopt dat wel.
Normaliter zou je de stekker erin moeten kunnen drukken. Je zou een klein beetje weerstand moeten voelen maar niet veel.
Aan de foto te zien is het een Arcadyan HMB2260 ontvanger. Als je nog een decoder heb dan kan je die uiteraard proberen. en anders even in je omgeving vragen of er iemand ook KPN of Telfort heeft met een zelfde decoder (mag ook de Arris zijn). Als jouw kabeltje daar wel makkelijk in gaat, dan is er iets mis met je decoder en kan die worden geruild.
Reputatie 2
Badge
Wij gaan vanavond of morgen naar EP baas in Assen Dat is een audio zaak en hij wou wel even kijken wat hij er aan kan doen en als hij er niks aan kan doen dan ga ik vragen aan KPN om het kastje om te ruilen voor een ander merk misschien dat het dan wel wilt en dat is voor mij even de vraagteken.
Reputatie 2
Badge
Wie weet dat Heeft KPN nog andere merken van interactieve tv qua kastjes tv-ontvanger
Reputatie 2
Badge
Zo te zien is de doorgang geblokkeerd of er zit iets voor. Dat zilveren
pinnetje moet daar helemaal niet zitten volgens mij.


Dat dat idee had ik ook al al die hoort daar ook inderdaad niet te zitten Ik vind het maar een vreemd iets😰
Reputatie 7
Ze hebben allemaal dezelfde Toslink optische kabel aansluiting.
Reputatie 2
Badge
Zijn zijn die kabels ook wel te verkrijgen in een audiozaak
Reputatie 7
Zijn zijn die kabels ook wel te verkrijgen in een audiozaak
Zeer zeker, maar ik maak me sterk dat die kabel die jij daar hebt ook gewoon een Toslink kabel is.
Reputatie 2
Badge
Afgesproken afgesproken met KPN Wij gaan vanavond eerst naar EP baas in Assen als die het niet vond haar kan krijgen dan gaan wij het kastje omruilen want het pennetje die hoort daar niet daar ben ik sowieso zeker van bedankt iedereen een houden contact hierover er als het wel gelukt is laat ik het allemaal weten vriendelijke groeten Patrick Wagenaar
Reputatie 7
Badge +10
Er is maar 1 soort optische kabel en dat is Toslink. Dus hij heeft vast en zeker de goede kabel. De enige andere digitale audio kabel is een coax soort en dat is dit zeker niet.

Ik ben nu niet thuis maar 1 van de andere reageerders hier kan toch wel even aan de achterkant van zijn/haar decoder kijken om te zien hoe die optische uitgang er uit hoort te zien? En dan een foto plaatsen?
Reputatie 7


Het klepje van de optical aansluiting zit nu dicht en klapt vanzelf naar binnen/boven open als je de Toslink kabel plaatst.
Reputatie 2
Badge
Dat Dat zal echt fantastisch zijn als er iemand Is die mij dat kan laten zien please please please want dan hoef ik niet meer halsoverkop naar Assen toe
Reputatie 2
Badge
Het klepje wat ik er voor heb zitten heeft er niet gezeten Ik heb hem zo gekregen Zoals die is
Reputatie 7
Dat Dat zal echt fantastisch zijn als er iemand Is die mij dat kan laten zien please please please want dan hoef ik niet meer halsoverkop naar Assen toe
Hij staat er al. 😉
Reputatie 7
Het klepje wat ik er voor heb zitten heeft er niet gezeten Ik heb hem zo gekregen Zoals die is
Als dat klepje er niet zit, dan schijnt er allemaal rood licht uit en dat lijkt me behoorlijk storend wetende dat zo'n TV ontvanger in het zicht moet staan.
Reputatie 2
Badge
Dat dat zou je zeggen maar ik heb er niet zoveel last van
Reputatie 2
Badge
normaal gesproken hoort hij er ook te zitten
De SP/DIF-kabel past er maar op 1 manier in, lukt het niet dan een kwart of een halve slag draaien.
Reputatie 2
Badge
We zijn bij Ep baas geweest in Assen zei zeggen dat lipje daar niet hoort. Waar dat kapje is gebleven dat is een raadsel zij hebben gezegd dat ik deze kastje moet omruilen bij deze.
Reputatie 2
Badge
Hij is gewoon kapot
Reputatie 7
Badge +24
Hoi pps78, welkom hier. Ik lees dat er al veel is uitgelegd en dat een pin/klepje in de poort zit die daar niet hoort. Dan gaan we de ontvanger voor je omruilen. Is dat al in werking gezet? Zo niet, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 2
Badge
Dag Dag Alex het kan niet want er staat namelijk nog een ticket open dus ik kan hem niet omruilen Het is allemaal erg vervelend wij snappen er zelf ook niks meer van hoe en wat bij KPN