Beantwoord

Beveiligingssleutel om verbinding te maken met internet

  • 18 December 2018
  • 8 reacties
  • 51889 keer bekeken

Sinds vandaag moet ik om verbinding te maken met het internet een beveiligingssleutel voor netwerk invoeren. Weet iemand waar ik deze kan vinden.
icon

Beste antwoord door Susan_ 19 December 2018, 21:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @Teun57 ,
Is het inmiddels al gelukt? Zo nee, die codes vind je achterop de Experia Box. Te herkennen aan de tekst WPA2 Key.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Teun, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Je kan alle gegevens die je nodig hebt voor WiFi vinden op de Experia Box (het modem) vinden, zoals Chris aangeeft! De netwerknaam is de combinatie van letters en cijfers achter SSID. En je kan de beveiligingssleutel vinden achter WPA/WPA2. Mocht je het nog niet gevonden hebben, kan je onze servicetool gebruiken om automatisch verbinding te maken met je netwerk én om het eventueel te wijzigen in iets wat je herkent en kan onthouden. Er zijn via deze website ook nog enkele opties om het te achterhalen.

Wil je laten weten of het je gelukt is, of dat je hier nog hulp bij kan gebruiken?
Reputatie 7
Badge +21
@Teun57, ik heb geen reactie meer gelezen. Ik ga er vanuit dat dat je inmiddels weer verbinding hebt met WiFi. Mocht je nog problemen ervaren of vragen hebben dan weet je me te vinden!

Ik ben mijn beveiligingsseutel ook kwijt. Ik heb echter achter het modem geen stickers met Ssis en WPA/Wpa2 staan. Ik heb een KPN box 12.

@Nescio66 Ga naar instellingen van uw pc > netwerk en internet>geavanceerde instellingen>netwerkcentrum>uw wifi verbinding>eigenschappen van draadloos netwerk>beveiliging>tekens weergeven aanvinken> uw sleutel wordt dan zichtbaar.

Reputatie 7
Badge +21

Op de achterzijde van de KPN Box 12 zit een sticker met WiFi Name en WiFi Password

Met de camera van een smartphone kan je de QR code lezen, daar staan ook alle codes in.

Ik heb sinds week kpn internet/ tv/telefoon. Nu wil ik mijn laptop aansluiten.Er wordt gevraagd om netwerk beveiliging sleutel.  Ik heb geen modem maar een klein zwart  ‘Arris ‘ kastje . Welk nummer moet ik nu gebruiken  ?  Al vast hartelijk dank  !! Voor goede antwoord , met vriendelijke groet ,

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb sinds week kpn internet/ tv/telefoon. Nu wil ik mijn laptop aansluiten.Er wordt gevraagd om netwerk beveiliging sleutel.  Ik heb geen modem maar een klein zwart  ‘Arris ‘ kastje . Welk nummer moet ik nu gebruiken  ?  Al vast hartelijk dank  !! Voor goede antwoord , met vriendelijke groet ,

 

Dit Arris kastje is de settop box voor de TV. Ergens in uw huis, wellicht in de meterkast, staat het modem aangesloten op de telefoonlijn of op de glasvezel. Er staat “Experiabox” op. Op de sticker op de Experiabox vindt u de WPA2 sleutel die u nodig hebt om via WiFi verbinding te maken.