Vraag

extreme frustratie tijdens gamen.

  • 22 December 2019
  • 27 reacties
  • 637 keer bekeken

Sinds 2 weken ervaar ik een totaal andere gaming ervaring met fifa 20.

 

Waar ik voorheen totaal geen hinder had met gamen lijkt het nu alsof alles een seconde vertraagd word.

Ik heb dmz aangezet upnp maar niks lijkt te helpen.

Verschillende keren een reset gedaan maar ook dit helpt niet.

Mijn ps4 is bekabeld en haalt ook geen stabiele snelheid. In het wifi netwerk schommelt de snelheid ook extreem.

 

Kan iemand me hiermee helpen?


27 reacties

Hier wat speedtests van mijn wifi :

 

Reputatie 7
Badge +24

Speedtest altijd bekabeld doen. Via wifi is nutteloos.

Speedtest altijd bekabeld doen. Via wifi is nutteloos.

Waar kan ik deze het best en zo uitgebreid mogelijk doen?

Reputatie 7
Badge +24

Met een pc / laptop die verbonden is via kabel. 

Met een pc / laptop die verbonden is via kabel. 

Op welke site bedoel ik?

 

Deze heb ik zojuist gedaan op een bekabelde laptop

 

Hier nog 1 

 

En ik heb bij kpn het duurste abonnement afgesloten en zou dus 500mb moeten halen

Reputatie 7
Badge +24

Ok. U heeft glasvezel?

Ok. U heeft glasvezel?

Ja, heb een experiabox v10a modem van kpn.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. U heeft glasvezel?

Ja, heb een experiabox v10a modem van kpn.

Ja... dat je een v10a hebt, dat zegt niets. Die zou je bij ADSL ook hebben.

Deze Experiabox zit verbonden via een kabel aan het glasvezel modem. Een kabel met wellicht rode stekkertjes. Dit glasvezel modem heeft een stekker in het stopcontact zitten, deze zou je er eens voor een paar minuten uit moeten halen.

Ok. U heeft glasvezel?

Ja, heb een experiabox v10a modem van kpn.

Ja... dat je een v10a hebt, dat zegt niets. Die zou je bij ADSL ook hebben.

Deze Experiabox zit verbonden via een kabel aan het glasvezel modem. Een kabel met wellicht rode stekkertjes. Dit glasvezel modem heeft een stekker in het stopcontact zitten, deze zou je er eens voor een paar minuten uit moeten halen.

Dit heb ik in de afgelopen week al verschillende keren gedaan, maakt totaal geen verschil.

Reputatie 7
Badge +17

Sinds 2 weken ervaar ik een totaal andere gaming ervaring met fifa 20.

 

Waar ik voorheen totaal geen hinder had met gamen lijkt het nu alsof alles een seconde vertraagd word.

Ik heb dmz aangezet upnp maar niks lijkt te helpen.

Verschillende keren een reset gedaan maar ook dit helpt niet.

Mijn ps4 is bekabeld en haalt ook geen stabiele snelheid. In het wifi netwerk schommelt de snelheid ook extreem.

 

Kan iemand me hiermee helpen?

@Baijenspaul Welkom op ons Forum! Vervelend dat je sinds 2 weken met dit probleem zit. Je down en uploadsnelheid lijkt prima te zijn. Goed dat je PS4 bekabeld is aangesloten en dat je de UPnP en hebt aangezet. 
Had je het glasvezelkastje als een spanningsloos gemaakt en de Experiabox gereset? 
 

Reputatie 7
Badge +24

 

@Baijenspaul Je down en uploadsnelheid lijkt prima te zijn. 

Nou... Paul heeft een 500 mb abonnement, en geen enkele speedtest komt daar bij in de buurt.

Sinds 2 weken ervaar ik een totaal andere gaming ervaring met fifa 20.

 

Waar ik voorheen totaal geen hinder had met gamen lijkt het nu alsof alles een seconde vertraagd word.

Ik heb dmz aangezet upnp maar niks lijkt te helpen.

Verschillende keren een reset gedaan maar ook dit helpt niet.

Mijn ps4 is bekabeld en haalt ook geen stabiele snelheid. In het wifi netwerk schommelt de snelheid ook extreem.

 

Kan iemand me hiermee helpen?

@Baijenspaul Welkom op ons Forum! Vervelend dat je sinds 2 weken met dit probleem zit. Je down en uploadsnelheid lijkt prima te zijn. Goed dat je PS4 bekabeld is aangesloten en dat je de UPnP en hebt aangezet. 
Had je het glasvezelkastje als een spanningsloos gemaakt en de Experiabox gereset? 
 

Hoi Lisa,

Bedankt voor je reactie!

 

Maar zoals nick83 hieronder al aangeeft heb ik een 500mbit glasvezel abonnement bij kpn dus de behaalde snelheden in de tests zijn alles behalve goed.

Reputatie 7

Maar zoals nick83 hieronder al aangeeft heb ik een 500mbit glasvezel abonnement bij kpn dus de behaalde snelheden in de tests zijn alles behalve goed.

Klopt, jij hoort bekabeld snelheden van net boven de 500Mbps te halen en ook de ping tijd hoort bij enkele milliseconden te liggen.

Hier lijkt echt iets goed mis te zijn met de aansluiting en daar zal KPN in moeten duiken.

Zou iemand vanuit kpn dan ook mijn aansluiting even na willen kijken aub?

Reputatie 7
Badge +17

Zou iemand vanuit kpn dan ook mijn aansluiting even na willen kijken aub?

@Baijenspaul Excuses ik dit had ik niet zo 1,2,3, door. Ik wil de lijn voor je uitmeten en kijken waar het aan ligt. Hiervoor heb ik echter was gegevens van je nodig. Zou je je postcode + huisnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik met je mee. 
Had je trouwens het glasvezelkastje al eens (een paar minuten) spanningsloos gemaakt? 

@Lisa nogmaals dank voor je reactie!

Ja ik heb deze het glasvezel kastje zojuist zelfs 2 uur spanningsloos gehad ivm een stroom storing hier in de wijk.

Mijn profiel is inmiddels aangevuld met postcode en huisnummer.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +17

@Baijenspaul Bedankt voor je reactie! Ik ben vandaag weer aan het werk. Ik meet alles meteen even uit en kom snel bij je terug.

Reputatie 7
Badge +17

@Baijenspaul Ik heb even met je meegekeken. Eerst heb ik even geotnroleerd of je abonnement goed staat. Bekabeld zou je maximaal 534MBps up/down kunnen halen. Dit is dus prima.

Wat nu mogelijk de oorzaak kan zijn van deze trage down/up-load snelheid, is een UTP-kabel/switch die geen 500 Mbits aan kan. Daarom heb in 2 vragen over m.b.t. de apparatuur. 

  1. Welk type UTP-kabel heb je? Kan deze 500 Mbits aan?
  2. Welk type switch zie ik in je netwerk? Kan deze eveneens 500 Mbits aan? 

Heb je trouwens de PS4 aangesloten op de switch of direct op het modem?
Om te testen of er storingsbronnen in het thuisnetwerk aanwezig zijn (switch) of in de UTP- kabel, kan je proberen alle netwerkkabels uit de V10a te halen. Vervolgens alleen de PS4 direct aan te sluiten op het modem. Als je dat een speedtest doet zou je uit moeten komen op 500 Mbits down/up. Is dit niet zo, dan is de UTP- kabel niet sterk genoeg en krijg je van ons een nieuwe.  Is dit wél het geval, dan zit het probleem in een eventuele switch. 

Zou je dit voor mij willen testen?  Tot snel!

 

Reputatie 7

Meet eens een aantal keer vanaf een bekabeld aangesloten (moderne) Windows 10 computer gebruik makend van de speedtest app uit de Microsoft store.

Gebruik hierbij de server van  RoutIT B.V. uit Ede.

Welke snelheid meet je?

Hoi @Lisa  dank voor je reactie.

Onderstaande kabel word gebruikt, deze gaat rechtstreeks van de experiabox naar mijn ps4 / kpn kastje. Deze wissel ik tussen die 2.

 

Wat word er met een switch bedoeld in het netwerk?

Dit is de situatie in mijn meterkast :

 

Reputatie 7
Badge +17

@Baijenspaul Bedankt voor je foto's en snelle reactie. Cat 6 UTP moet voldoende zijn.:wink: 

Met een switch bedoel ik een netwerkpoort extender of bijvoorbeeld een wifi versterker of repeater die niet van kPN is. Deze kunnen we namelijk niet uitlezen en worden weergegeven als switch. 
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is een kastje, blokje, apparaat of ‘wat dan ook’ die tussen het modem en de ps4 in zit. 

Google gaf me deze visualisatie. :smile:

 

@Baijenspaul Bedankt voor je foto's en snelle reactie. Cat 6 UTP moet voldoende zijn.:wink: 

Met een switch bedoel ik een netwerkpoort extender of bijvoorbeeld een wifi versterker of repeater die niet van kPN is. Deze kunnen we namelijk niet uitlezen en worden weergegeven als switch. 
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is een kastje, blokje, apparaat of ‘wat dan ook’ die tussen het modem en de ps4 in zit. 

Google gaf me deze visualisatie. :smile:

 

Hoi @Lisa ,

 

Ik maak geen gebruik van een extender, switch of iets dergelijks. Hoe kan dit dan ?

Reageer