Vraag

Glasvezel levering duurt lang

  • 21 December 2020
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Ik ben een nieuwe glasvezelaansluiting aangevraagd 2 maanden geleden, dit zou geen probleem zijn tot op de dag voor de verhuis de kabel getrokken moest worden en de heren met een kwartiertje weer vertrokken waren. Sindsdien niets gehoord vanuit de KPN en geen enkele duidelijkheid hoe verder.

Nu ben ik dagelijks aan het bellen zit tussen de 1 en 3 uur in de wacht en kan van bekende kastje naar de muur. Inmiddels net geen 2 weken verder maar nog steeds geen enkel bericht terug van de KPN en niemand die ook maar iets kan verduidelijken. Heeft er iemand ervaring hoe dit aan te pakken zonder uren in de wacht, van het hele gezin de mobiele data op en een berg frustratie? 

Sta open voor alle input.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @FrankSiepel! Welkom hier:hugging:. Ik heb een aantal vragen omdat ik niet zeker weet of ik je goed begrijp.

  • Je hebt glasvezelaansluiting aangevraagd.
    • Bedoel je hier een (KPN Hussel) abonnement mee?
    • Of heb je de glasvezelaanleg in de wijk geaccepteerd en heb je nog geen abonnement? 
  • Wij hebben als laatste de glasvezelkabel naar je woning gelegd en nu hoor je niets meer?
    • Is er al wel een glasvezelkastje geplaatst door KPNNetwerkNL? 

Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Hallo Lisa,

Bedankt voor je reactie. Het is een verhuizing vanuit een adres met glasvezel naar een adres waar wel glasvezel in de straat ligt maar niet aangesloten op het adres zelf. Het gaat dus over het maken van de aansluiting vanuit de straat naar binnen en daar de installatie. Het leggen van de kabel van buiten naar binnen was ingepland voor 10/12 en op 11/12 zou alles aangesloten worden. De monteurs van het bedrijf wat de kabel kwam leggen zijn na een kwartier naar huis gegaan omdat ze de kabel niet konden leggen, ze gaven aan dat er een kraan bij moest komen. Aansluitend heb ik diverse keren contact opgenomen maar hoor of zie niet. Toevallig een half uur geleden ben ik gebeld en verrtelde de service dat het bedrijf de werkzaamheden als “OK uitgevoerd” had afgemeld waardoor er verder geen opvolging meer is. Dit moet nu weer terug naar netwerk beheer en van daar uit moet er actie komen.

 

Mocht je vragen hebben of je iets voor me kunnen betekenen om geheel wat te bespoedigen dan hoor ik het graag.

 

Mvg

 

Frank 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik kijk graag even met je mee om te zien of ik iets kan betekenen in deze. Hier heb ik je gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn voldoende!

Lisa

 

Het staat er in, suc6!

 

Mvg

 

Frank

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens en toelichting @FrankSiepel, helaas kunnen wij dit ook niet bespoedigen.
De collega's die je net gesproken hebt hebben jouw order in behandeling. De voortgang en status daarvan kan ik zelf helaas niet precies inzien.
Ik zie wel staan dat ze je per sms hun directe nummer met toegangscode hebben gestuurd. 
In situaties als deze zijn we helaas afhankelijk van de infrastructuur en kunnen wij niets doen voordat die kabel goed is.
Je hebt wel een Direct online pakket lees ik?