Vraag

hele straat geen internet

  • 9 March 2020
  • 22 reacties
  • 332 keer bekeken

Badge

Mijn hele straat heeft sinds donderdag geen internet, telefoon e.d. Nu wonen wij in het buitengebied en de aan de Experia box gekoppelde 4G modem doet het in principe wel, maar doordat ik geen vast internet er bij heb, is 0+30=0 bij KPN. Mijn vraag is, of er een manier is om het toch mogelijk te maken via dat 4G modem gebruik te maken van het internet, want KPN weet überhaupt nog niet wanneer er een keer iemand gaat komen om het te maken. 

 

Bij voorbaat dank!


22 reacties

Hoi @Alexandra1971 . Welkom op het forum.

Wat jammer dat er al zo lang storing is.

Kun jij je profiel aanvullen en  mij een seintje geven? Dan ga ik het voor je uitzoeken. 

 

Badge

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het ingevuld.

Het 4G modem heeft zelf geen wifi maar je zou wel bedraad internet moeten kunnen gebruiken van af diens LAN-poort. Bv. naar een laptop.

Badge

Ik heb het zojuist geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Alexandra1971 Er is inderdaad sprake van een storing in jouw gebied, waardoor niet alleen jij maar meerdere aansluitingen problemen ondervinden. We werken hard aan een oplossing! 

Badge

Ja dat weet ik ook al sinds donderdag Bart, dus dat nieuws is 5 dagen oud. De vraag is wanneer we weer wel internet hebben. Dat is veel interessanter en mijn directe vraag heeft u totaal niet beantwoord.

Hoe kan ik het 4G modem gebruiken nu het vaste net er uit ligt?

Is er een manier dat ik het nog werkende 4G modem solitair kan gebruiken???

Reputatie 7
Badge +20

Uiteraard is dat een interessantere vraag, @Alexandra1971, maar mijn antwoord kan ik niet duidelijker maken dan ‘hopelijk binnen enkele dagen'. En nee, solitair gebruiken lukt niet: de aansluiting is gecombineerd en niet los te gebruiken. 

Badge

Hoe is het nou mogelijk dat er al 5 dagen lang geen enkele medewerker van KPN ons een dag kan kan geven wanneer er een keer een graafploef komt om de kabel te repareren???

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Jammer dat het 4 G modem niet los gebruikt kan worden, anders hadden we nog wat gehad.

Nou bedankt voor niks dan.

Bij een dergelijke storing werkt het het snelste als je met KPN Netwerk contact opneemt i.p.v. met KPN de provider.

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/contact/

Badge

Heb ik ook al geprobeerd, maar dat is alleen voor glasvezel. Wij hebben nog een koper kabeltje van 1935, maar bedankt voor het meedenken.

Graag gedaan, @Alexandra1971 KPN Netwerk is de eigenaar van het netwerk, dus glas én koper!

Badge

Nou zij verwezen me terug naar KPN, omdat ze alleen voor glasvezel zijn.

Ik zeg alleen maar wat  mij verteld wordt.

Vorige keer heeft het ook jaren geduurd, voordat het weer een keer gerepareerd werd, dus 5 dagen is nog niks.

Toen waren het slechts 3 huizen en nu is het de hele steaat, dus wellicht gaat het nu sneller.

We wachten het weer af.....

Er wordt weer lekker afgeschoven zie ik al weer en de klant is de dupe. Ik heb óók geen glasvezel, maar wel KPN Netwerk over de vloer gehad vanwege een upgrade.

Schrale troost is wel dat je ná de storing een vergoeding kan krijgen. Wijs eventueel de buren daar ook maar op.

 

Sterkte, want het zal lastig zijn zo zonder internet. Tegenwoordig kun je (bijna) niet meer zonder….

(Ik neem aan dat de hele straat op het kopernetwerk zit? Want als je toevallig een aardige buur binnen bereik hebt met Ziggo kun je misschien via WiFi verbinden, heb je tenminste nog iets….)

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is het nou mogelijk dat er al 5 dagen lang geen enkele medewerker van KPN ons een dag kan kan geven wanneer er een keer een graafploef komt om de kabel te repareren???

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Jammer dat het 4 G modem niet los gebruikt kan worden, anders hadden we nog wat gehad.

Nou bedankt voor niks dan.

Ik kan niet precies zien wat de oorzaak van de storing is en ook niet wat er gedaan moet worden om het op te lossen. Om die reden kan ik je dus ook niet precies vertellen hoe lang het gaat duren om iets op te lossen en ik wil al helemaal geen valse verwachtingen wekken.Ik zie wel dat het bij de juiste afdeling ligt en ik heb je nummer aangemeld voor automatische updates over deze storing. 

Badge

Ik zit 5,9 km van de kast en op 1,9 km is de kabel kapot. Alles geeft sluiting zei de monteur, dus er is wel degelijk vastgesteld wat het probleem is, nu nog oplossen. 

We zitten met zijn allen op dat kabeltje van 1935 en er is geen enkele andere provider waar we iets kunnen afsluiten helaas.

Het vervelende is dat er toestemming van een grondeigenaar / gemeente moet zijn om te graven. Vaak gaan daar ook weer enkele werkdagen (dus zo anderhalve week) overheen.

Erg vervelend dat het “nieuwe” 4G buitengebied niet los werkt en zelfs niet werkt als er geen DSL binnenkomt. Dat was met de oude situatie wel het geval.

Kan KPN uit coulance geen extra mobiele databundel verstrekken in dit geval?

Badge

Nee helaas dat geeftKPN ook niet. Dat heb ik ook gevraagd.

De bewoners zijn ook eigenaar van de weg in ons geval, dus kan me niet voorstellen dat dat een probleem zal geven, bedankt.

Reputatie 7
Badge +17

@jlthkoch Dat doen wij natuurlijk graag bij een storing als deze. Helaas zie ik geen mobiele producten aangemeld op dit adres, klopt dit @Alexandra1971? Op dit moment is de verwachtte eindtijd 10-03-2020 om 18.00 uur. Dit is een streefdatum en tijd. Echter kunnen wij dit niet garanderen, totdat onze technische experts weer aan het werk zijn. Mede hierom communiceren wij dit niet graag. Kortom, voor ons is het dus ook even afwachten.

Bart heeft je al aangemeld voor KPN-Alert. Je ontvangt vanaf nu (als het goed is) sms'jes wanneer er meer bekend is.
Mocht je nou wél mobiele abonnementen bij ons hebben, laat het dan even weten. We activeren graag een noodbundel, zodat je snel weer online bent.  

Badge

Nee klopt er was tot voor kort hier geen mobiel netwerk van KPN, maar sinds september dus wel. Toen hebben we weer opnieuw vast (met 4G versterking) internet gekregen, na een paar jaar niks te hebben gehad. 

 

Ai. Je kunt bij een storing als deze extra data op … je mobiele nummer/aansluiting krijgen. Met mobiel abo bij KPN.

Niet op 4G buitengebied en dat heeft ook geen zin dus. Want die doet het nu ook niet.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Alexandra1971 Ik lees dat je de afgelopen dagen het nodige contact hebt gehad met de technische collega's en dat alles nu weer werkt zoals het moet. Klopt dat ook? 

Reageer