Beantwoord

ik heb sinds vorige week een nieuw IP adres gekregen (waarom weet ik ook niet) van KPN- Sindsdien doet 4G buitengebied het niet meer. Heeft iemand tips?

  • 15 June 2022
  • 24 reacties
  • 999 keer bekeken

Ik heb sinds vorige week een nieuw IP adres gekregen (waarom weet ik ook niet) van KPN - sindsdien werkt 4G buitengebied niet meer. Tips van iemand?

 

icon

Beste antwoord door p.s. 24 June 2022, 08:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

Heb je alles al een keer gereset?

Jazeker!! 

Badge +19

Domme vraag misschien hoor maar je hebt echt de resetknopjes gebruikt? Er zijn mensen die de stekker eruit halen en denken dat hetzelfde is als resetten. 

Geen domme vraag, dank- maar ook dit is gedaan.

Badge +19

En ook het 4g modem? Ik heb namelijk ook het 4g modem vandaar mijn interesse. 

Ja, ook gedaan

Badge +19

Branden de lampjes op het 4g modem wel zoals gebruikelijk? Welk modem heb je? V10 of v10A?

Ja alles werkt- ik heb V10- het is direct ontstaan na IP adres wissel. Ik loop echt vast en weet niet hoe verder.

Badge +19

@Ernst-Jan heb jij een oplossing? 

Reputatie 7
Badge +7

Nee, niet echt. Uiteraard moet multipath TCP de gegevens over twee verbindingen combineren. Wellicht moet KPN iets resetten. 

Beste Ernst-Jan, weet jij hoe ik dit kan regelen?

 

Badge +19

Bel morgen de klantenservice 0800-0402.  Vooralsnog de enige oplossing. 

Dank, zal ik opnieuw doen……..ben nu een week bezig en zit nog in de fase van restten. Dank voor reacties. Misschien toch maar naar Delta glasvezel .

Badge +19

Dat zou ik zeker overwegen.  Qua stabiliteit is dat veel beter.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @p.s.!

Ik ben benieuwd of je inmiddels weer gebruik kunt maken van alle diensten?

Ben inderdaad geholpen, bleek dat door wijziging IP adres ook mijn abonnement was gewijzigd………Geen buitengebied meer. Koste zeer veel moeite om dit duidelijk te maken, reactie was nml, “ nee meneer dat gebeurd nooit en kan echt niet……was dus wel het geval. Nu werkt het redelijk, wel nog steeds veel uitval en laag vermogen.

Reputatie 7
Badge +16

Ondanks de extra moeite, ben ik blij om te lezen dat het nu weer werkt.

Voor het beste internetsignaal bij Sneller Internet Buitengebied, is het belangrijk dat je het modem op een goede plek in jouw huis zet. Plaats het 4G modem zo hoog mogelijk, bijvoorbeeld op zolder, boven slaapkamers of direct bij het raam. Let op het 4G lampje op het modem. Deze geeft het beste bereik aan. Heb je het modem al eens verplaatst om te kijken of dat een verschil maakt?

Beste,

 

dank voor je reactie, dit is idd meerdere malen geprobeerd. Ook op mijn telefoon ( kpn abonnement) slechts een streepje ontvangst. Zendmast bereikt ons onvoldoende denk ik. Zou beter op buitengebied gericht moeten worden oid. 

Hallo @p.s. heb je wel uitgevogeld waar de zendmast staat en de 4g-router daar op gericht?

Voor sommige 4G-routers bestaat ook een externe antenne, als die op jouw router aangesloten kan worden, zou ik die overwegen, zie onderstaande lik voor details:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/buitengebied/

Succes.

 

Beste, dank voor suggestie, echter ook op mijn telefoon is het ontvangst slecht. Wordt ook aangeven op zend mast informatie 

Badge +19

Een buitenantenne was bij mij de perfecte oplossing. Binnen kreeg ik er met moeite 10MB bij en nu dik 50. Het was mij het geld en de moeite wel waard.

Reputatie 7
Badge +16

Beste, dank voor suggestie, echter ook op mijn telefoon is het ontvangst slecht. Wordt ook aangeven op zend mast informatie 

Ik ben bang dat wij er dan weinig aan kunnen veranderen… Ik kan eventueel controleren of er verbeteringen van het mobiele netwerk gepland staan? Ik heb dan jouw postcode en huisnummer (in jouw Forum profiel) nodig.

Shyrin, heb ik toegevoegd in mijn forum profiel. Vast dank !

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de benodigde gegevens.

De technische dienst heeft mij laten zien hoe jouw woning zich verhoudt tot de 2 zendmasten die er staan, en dat is jammer genoeg ongunstig. Je valt precies tussen twee in en daarbij komt dat er geen verbetering van het mobiele netwerk gepland staat. Je zou de tip van Joep1965 kunnen uitproberen: een buitenantenne. Kleine kans, maar wie weet pakt de antenne het signaal van één van de 2 zendmasten voldoende op. Werkt het niet, dan kun je de antenne binnen 14 dagen retour sturen.