Vraag

Ik meet via glasvezel (bekabeld) 70 Mbit/s i.pv. 100 Mbit/s

  • 1 May 2020
  • 35 reacties
  • 819 keer bekeken

Reputatie 1

mijn internet snelheid van 100 mb die ik zou moeten krijgen geeft maar 70 mb 

 


35 reacties

Wat is de maximale snelheid die u thuis kunt halen? Kan het zijn dat u maximaal 70 kan halen en daarom wel de keuze heeft om 100mbit aan te schaffen in plaats van 50.

Reputatie 1

kpn geeft zelf aan tot 200 mb te kunnen leveren op mijn adres

 

Reputatie 1

lees nu dat er  100 mb mogelijk is  en ook 200 abonement maar maximaal leverbaar 100 mb 

dus 30 % wordt er niet gelevert dan moet rekening ook 30% minder zijn dacht ik zo 

ziggo gaat tot 500 mb  leverbaar op mijn aderes  dus 100 mb moet dan zeker voor kppn geen probleem zijn 

 

Reputatie 1

dit kan dus ook volgens kpn 

Reputatie 6
Badge +8

Maar de vraag is: Wat geeft MijnKPN aan voor jouw abonnement? Er zijn abonnementen van maar 50 Mbps. En dan kun je fysiek wel meer halen, maar wordt je snelheid geknepen.

 

Ook is belangrijk dat je de snelheid bekabeld meet,  met een kabel die rechtstreeks op de ExperiaBox aangesloten is.

De site die jij laat zien is niet specifiek op jou adres gerichte via www.kpn.com moet je volgend mij je echte snelheid kunnen zien bij het checken van de verschillende abbonementen.

 

Reputatie 1

natuurlijk meet ik nu rechtsreeks bekabelt 30 cm van experia box

en kpn geeft aan 100 mb daar betaal ik voor 

dus ja ik heb een abbonement van 100 mb

Wat is de maximale snelheid die u thuis kunt halen? Kan het zijn dat u maximaal 70 kan halen en daarom wel de keuze heeft om 100mbit aan te schaffen in plaats van 50.

Hallo @Jeroen Ruiter , die reactie geldt wèl voor een xDSL-verbinding, maar niet voor een glasverbinding.

Als je een glasabo hebt voor 100Mbit/s behoor je ook plusminus 100Mbit/s te behalen.

 

natuurlijk meet ik nu rechtsreeks bekabelt 30 cm van experia box

en kpn geeft aan 100 mb daar betaal ik voor 

dus ja ik heb een abbonement van 100 mb

Hallo @chris196 , haal je glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en je KPN-modem ook.

Start de glasvezelkast weer op en wacht totdat deze volledig in bedrijf is en start daarna de KPN-modem weer op,

Doe dan een test met 1 computer bekabeld aangesloten aan het KPN-modem en alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Doe de test 3x met korte tussenpozen achter elkaar en neem dan het gemiddelde.

Kom je nu beter uit?

 

 

Reputatie 7

dit kan dus ook volgens kpn 

Sterker nog, 1Gbps kan ook.

 

Reputatie 1

dat is allemaal gedaan ik ben vandaag extra begonnen met testen omdat ik download snelheden heb die terug zakken naar 30 mb

heb via ookla getest op verschillende servers  alles niet meer als 70 mb  

 

Reputatie 1

dit kan dus ook volgens kpn 

Sterker nog, 1Gbps kan ook.

 

en 100 mb kan niet dussss

Reputatie 1

natuurlijk meet ik nu rechtsreeks bekabelt 30 cm van experia box

en kpn geeft aan 100 mb daar betaal ik voor 

dus ja ik heb een abbonement van 100 mb

Hallo @chris196 , haal je glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en je KPN-modem ook.

Start de glasvezelkast weer op en wacht totdat deze volledig in bedrijf is en start daarna de KPN-modem weer op,

Doe dan een test met 1 computer bekabeld aangesloten aan het KPN-modem en alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Doe de test 3x met korte tussenpozen achter elkaar en neem dan het gemiddelde.

Kom je nu beter uit?

 

 

dat is allemaal gedaan ik ben vandaag extra begonnen met testen omdat ik download snelheden heb die terug zakken naar 30 mb

heb via ookla getest op verschillende servers  alles niet meer als 70 mb  

Reputatie 7

Je hebt een glasvezelaansluiting en dus is de snelheid gegarandeerd.

Je moet jouw gecontracteerde snekheid dus kunnen halen.

Heb je nu een 100/10 of 100/100 abonnement?

Heb je de netwerkkabel tussen Experia Box en NTU al een keer vervangen?

Heb je de netwerkkabel tussen experia Box en de PC al een keer vervangen?

Reputatie 1

kabels zijn nieuw vandaag vervangen  ik dacht dat het daar aan lag  ik heb 100/100 mb  abonement

download

download haalt niet meer als 70 mb upload ook niet meer als 70 mb

o en geen goedkoop spul gebruikt 

Reputatie 7

Heb je hierbij de TV ontvangers (als je die hebt) standby of zelf helemaal uit staan?

Ik hoop dat een medewerker van KPN meeleest want wat mij betreft wordt het tijd dat iemand van KPN zich hier mee gaat bemoeien.

Reputatie 1

de tv ontvangers staan uit 

en inderdaat wordt het tijd dat er eens iemand werk van maakt ben al 8 jaar klant van kpn en op glasvezel dus 30% minder gekregen als belooft 

das dus een mooi bedrag 

 

Reputatie 1

dit zou dus volgens kpn mogelijk zijn op mijn adres

Reputatie 7

Aha, je hebt nog een hele oude Glasvezel instap propositie.

Daar zou het probleem wel eens kunnen zitten.

Zie ook dit topic.

Reputatie 1

moet niks uit maken betaal gewoon voor 100 mb 

Reputatie 7

moet niks uit maken betaal gewoon voor 100 mb 

Het glasvezel instap abonnement was destijds een 50/50Mbps abonnement.

Reputatie 1

ja maar dat is intussen verhoogd naar 100 mb 

 

Reputatie 7

ja maar dat is intussen verhoogd naar 100 mb 

En het zou me niets verbazen als het daar dus fout gegaan is en dat het profiel van glasvezel instap niet goed ingesteld is. Jij bent immers, zoals je in dat door mij aangehaalde topic hebt kunnen zien, niet de enige dit probleem ervaart.

 

Het wordt tijd dat iemand van KPN hier eens naar gaat kijken.

Reputatie 1

dat dacht ik ook ik kan wel tot 500 mb bestellen maar er kan maar 70 mb geleverd worden 

is volgens mij beetje oplichterij 

ik vraag mij af hoeveel mensen hier al ingetrapt zijn 

mijn vermoeden is veel

Ik ben benieuwd wat KPN hierover kan zeggen.

Reageer