Vraag

Incasseren abonnementsgeld na opzegging

  • 4 December 2020
  • 4 reacties
  • 170 keer bekeken

Geachte heer mevrouw,

Ik heb het abb. opgezegd omdat mijn moeder naar een verpleeghuis is gegaan. Ik heb 20 okt opgezegd, 20 november is het abb. stopgezet. Er is een maand opzegtermijn gehanteerd, allemaal goed. De facturen t/m 20 november zijn ook betaald. Maar op 21 November werd er weer geïncasseerd voor de periode (alleen abonnementskosten) t/m 20 december. Deze heb ik gestorneerd omdat  dit niet juist is! Ik heb vervolgens gebeld met jullie klantenservice en die zeiden dat het systeem dit deed maar dat ik niets hoefde te doen. Het stond allemaal goed geregistreerd.

Nadat ik een sms had ontvangen dat dit bedrag toch betaald moest worden heb ik nogmaals gebeld. Ik krijg nu het volgende te horen:

Omdat jullie systeem toch nog een factuur op 21 November er uit heeft gegooid moet ik deze wel betalen om te voorkomen dat ik een boete ga krijgen en om deze betaling dan op 21 december weer teruggestort te krijgen!

Dus jullie gaan een boete berekenen over geld waar jullie geen recht op hebben en omdat jullie systeem niet anders aan kan! Dit is toch te gek!

Ik ga niet betalen om het vervolgens (zeggen jullie) op 21 december weer terug te krijgen omdat jullie systeem zo werkt!

 

Ik hoor graag van jullie

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Zo werken ze allemaal. Je kunt maaaaanden van te voren opzeggen, maar er loopt altijd een maand door. Alle providers doen dit. Zal wel een kartel-afspraak zijn, want de automatisering is wel zo ver dat het nooit hoeft te gebeuren. Tegen onwil valt niet te vechten.

1 maand opzegtermijn en die is al berekent dus nu nog een maand extra.

Je zult nog een eindafrekening krijgen. Dat zal wel een bedrag zijn wat je terug krijgt. Ik neem aan dat je bevestiging van de opzegging / beëindiging hebt.
Je betaalt a.h.g.i. uiteindelijk geen dag meer dan het abonnement heeft gelopen.

Reputatie 6
Badge +8

Je zult nog een eindafrekening krijgen. Dat zal wel een bedrag zijn wat je terug krijgt. Ik neem aan dat je bevestiging van de opzegging / beëindiging hebt.
Je betaalt a.h.g.i. uiteindelijk geen dag meer dan het abonnement heeft gelopen.

Met de kennis van nu moet dat doorschieten te voorkomen zijn. Onwil dus.