Beantwoord

Inloggen bij Microsoft geeft de melding dat het een corporate account betreft en dat ik niet kan inloggen.

  • 24 January 2021
  • 9 reacties
  • 196 keer bekeken

Om office licenties te aciveren heb ik mijn @planet.nl mail adres gerefgistreerd echter krijg ik nu de melding dat het een corporate adres betreft als ik wil inloggen. Volgens micorosoft zou ik hiervoor contact met jullie moet opnemen, dus bij deze.

 

Me vriendelijke groet,

 

Gerard van den Berg

icon

Beste antwoord door RBxx 24 January 2021, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Gerard van den Berg , het is een bewuste keuze van KPN om alle domeinen van KPN aan te melden als corporate e-mailadressen wat dus betekent dat je je er niet meer mee kunt registreren als Microsoft account. Zie de volgende topics met meer informatie:

 

Vreemd dat ze alle adressen die voor hun klanten zijn als coporate registreren. Is er behalve dit forum een plek waar ik dit als storing kan melden? Want vind het een beetje raar om dan maar weer een account met een ander e-mail adres bij MS of Google te gaan registreren en ook weer te moeten bijhouden.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Gerard van den Berg , zoals gezegd is dit een bewuste keus en geen storing. KPN wil voorkomen dat klanten bij vertrek bij KPN en verlies van kpn-mailadressen ook de controle over een Microsoft account verliezen.

Nog steeds vreemd om dus de overstappers te behoeden dat ze fouten maken, kunnen vaste klanten geen gebruik maken van services op het mailadres wat je afneemt en waar je ook voor betaald. Je kan dus beter je e-mail services bij een andere provider afnemen om alle internet services te kunnen geruiken. Waarbij het volgens mij ook nog eens zo is dat een je volgens mij wettelijk nog een half jaar na overstappen toegang moet hebben tot je oude e-mail adres.

Reputatie 7
Badge +21

Misschien goed om aan te geven: het is KPN’s keuze, niet de mijne. Ik ben klant, net als jij. 

Wat betreft de zes maanden behoud van emailadressen bij opzeggen, daar houdt KPN zich uiteraard aan.  Zie: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Bijzonder dat een reactie als antwoord wordt gemarkeerd zonder dat ik dit zelf doe. @KPN en ik eigenlijk geen reactie van jullie zelf heb. Contact opnemen via chat of e-mail lijkt niet mogelijk waardoor ik via deze weg met jullie in contact probeer te komen.

Reputatie 7
Badge +19

Wat @RBxx zegt is inderdaad de situatie. Zoals ook te lezen valt in het topic: 

Dit zal ook niet gaan veranderen @Gerard van den Berg 

@Jeroen_dB Maar is er dan iemand die me kan uitleggen waarom dit zo is. Ik vind de uitleg n.l. nogal vaag. Het lijkt er eerder op dat ze deze domains ook intern gebruiken voor Microsoft services en daarom alle domains geregistreerd hebben. En dat ze het voor lief nemen dat de klant dan maar een extra account met mailadres moet nemen. Ik vraag me dan af wat uberhaupt het nut is dat ik een KPN mailbox heb.

Ik probeer al mijn e-mail op 1 plek te laten binnenkomen zodat ik niet verschillende mail adressen moet onderhouden (bekijken, passwords onthouden e.d.) en het dus overzichtelijk te houden. 

Reputatie 7
Badge +19

Er lagen een aantal privacyoverwegingen aan ten grondslag. Er traden privacy issues op waar KPN niet achter stond, de precieze redenen en welke issues zijn destijds niet aan ons gecommuniceerd. Uiteraard is het vervelend ,maar dit zal wel zo blijven.