Vraag

Internet snelheid hetzelfde na wisselen van 100 naar 500 Mbit/s

  • 18 November 2022
  • 13 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik heb gisteren mijn snelheid aangepast van 100 mbit naar 500 mbit. Vandaag rond 13:00 kreeg ik een bevestigings e-mail dat de verandering is toegepast, maar MijnKPN geeft nog steeds aan dat ik 100 mbit heb. Als ik naar ‘’internet aanpassen’’ ga staat er dat ik nog een lopende bestelling heb.

 

Iemand enig idee wat er aan de hand is?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @dvijge, welkom! Is het inmiddels opgelost? Het kan even duren voordat het verwerkt wordt. Voor dit soort dingen kan je dan het beste even bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan direct meekijken en indien nodig, actie ondernemen. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Beste @Marcia_ ,

Jammer genoeg is het probleem nog niet opgelost.

MijnKPN vermeld na 9 dagen nog steeds dat er een lopende order is.

Ook vind ik het raar dat ik desondanks een e-mail kreeg waarin stond dat mijn abonnement omgezet was naar de nieuwe snelheid.

 

Bij '’status van je bestelling'’ staat er dat ik een monteur van 75 EUR moet bestellen, maar niet waarom.

Na uren rondzoeken heb ik vernomen dat er wellicht een monteur moet komen om een knop om te zetten in de wijk kast, danwel een nieuwe router moet komen installeren.

 

Dit zijn slechts theoriën, gezien ik van KPN geen feedback krijg behalve '’er is meer onderzoek nodig'’.

Reputatie 7
Badge +30

Wat rot om dit te lezen zeg.. Is er nu ook daadwerkelijk voor jou een onderzoek gestart? Het is zeker mogelijk dat er een monteur moet komen, maar wij zouden jou daar dan over moeten informeren én deze monteur is dan gratis. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Als je hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Beste @Marcia_ ,

Ik heb de info aan mijn profiel toegevoegd.

Of er ook echt een onderzoek gestart is weet ik niet, ik heb wel een (geautomatiseerde) email gekregen met de titel '’Extra onderzoek nodig’’, en de volgende text:

'’We moeten extra onderzoek doen om de aanpassing van uw extra dienst(en) in orde te maken. De e-mail met extra informatie over deze aanpassing en de startdatum ervan ontvangt u daarom iets later. '’

 

Die vervolg email heb ik dus nooit gekregen.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb een ticket voor je aangemaakt. Er wordt binnen drie werkdagen contact met je opgenomen!

@Marcia_ Dank u wel.

Weet u of dat contact via telefoon of email gaat?

Dan weet ik waar ik op moet letten.

Reputatie 7
Badge +30

Ja, excuses! Telefonisch.

@Marcia_ Wederom dank u wel, ik wacht het af en zo nodig stuur ik hier weer een bericht.

Beste @Marcia_ ,

 

Ik heb een aantal dagen gewacht om de techneuten tijd te geven, maar er was niks veranderd.

Nu probeer ik te bellen met de code die ik heb gekregen na het telefonisch contact, maar de automatische lijn accepteerd deze code niet, en verbreekt de verbinding na 3 maal wachten.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat er een ticket is aangemaakt voor je. Daar is het wachten nu op. Helaas duurt dit nu al langer dan een week, maar het is de enige mogelijkheid om het in orde te krijgen. Ik hou het volgende week ook in de gaten en als het niet opgelost wordt, dan ga ik verder voor je aan de slag. 

@Marcia_Na meer dan een maand wachten op iets dat 15 minuten zou duren mag ik wel aannemen dat KPN niks heeft gedaan, en ook niks zal doen aan mijn situatie.

 

PS:

Ik heb nooit die 5 gigabyte extra data gekregen die mij via SMS beloofd is.

AUB reageer asap

Reputatie 7
Badge +30

Er loopt een ticket voor dit probleem en het is helaas nog niet opgelost!

 

De 5 GB extra data staat sinds 1 december op jouw telefoonnummer. Dat zou je ook via de MijnKPN app moeten zien.