Vraag

Internet valt regelmatig (kort) weg

  • 7 November 2022
  • 36 reacties
  • 555 keer bekeken

We zijn recent overgestapt naar KPN glasvezel. Dat zou heel stabiel moeten zijn, maar in 2 maanden is internet al 3 keer uitgevallen. Nu net tussen 15:42 - 15:50 weer. Het internet-lampje gaat knipperen en het is wachten tot de storing voorbij is. Heel jammer, want op die manier kan ik niet werken. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik gebruik gewoon de kpn experiabox v12.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Je kunt je modem eens proberen te resetten:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Bij mij loste dat het een tijd op toen ik om de dag tot soms elke dag wel ergens een of twee minuten geen verbinding had. Helaas leek het probleem de afgelopen dagen ineens weer terug… Net nog eens een modem reset gedaan dus zal het zelf ook eens zien of het nu weg blijft, maar als het zo doorgaat ben ik aan het einde van mijn jaarcontract weer terug naar Ziggo, dat werkte gewoon altijd.

Badge +19

Heb je misschien dit soort dingen in huis?

 

Badge +19

Uitval wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door iets achter het modem.  Kunnen jullie iets meer vertellen?

Als het internet lampje gaat knipperen, zoals Wout zegt en wat ik ook zie als ik problemen heb, dan lijkt het me toch aan het modem en/of aan diens connectie naar buiten toe te liggen.

Zelf zie ik bovendien achteraf ook meldingen er van in de maintenance logs, maar die zijn nu natuurlijk gewist met de modem reset. Maar dat zou Wout wellicht ook nog kunnen controleren. Inloggen op het modem, klikken op ‘My Modem’, dan ‘Maintenance’ en ‘Logs’. Zet de severity op ‘Notice or higher’ en klik op ‘Apply’, dan zie je waarschijnlijk foutmeldingen op het moment waarop de verbinding er uit viel. Is dat niet het geval, dan zou het wellicht wel in het interne netwerk kunnen zitten (maar dat lijkt me sterk als het internet lampje knippert).

Badge +19

Knippert het lampje op het modem of op het glasvezelkastje?

Dank allen voor het meedenken. Het probleem zit niet in mijn netwerk maar in het modem (of er voor bij KPN). Het lampje op het modem knippert dus. De lampjes op het glasvezelkastje blijven correct branden. In het logboek zie ik teksten als: PPPOE Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests   EN   PPPOE Connection to the Internet has been terminated (Reboot,Reconfiguration,forced termination). Iets later in de tijd wordt de verbinding weer hersteld. Een modem rest ga ik proberen, maar ik vraag mij of of dit iets uit gaat maken. Iemand suggesties?

Ik krijg exact dezelfde meldingen (vanmorgen weer, dus resetten heeft niet geholpen… zal eerder wellicht toeval geweest zijn dat het een tijdje stabiel bleef). Enige wat we kunnen doen is denk ik een aantal van die meldingen verzamelen en het bij de klantenservice neerleggen.

Ook al die zelfde storing dus :( Ik heb de Experiabox vervangen voor een Fritzbox 4060. Eens kijken of dat beter is. Aangezien de uitval bij mij ongeveer 2x per maand is, zal ik geduld moeten hebben met de uitspraak 'het is opgelost'. We zullen zien.

Helaas is het probleem nog steeds aanwezig... Als ik de logboeken terug kijk gebeurt het steeds vaker. Vanacht om 2:15 weer. Dat is dus geen piek-moment. Is er iemand van KPN die hier iets over kan zeggen? Van een glasvezelverbinding mag ik een stabiele verbinding verwachten. Dit gaat zo niet werken. Mijn eigen modem meldt hetzelfde. Kortom PPPoE fout, verbinding verbroken. Binnen 5 minuten is de verbinding er weer, maar zo kan ik niet thuiswerken. 

Reputatie 7
Badge +13

@Wout87 Ik kwam je bericht tegen en ik vind het jammer dat je niet optimaal van jouw diensten gebruik kunt maken en ik denk graag met je mee. Je kan met behulp van de pagina: Last van een internet storing bekijken of er een bron gevonden kan worden. Heb je daar trouwens ook al contact over gehad met 0800-0402 op het moment dat de storing zich voordoet? 

 

Ik heb al telefonisch contact gehad met KPN en vandaag zou een expert mij terugbellen en er zou een monteur langs komen tussen 13:00 en 17:00. Helaas... ik heb mijn hele werkdag hier omheen gebouwd, maar geen belletje en geen monteur. Heel teleurstellend allemaal. Het zou zo fijn zijn als iemand mij kon helpen. Op deze manier kan ik dit jaarcontract tochnniet uitzitten...

Ik sluit mij bij dit soort storing van korte interrupties aan. Super annoying. Te vaak net weer even geen verbinding. Modem staat enorm druk te knipperen, en dan wat later lijkt het of er niets aan de hand is. Zonder enige tussenkomst van ons. Hierdoor moeten wij te vaak even  mobiele data gebruiken, en dan is er met dezelfde apparatuur niets aan de hand.

Er is hier op de 17de in de buurt ook aan het netwerk gewerkt, maar zo juist…paf. Weer gesodemieter. Altijd die ledjes die maar druk knipperen op de KPN box.

Een monteur langs laten komen heeft ook geen enkele zin want dan zou deze precies op een moment langs moeten komen als er even weer geen verbinding is.

Volgens de controle procedure was er een probleem. Zag een rood kruis. Modem twee keer uit/aan gedaan. Koffie dik kijken zo. Misschien toch maar weer Ziggo. Zucht.

Badge +19

U heeft alle apparaten keuring met een kabel aangesloten op het modem?

Ook dat maakt niks uit helaas. Zelfs niets aangesloten op het modem zorgt nog voor uitval. Weer de melding PPPoE connection has been terminated. Kortom, modem maakt zich los van het internet. Blijkbaar gaat er iets fout aan de KPN zijde. Daar kan ik alleen helaas niet bij.

Badge +19

@Wout87 eigenlijk was de vraag voor @FamGBInternet . Jij loopt al een tijdje te tobben en niets helpt tot nu toe. Er moet gewoon een monteur naar je toe. 

Reputatie 7
Badge +13

@Wout87 Dat is vreemd, als er afspraken gemaakt worden moeten die nagekomen worden natuurlijk. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

@FamGBInternet Als je nog steeds problemen ervaart dan zou ik je willen adviseren om even een eigen topic aan te maken zodat de zaken niet door elkaar lopen. Dan helpen we je verder.

Bij mij is vandaag een monteur geweest en die heeft me een ouder model modem (router eigenlijk) gegeven (de v10) en ook het kastje aan de muur vervangen. Dus nu weer even afwachten of het probleem daarmee wegblijft.

Het heeft in ieder geval wel zin dat die monteur komt want hij hoeft niet precies op het moment dat de storing optreedt er te zijn. Ze kunnen in hun systeem precies zien wanneer je verbinding weg was en ze kunnen ook de lijn nameten. In mijn geval zag de lijnsterkte er prima uit, vandaar dat hij de apparatuur (van KPN) die hier stond verdacht en deze vervangen heeft.

@Remco_ Bij dezen het seintje dat ik mijn profiel heb ingevuld.

Reputatie 7
Badge +13

@Wout87 Excuses voor de late reactie. Ik zie dat er inmiddels ook een monteur is ingeboekt om dit verder na te kijken. Klopt dat?

  

 

Dat klopt. Hopelijk wordt het op die manier gauw opgelost komende vrijdag.

Reputatie 7
Badge +13

Dan hoop ik met je mee Wout. Laat je nog even weten wat de uitkomst is? 

De NT is vrijdag vervangen en het modem gereset. Het ging een paar dagen goed, maar vanochtend om 10:33 was de storing er weer helaas. Het waren maar 13 seconden, maar midden in een video-call. Erg vervelend. Aangezien alles begint met een ipv6 prefix die vernieuwd wordt, heb ik ipv6 eens uitgezet. Je merkt het, ik begin radeloos te worden...  

Helaas, dat was het ook niet. Vanochtend om 8:21 was de verbinding weer weg. Volgens mij heb ik alles geprobeerd. Modem vervangen, kabels vervangen, geen apparatuur op het modem aangesloten, NT vervangen, modems gereset enz. Als KPN ook alles heeft geprobeerd zit er wat mij betreft niks anders op dan mijn contract van mijn zijde op te zeggen. KPN kan blijkbaar niet bieden wat ik zoek. Heel jammer....

Is er nog iets aan de KPN kant wat jullie kunnen proberen? Of houdt het voor jullie ook op.

Met de melding: remote station is not answering LCP echo request (logboek experiabox). Zou je zeggen dat er aan de KPN kant een apparaat niet juist reageert...