Vraag

Is de aangeboden snelheid van 100mbit bij KPN voldoende?

  • 14 June 2024
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

Hallo,

Op dit moment hebben wij een internet en tv abonnement bij Ziggo. In ons pakket zit een internet snelheid van 500 Mbit/s. Dit halen we al jaren bij lange na niet maar we hebben er nooit werk van gemaakt. We halen nu via WiFi een snelheid van 80 mbit/s. We denken er over om over te stappen naar KPN maar op mijn adres wordt alleen een snelheid van 100 mbit/s aangeboden. Als we dit ook halen zou dit wel prima zijn maar hoe werkt dit precies? Is de verwachting dat we bij KPN ook rond de 80 mbit/s halen of moeten we eerder uitgaan van 16 mbit/s? 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er word u een abonnement aangeboden van "tot 100 mbit". De snelheid die u gaat halen zal vast niet precies 100 mbit zijn. Mogelijk is die lager. 

Als u uw adresgegevens ingevuld heeft ziet u op de bestelpagina ook staan wel snelheid KPN op uw adres verwacht. 

Bijvoorbeeld:

Wat staat er bij u in da blauwe blokje?

Ja hier staat inderdaad vermeld dat ik maximaal 54 mbit/s kan behalen. Ziggo belooft dat ik 94% van 500mbit/s behaal maar dit haal ik dus ook lang niet. Waarschijnlijk is er iets in huis waardoor het niet hoger komt dat 80 mbit/s. Haal ik dan bij kpn de 54 mbit/s ook niet? 

Reputatie 7
Badge +24

Ja hier staat inderdaad vermeld dat ik maximaal 54 mbit/s kan behalen. Ziggo belooft dat ik 94% van 500mbit/s behaal maar dit haal ik dus ook lang niet.

U schrijft wel dat u via WiFi meet. Probeer het eens bekabeld rechtstreeks op het modem. Andere apparaten eventueel loskoppelen. 

Waarschijnlijk is er iets in huis waardoor het niet hoger komt dat 80 mbit/s. Haal ik dan bij kpn de 54 mbit/s ook niet? 

Dat is niet met zekerheid te zeggen. Misschien haalt u die 54 wel, maar ... het is fors later dan dat u nu bij Ziggo haalt.

Reputatie 7
Badge +11

Draadloos meten is zinloos @Smitsw , altijd bekabeld meten met 1 pc rechtstreeks op de modem en verder alle (draadloze) apparatuur uit.

Als je bovenstaande doet bij Ziggo moet je die 500Mbit/s kunnen halen, anders moet Ziggo dat gratis oplossen.

 

Ja hier staat inderdaad vermeld dat ik maximaal 54 mbit/s kan behalen.

Dat is voor normaal gebruik ruim voldoende ( ja echt waar !)
De vraag is of dat ook daadwerkelijk geleverd zal gaan worden, de beste manier om dat zeker te weten is om het te vragen bij een van de directe buren, met een DSL aansluiting uiteraard.
De afstand (kabellengte)  tot de centrale cq straatkast is omgekeerd evenredig met de snelheid

Waarschijnlijk is er iets in huis waardoor het niet hoger komt dat 80 mbit/s.

De wifi is de beperkende factor.

Haal ik dan bij kpn de 54 mbit/s ook niet? 

Ja wel. ( het is dus niet een percentage zoals je (vermoed ik) aannam ).
De ketting en de zwakste schakel.

Reageer