Vraag

Klantenservice belt niet terug

  • 21 November 2022
  • 12 reacties
  • 113 keer bekeken

Dan maar een keer via het forum kijken of er contact gelegd kan worden.

Vanochtend eindelijk na een half uur in de wachtruimte (met perfect geluid) doorgekomen bij de klantenservice,...slechte lijn en uiteindelijk werd er opgehangen. 

Vanmiddag weer een half uur gespendeerd in de wachtruimte met een andere telefoon en weer een slechte verbinding. Dit keer de belofte dat ze terug zou bellen. Dat is dus niet gebeurd.

Het enige dat wij willen is vragen of er iets te doen is aan onze slechte wifi verbinding. Via de manager wordt keer op keer een te druk kanaal gekozen, terwijl er andere (schijnbaar beters) kanalen beschikbaar zijn. Om de haverklap hebben onze TVs problemen met de verbinding. Wellicht zou KPN na zo’n lange klantenrelatie kunnen overwegen om de nieuwere wifi punten beschikbaar te stellen. Maar ja, dan moeten we ook nog weten of die zouden helpen.

Maar ja als de klantenservice dus niet bereikbaar is, hoe dan een vraag te stellen…?  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Inderdaad….de klantenservice gaat u niet terugbellen. U bent hier aan het goede adres voor uw vragen. Kunt u aangeven hoe uw netwerk is aangesloten vanaf het aansluitpunt, dus met of zonder bekabeling, welke kabels, draadloze verbindingset, switches, (super)wifi punten , welk modem,decoder etc?

Reputatie 7
Badge +28

Wellicht zou KPN na zo’n lange klantenrelatie kunnen overwegen om de nieuwere wifi punten beschikbaar te stellen. Maar ja, dan moeten we ook nog weten of die zouden helpen.

 

Hallo @Ribbie ,

De klantenservice gaat jou niet terugbellen. 

Maar hier het antwoord over de SuperWiFi-punten. Die kun je inderdaad via KPN aanschaffen.

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

Ik raad je de witte exemplaren aan. Die zijn nu in de opruiming. Bij mij thuis werken ze uitstekend. 

 

Maar dan in ieder geval heel fijn dat hier de respons zo snel is!

Overigens is dat niet-terugbellen prima, maar bij het 2e telefoongesprek werd het beloofd (‘ik verbreek de verbinding en bel u dan meteen terug’), dat lijkt me dan ook geen verstandige belofte.

Maar goed het gaat natuurlijk om het echte probleem. Wij hebben een KPN Box 12 modem (met kabel aan de glasvezel) en daaraan zitten 3 superwifi punten (KPN model 2020). 1 beneden, 1 op de 1e verdieping en 1 op zolder. Beneden en op zolder zit er een televisie aan. De 3 superwifi punten zijn niet bekabeld. (Abonnement Glasvezel: Snel Internet 200x200)

Op ons adres is 1000Mb beschikbaar via de glasvezel.

Eigenlijk werkt het perfect, maar niet altijd. eens per 2 dagen is de wifi er niet of te zwak en als we dan kijken, zitten we op een kanaal dat duidelijk overbezet is (eigenlijk kiest ie altijd 1, 6 of 11 - in onze wijk de slechtste kanalen) en dat terwijl andere kanalen meer ruimte hebben. Als we dan weer een reset doen, kiest ie weer een van de te drukke kanalen. Dit resulteert bij ons dan weer in een avond geen TV/wifi. Op zich gezond, maar fijner als we dat zelf mogen kiezen. Ondertussen zitten er kids boven op Netflix (telefoon/tablet), en die gaan dan ongemerkt over op data, wat einde maand weer zijn problemen oplevert.

Nogmaals, als het werkt, werkt het prima (evt. 2x TV en 1x Netflix en 1x laptop tegelijk (en 4 telefoons), oh ja en smart lampen, SONOS, Ring), maar het werkt dus maar de helft van de tijd.

Het lijkt er ook op dat wij nooit op mijnmodem.kpn kunnen inloggen. Wij moeten elke keer een reset doen van de modem en dan weer een nieuw password aanmaken, die het dan die dag doet en de volgende keer weer niet. Na zo’n reset kost het ook weer uren om alle superwifi’s en TV kastjes te herinstalleren. (overal moet je steeds de stroom eraf en weer 10 minuten wachten en weer wachten tot ie verbinding heeft)

Wat wij willen:

  • Makkelijke manier om het kanaal te veranderen (vanuit het appje), zonder in te moeten loggen op de modem (omdat het blijkt dat het automatische systeem dus altijd de (te) drukke kanalen gebruikt) of dus een makkelijke manier om op die mijnmodem.kpn in te kunnen loggen
  • Weten of het een oplossing zou zijn als we de nieuwere superwifi punten (2022 met wifi 6) zouden aanschaffen. (zou natuurlijk helemaal netjes zijn als je die namens KPN zou krijgen na al die jaren abonnee)

Alvast bedankt voor het antwoord/alle moeite

Wellicht zou KPN na zo’n lange klantenrelatie kunnen overwegen om de nieuwere wifi punten beschikbaar te stellen. Maar ja, dan moeten we ook nog weten of die zouden helpen.

 

Hallo @Ribbie ,

De klantenservice gaat jou niet terugbellen. 

Maar hier het antwoord over de SuperWiFi-punten. Die kun je inderdaad via KPN aanschaffen.

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

Ik raad je de witte exemplaren aan. Die zijn nu in de opruiming. Bij mij thuis werken ze uitstekend. 

 

Hoi Noordzee,

Dank voor de tip (die kwam vast binnen, terwijl ik onze situatie aan het uitzoeken was :). (in antwoording van Hans)

Helaas zijn onze superwifi’s dus exact de types die je aangeeft. Dit heeft ons 2 jaar geholpen, maar nu niet meer (alle buren/wificoncurrenten zullen ondertussen ook aan deze apparaten zitten en de kanalen die gekozen worden zitten gewoon vol).

(eigenlijk kiest ie altijd 1, 6 of 11 - in onze wijk de slechtste kanalen) en dat terwijl andere kanalen meer ruimte hebben. Als we dan weer een reset doen, kiest ie weer een van de te drukke kanalen.

Op 2.4GHz zijn 1, 6, en 11 eigenlijk ook de enige kanalen die gebruikt kunnen worden. Vooral in een erg drukke omgeving. Dit komt doordat de tussenliggende kanalen elkaar overlappen. Gebruik van deze kanalen zou resulteren in het door elkaar heen “schreeuwen” van apparaten.

Apparaten die met elkaar op exact hetzelfde kanaal zitten (zelfs al zitten ze op de WiFi van de buren), spreken met elkaar af wanneer wie mag “praten”. Dit resulteert in een lagere snelheid per apparaat, maar is beter dan “door elkaar heen schreeuwen”, waardoor de kwaliteit van de verbinding volledig inzakt.

Voor meer technische info, zie: https://www.metageek.com/training/resources/why-channels-1-6-11/

(eigenlijk kiest ie altijd 1, 6 of 11 - in onze wijk de slechtste kanalen) en dat terwijl andere kanalen meer ruimte hebben. Als we dan weer een reset doen, kiest ie weer een van de te drukke kanalen.

Op 2.4GHz zijn 1, 6, en 11 eigenlijk ook de enige kanalen die gebruikt kunnen worden. Vooral in een erg drukke omgeving. Dit komt doordat de tussenliggende kanalen elkaar overlappen. Gebruik van deze kanalen zou resulteren in het door elkaar heen “schreeuwen” van apparaten.

Apparaten die met elkaar op exact hetzelfde kanaal zitten (zelfs al zitten ze op de WiFi van de buren), spreken met elkaar af wanneer wie mag “praten”. Dit resulteert in een lagere snelheid per apparaat, maar is beter dan “door elkaar heen schreeuwen”, waardoor de kwaliteit van de verbinding volledig inzakt.

Voor meer technische info, zie: https://www.metageek.com/training/resources/why-channels-1-6-11/

Ah ,dat was al leerzaam voor een leek als ik.  Wordt dat kanalenprobleem opgelost door de 2022 wifipunten (heeft wifi 6 andere frequenties?). Of had KPN tegen een aantal latere abonnees moeten zeggen, ‘Sorry, deze wijk zit al vol’?

Want eigenlijk blijft de kernvraag:

  • Hoe krijg ik een wifi die stabiel (voor langere tijd) blijft werken?  
  • Hoe krijg ik een wifi die stabiel (voor langere tijd) blijft werken?  

Hallo @Ribbie zorgen dat de buren en de rest van de straat de wifi uitzetten als jij op de wifi zit.

Stabiele wifi is nooit te garanderen, er is zelfs geen algemeen advies voor goede wifi te geven omdat ieder huis en omgeving anders is met ieder zijn eigen storende factoren.

Binnen de modem of accesspoint(s) kun je de wifi-instellingen het beste zoveel mogelijk op AUTO zetten en de DFS-kanalen vermijden (indien mogelijk).

 

Wellicht zou je toch eens kunnen gaan kijken of je een kabel naar de verdiepinen kunt aanleggen. Als je geen loze leidingen hebt of geen gaten in de plafonds wilt/kunt boren, zou je misschien een draad langs de trappen kunnen leiden. Bij de DHZ winkel kun je bijvoorbeeld plakgootjes van 6mm kopen, waarmee je het draad (bijna) onzichtbaar kunt wegwerken.

 

  • Hoe krijg ik een wifi die stabiel (voor langere tijd) blijft werken?  

Hallo @Ribbie zorgen dat de buren en de rest van de straat de wifi uitzetten als jij op de wifi zit.

Stabiele wifi is nooit te garanderen, er is zelfs geen algemeen advies voor goede wifi te geven omdat ieder huis en omgeving anders is met ieder zijn eigen storende factoren.

Binnen de modem of accesspoint(s) kun je de wifi-instellingen het beste zoveel mogelijk op AUTO zetten en de DFS-kanalen vermijden (indien mogelijk).

 

Maar is het dan niet aan een KPN om inderdaad bij teveel aanmeldingen te zeggen, ‘Sorry de wijk zit al vol’? Anders kan toch nooit meer een bepaalde sterkte beloofd worden (die dus wel beloofd wordt), ‘Overal wifi’ was geloof ik de reclame. Die stabiele wifi wordt dus echt beloofd.

Het frustrerende bij ons is, dat het ook echt werkt, maar slechts de helft van de dagen. (en die andere dagen helemaal niet). Niet dat het me echt zou helpen, maar het zou wel een tegemoetkoming zijn, als je dan ook 50% korting op je abonnement krijgt…

Nog steeds ook 1 restvraag (als het enigszins mogelijk is om gaten boren te voorkomen):

  • Helpt het (iets) als we wifi 6 punten zouden installeren?

De vervelendste kabels zijn overigens niet die door verdiepingen heen ,maar die 10 meter van mijn meterkast naar de televisie (hemelsbreed 3-4 meter denk ik, maar midden door je woon- en eetkamer)

Reputatie 7
Badge +10

Als je een Box12 met 3 Superwifi’s gebruikt, zijn dat 4 wifipunten, en zit je waarschijnlijk vaker op de 5ghz dan de 2,4ghz. Als het al om een kanaal probleem gaat, kun je je dus beter richten op de 5ghz kanalen. 

Die tv's, daar bedoel je tv ontvangers van KPN mee? 

Op de witte Superwifi’s werkt het wel, maar de zwarte zijn er eigenlijk beter geschikt voor. Meer ans en capaciteit voor al dat dataverkeer. Bij de witte kan het toch wat te veel worden als alles tegelijk gebruikt word. Het is daarom het proberen waard om nieuwe aan te schaffen. Krijgen doe je ze niet, het zijn koopspullen, plus eigen risico als het een keer niet werkt.

 

Wat ook zou kunnen is nog eens kijken naar kabelmogelijkheden. Is er bijvoorbeeld geen (loze) leiding tussen meterkast en woonkamer? Misschien een ongebruikte telefoon of coaxkabel die te vervangen is?

Zou hij dan uit het zicht zijn? Zo ontlast je de wifiversterkers en heb je de meest stabiele verbinding voor de tv beneden.

Hallo @Ribbie KPN is gehouden volgens de voorwaarden een internetsnelheid te leveren volgens afspraak, bekabeld op 1 pc.

Als je thuis goede wifi wilt hebben helpt KPN daar op alle mogelijke manieren mee, maar je kunt ze er niet op aanspreken als het niet (goed) werkt, daarvoor zijn de wifi-omstandigheden te divers bij iedere klant.

 

Hartelijk dank allen voor de input.

Ik heb er weer veel van geleerd (onder andere dat dit forum voor mij veel fijner werkt, dan de telefoon).

Vooralsnog geen specifiek antwoord als ‘het antwoord’ aangekruist, maar dat komt omdat er van vele kanten goede antwoorden waren.

Bedankt nogmaals, allemaal

 

(als resultaat ga ik in ieder geval in eerste instantie proberen of de zwarte -2022 modellen mijn wifi verbeteren. - anders zullen kabels dus de enige oplossing zijn.

En qua verwachtingsmanagement heb ik geleerd dat providers dus geen wifi leveren, maar een internetsnelheid tot de deur - daar vind ik dan persoonlijk het marketingbeleid/reclames niet altijd passend op aansluiten, want daar wordt toch altijd over wifi gesproken)